Miten voi olla mahdollista, että kahden lapsen yh ei saa asumistukea?
Asuvat vuokra-asunnossa, jonka vuokra on ainakin 900 euroa, mutta kuulemma on turha edes hakea.
Kommentit (40)
Tuloista se riippuu. Yh voi olla hyvätuloinen. Elatusapu voi olla Iso.
No mitkä sen tulot on. Yleensä tulot ja ei asumistuki parempi kun asumistuki ja ei tuloja. Yhdistelmä tulot ja asumistuki myös mahdollinen.
Mä olen laskenut, että mun pitäisi olla viiden lapsen yksinhuoltaja, että saisin asumistukea. Lapsia vain kaksi. Vuokra 1188 € (sisältää autopaikan)
En mäkään ole töissäkäyvänä opiskelijana 700€ asunnossa koska tulot on liian isot. En valita.
Vierailija kirjoitti:
Tuloista se riippuu. Yh voi olla hyvätuloinen. Elatusapu voi olla Iso.
Elatusapua ei oteta huomioon asumistuessa. Vähän tarkkuutta.
Yksinhuoltajuus ei tee kenestäkään köyhää.
Köyhäksi tekee työttömyys tai matalapalkkatyö.
Asumistuet on tarkoitettu köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen laskenut, että mun pitäisi olla viiden lapsen yksinhuoltaja, että saisin asumistukea. Lapsia vain kaksi. Vuokra 1188 € (sisältää autopaikan)
Kyllä on hyvä palkka sitten. Kyllä sellasilla 2500 brutolla ja kolmella lapsella saa jo muutamia satasia.
Mulle on moni sanonut, että hae asumistukea, tottakai saat sitä kun sulla on niin korkea vuokra ja olet yh ja vielä leski. Tukiin on ne tulorajat, ei vaikuta leskeys tai yksinhuoltajuus, ei niitä tukia säälistä saa.
En minäkään saanut. Vuokra oli 980 euroa mutta hyvät palkka.
Miksi ylipäänsä luullaan että yksinhuoltajilla olisi surkea palkka?
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajuus ei tee kenestäkään köyhää.
Köyhäksi tekee työttömyys tai matalapalkkatyö.
Asumistuet on tarkoitettu köyhille.
Moni matalapalkkainen saa myös asumistukea ja jos perheessä yksi tulonsaaja ja useampi lapsi saattaa jopa 3000 brutolla tulla asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on hyvä palkka sitten. Kyllä sellasilla 2500 brutolla ja kolmella lapsella saa jo muutamia satasia.
Nii, kaikki yksinhuoltajat eivä ole pienituloisilta ja siksi asumistukea ei saa vaikka lapsia olisi 4. Tulorajat asumistukeen on matalat.
On se niin väärin että joku tulee omillaan toimeen ja vieläpä yh ettei voi olla tosikaan?
Ei ole mitenkään mahdotonta vaikka lapsia olisi enemmän kuin kaksi.
liian isot tulot. Ei se yksinhuoltajuus sitä tarkoita, että henkilöllä olisi pieni palkka.
Helsingissä tuo ei olisi edes perheasunnon vuokra vaan sillä saisi kaksion.
Mulla oli 3 lasta kotona kun olin yh enkä saanut asumistukea. Meniköhän silloin muutaman markan yli rajan mun bruttotulot
Vierailija kirjoitti:
On se niin väärin että joku tulee omillaan toimeen ja vieläpä yh ettei voi olla tosikaan?
Ei ole mitenkään mahdotonta vaikka lapsia olisi enemmän kuin kaksi.
Ei ole väärin, mutta mietin, että onko hoksannut sitä edes hakea.
Ap
No esim. Espoossa yhden aikuisen ja kahden lapsen perheen bruttotuloraja on 3651e/kk, jos menee tuon yli ei saa asumistukea.
Siten, että hän ei ole oikeutettu ko. tukeen sen jakokriteerien perusteella. Muuta kysyttävää?