Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Junttia vai hyvää käytöstä: kun uusi palvelupiste tai kassa avautuu, ryntää puolijuoksua ihmiset ohi vaikka viereisellä kassalla pitkään jonotettu?

Vierailija
16.03.2023 |

Mielipiteesi tilanteesta? Olisiko hyvää käytöstä päästää jonottaneet avautuvalle pisteelle vai onko sen vuoro joka on nopein jaloistaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kassa on uusi mahdollisuus eli nopeat pääsee.

Jos on jonottamassa tietylle kassalle niin on siinä jonossa. Muiden kassojen jonot on omia jonojansa. Joskus naapurikassa on todella nopea, mutta ei voi mennä siihen etuileen siksi, että on joutunut jonottaa hitaalla kassalla 20 minuuttia.

Vierailija
22/27 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu myyjä huutaa, että jonossa seuraava 

Näin juuri!

Monesti käykin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus, millaista kilpajuoksua joidenkin elämä on, ihan kaikessa, eikä vähiten kaupan kassajonossa 😂. Osanottoni 🙏

Vierailija
24/27 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aukeaa kassa 1. niin en todellakaan jää odottamaan että joku kassalla 8. jonottamassa ollut kinkkaa edelleni. Kyllä Suomessa on ihan normaali tapa mennä suoraan avattavalle kassalle ja kaikki tietävät pelin hengen.

Vierailija
25/27 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeet syö hitaat.

Täällä ruotsissa on niin monta eri kulttuuria että onneton introvertti saa kyllä piristäytyä tai jää kaikessa ilman.

Olen nähnyt kuinka Ruotsissa kantaruotsalainen jopa tönäisee ulkomaalaisia, jotka yrittävät kiilata metron ovesta sisään ennen ulostulevia. Itse olen introverttinä kiilannut tummaihoisen edelle taklaten hänen kiilauksensa. Samoin haukuin kovaäänisesti toisen tumman kiilaajan. Härskiä menoa joillakin eri kulttuurin edustajilla, mutta ruotsalaiset introvertit osaavat näpäyttää kunnolla kiilaajia.

Vierailija
26/27 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottavat melkein juoksuaskelia kaupassa ehtiäkseen varmasti jonoon aivan kuin olisi kiire johonkin.

Vierailija
27/27 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeet syö hitaat.

Täällä ruotsissa on niin monta eri kulttuuria että onneton introvertti saa kyllä piristäytyä tai jää kaikessa ilman.

Olen nähnyt kuinka Ruotsissa kantaruotsalainen jopa tönäisee ulkomaalaisia, jotka yrittävät kiilata metron ovesta sisään ennen ulostulevia. Itse olen introverttinä kiilannut tummaihoisen edelle taklaten hänen kiilauksensa. Samoin haukuin kovaäänisesti toisen tumman kiilaajan. Härskiä menoa joillakin eri kulttuurin edustajilla, mutta ruotsalaiset introvertit osaavat näpäyttää kunnolla kiilaajia.

Ei tartte mennä kuin Pieksämäen rautatieasemalle niin et pääse vaihtojunasta pois, kun jo ensimmäiset tulee sisälle ja tukkii käytävät, että ulospääsy omaan jatkoyhteyteen on tehtävä kynärpäätaktiikalla sekä oman edun että muiden junassa vielä pois pääsyä odottavien puolesta.

Onneksi ikä on tuonut jossain määrin tätä keski-ikäistyvän naisen vittumaisuuttaa niin kykenee toimimaan, kun kilttisti vuoroaan odottavat nuoremmat vielä odottaa, että ehtikö missä välissä.

Mutta joo, pääosin tämmöiset kauppajutut sellaisia, missä harvemmin jaksaa lähteä ohittelemaan. Yleensä käy niin, että se omakin jono etenee, kun välistä syöksee moni avattuun kassajonoon. Jos ei jaksa/ehdi jonotella, tilaan ruuat kaupasta/ravintolasta kotiin.