Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin 2.2. Nordeaa 39 500 eurolla á 11,05€ ja tarvitsisin niitä toukokuussa. . .

Vierailija
16.03.2023 |

Ajattelin vielä, että mikä voisi mennä pieleen! Jesh.
Osinko kova, ostaa omia osakkeitaan, vahva pankki maailman mittakaavassa... toki pankkikriisin ajatus on ollut jo 1,5 vuotta mielessäni aika vahvasti, mutta en ajatellut, että se tässä 2 kk:ssa, kun teen sijoitusmoovin, iskisi!! Nordeasta saa osingot jos ne omistaa oliko se 23. vai 24.3., eli sinne saakka pitää omistaa. Tai on tavallaan järkevää.
En ois muuten koskenut enää Nordeaan, mutta kun sain perinnön vuoden alussa, jossa oli noin 100 000 eurolla sitä, niin ajattelin, että onhan se hyvä osinkokone.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotiutat osakerahoja, maksat niistä veroa. myös alkupääomasta, jos kaiken otat pois. hauskaa, vai mitä.

Vierailija
42/49 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun kotiutat osakerahoja, maksat niistä veroa. myös alkupääomasta, jos kaiken otat pois. hauskaa, vai mitä.

Vain voitosta, ei koko sijoituksesta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordealla ei ole liiketoimintamielessä mitään hätää, tämä ns. kriisi on pelkkää kohinaa. Toki pankit ovat aina tälläisiä, että kun pari huonoa romahtaa, koko sektori tulee helposti perässä mutta ei sillä pidemmällä tähtäimellä ole merkitystä. Oikeastaan päinvastoin, jos malttaa ostaa parempia pankkeja tarpeeksi alhaalta, mikä ei ole aina niin helppoa tehdä kuin sanoa, kun päivämuutokset ovat kaksinumeroisia prosenttilukuja... oma Nordean keskihinta reilut 3 euroa ja harkitsen ostavani lisää.

Vierailija
44/49 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan paska provo

Vierailija
45/49 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun  rouva halusi sijoittaa kehitysmaihin aikoinaan. Osti rahastoa ja se lopulta oli 95 prosenttia tappiolla. Onneksi ei paljon sijoittanut.

Vierailija
46/49 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan trollialoitus mutta sanon silti. Ei ikinä "kaikkia munia samaan koriin".

Jos olisi tuollaisia summia panisin yhteen osakkeeseen max. 3000€.

Vierailija
47/49 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ikinä sijoita osakkeisiin ellet tiedä mitä olet tekemässä. Viestisi perusteella sinä et tiedä.

Ikinä ei noin isoa osuutta laiteta vain yhteen osakkeeseen. Hajautus on se juttu.

Ja ikinä ei sijoiteta rahaa mitä tulee tarvitsemaan noin nopeasti. Itse asiassa kaikki sijoitukset pitäisi tehdä sillä mentaliteetilla että on hyvin mahdollista että tulet ne häviämään. Älä ikinä sijoita rahaa mitä tulet tarvitsemaan.

Sinuna laittaisin tasaisesti rahaa pariin halpaan indeksirahastoon kuukausittain ja pitäisin tilillä puskurissa ne mitä mahdollisesti tarvitset.

Miten laitetaan 39 500 kuukausittain indeksirahastoon? Idiootin hommaa. Älä tule neuvomaan, jos sulla ei ole tarvetta kerralla isoille sijoituksille. Tiedän sijoittamisesta eikä mistään näy, että olisin ollut osaamaton ja Nordea-sijoitus olisi ollut 2.2. huono. Mulla on osakkeissa yhteensä noin 400 000 euroa ja selitin jo, että osingot olivat syy pitää noinkin paljon Nordeaa yli kevään. Et ole tainnut paljoa seurata, jos et tiennyt, millaisen osingon se maksaa.

Mulla on onneksi fyysistä kultaa. Möin sitä, ja odottelen nordeoiden kanssa, että se nousee. Jos siihen menee aikaa, otan jättiosingot oikein mielihyvin sinä aikana vaikka pariinkin kertaan. Ei mulla sinänsä mikään kiire ole.

Se vain, että olisi toki ollut suunnitelmani käyttää tuo raha niihin menoihin nyt osingonmaksun jälkeen. Mutta kullalla sen voi kattaa yhtä hyvin. Kulta nousi tässä hötäkässä 56,50 --> 59€/g parhaimmillaan.

Ap

Mihin myit kultaa ja paljonko sait grammalta?

Vierailija
48/49 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ikinä sijoita osakkeisiin ellet tiedä mitä olet tekemässä. Viestisi perusteella sinä et tiedä.

Ikinä ei noin isoa osuutta laiteta vain yhteen osakkeeseen. Hajautus on se juttu.

Ja ikinä ei sijoiteta rahaa mitä tulee tarvitsemaan noin nopeasti. Itse asiassa kaikki sijoitukset pitäisi tehdä sillä mentaliteetilla että on hyvin mahdollista että tulet ne häviämään. Älä ikinä sijoita rahaa mitä tulet tarvitsemaan.

Sinuna laittaisin tasaisesti rahaa pariin halpaan indeksirahastoon kuukausittain ja pitäisin tilillä puskurissa ne mitä mahdollisesti tarvitset.

Miten laitetaan 39 500 kuukausittain indeksirahastoon? Idiootin hommaa. Älä tule neuvomaan, jos sulla ei ole tarvetta kerralla isoille sijoituksille. Tiedän sijoittamisesta eikä mistään näy, että olisin ollut osaamaton ja Nordea-sijoitus olisi ollut 2.2. huono. Mulla on osakkeissa yhteensä noin 400 000 euroa ja selitin jo, että osingot olivat syy pitää noinkin paljon Nordeaa yli kevään. Et ole tainnut paljoa seurata, jos et tiennyt, millaisen osingon se maksaa.

Mulla on onneksi fyysistä kultaa. Möin sitä, ja odottelen nordeoiden kanssa, että se nousee. Jos siihen menee aikaa, otan jättiosingot oikein mielihyvin sinä aikana vaikka pariinkin kertaan. Ei mulla sinänsä mikään kiire ole.

Se vain, että olisi toki ollut suunnitelmani käyttää tuo raha niihin menoihin nyt osingonmaksun jälkeen. Mutta kullalla sen voi kattaa yhtä hyvin. Kulta nousi tässä hötäkässä 56,50 --> 59€/g parhaimmillaan.

Ap

Mihin myit kultaa ja paljonko sait grammalta?

Niin kullan maailmanmarkkinahinta kävi 20.3. karvan yli 60,4 €/g mutta paljonko on ostohinta?

Vierailija
49/49 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhlit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi