Wolt-kuski oli yrittänyt saada napattua mukaansa Salattujen elämien näyttelijän tytön
Esko Eerikäinen kertoi tästä 2 t sitten instastooriissa, on edelleen katsottavissa. Tyttö oli ollut matkalla kouluun Helsingin keskustan alueella, kun Wolt-kuski oli yrittänyt saada tytön mukaansa. Keskellä kirkasta päivää, vilkkaalla paikalla.
Tällaista menoa.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Eskon kertoma juttu kuulosti ihan aidosti siltä, että henkilö on pyytänyt ohjeistusta ihan aidosti ilman taka-ajatuksia. Olkapääkosketus on voinut olla täysin viaton. Suomessa meillä on tämä turvaväli, oma tila mutta eri kulttuureissa on eri asia. Ehkä olen sitten liian sinisilmäinen mutta näin tämän itse näin.
Minusta nyt on lähdetty vouhottamaan aika tyhjästä.
Kas kummaa, kun nuori tyttö osuu reitin varrelle, suunta katoaakin kuskilta😂 onhan nämä kaikenlaiset kuskit ahdistelleet asiakkaita näiden kotiovillaankin. Toivottavasti sinun lapsesi joutuu ahdistelijan kynsiin.
Asswipe.
Mut se vaan koski OLKAPÄÄHÄN DAAAAAAA-AAAAA!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä se isä, joka on tatuoinut kaulaansa tyttärensä nimen kissankokoisilla kirjaimilla?
Eli hänen tytärtään saa häiritä?
Ei. Mutta isästä on tullut mielikuva, että hän palvoo tytärtään ja on nostanut tämän jalustalle.
Hakeudu hoitoon.
Suomalaisetkin ahdistelee. Ja paljon.
Onko neuvoa pakko kysyä lapselta koskettelemalla? Ei ketään saa, varsinkaan alaikäistä tyttöä, tarttua mistään kiinni millään tekosyyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyminen ok, mutta en itsekään tykkäisi, jos joku vieras tulisi koskettelemaan.
Ihan kauheeta, jos tuo kuski kiitti ja läppäsi olkapäähän.
Ketjun otsikossa liioitellaan ja dramatisoidaan oikein kunnolla.
Mun eka häirintäkokemus oli kolmannen luokan alussa, kun olin koulumatkalla aamulla. Mieshlö lyöttäyti seuraan kyselemään "paljonko kello on? Ootko kouluun menossa?" Onneksi koulunpiha oli lähellä ja pinkaisin juoksuun. Kyllä siitä traumat jäi pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko neuvoa pakko kysyä lapselta koskettelemalla? Ei ketään saa, varsinkaan alaikäistä tyttöä, tarttua mistään kiinni millään tekosyyllä.
Niin, koska Suomessa EI kosketella, paitsi kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun eka häirintäkokemus oli kolmannen luokan alussa, kun olin koulumatkalla aamulla. Mieshlö lyöttäyti seuraan kyselemään "paljonko kello on? Ootko kouluun menossa?" Onneksi koulunpiha oli lähellä ja pinkaisin juoksuun. Kyllä siitä traumat jäi pitkäksi aikaa.
Kysyi kelloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyminen ok, mutta en itsekään tykkäisi, jos joku vieras tulisi koskettelemaan.
Ihan kauheeta, jos tuo kuski kiitti ja läppäsi olkapäähän.
Höpöhöpö, keksi parempaa. Kiinni jää ahdistelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyi kelloa?
Noinhan peda*rit aloittaa, jollain verukkeella päästä lapsen kanssa juttelemaan. Ukko näki varmasti, ettei minulla ollut rannekelloa, ja vaikka olisi ollut, aikuisia ihmisä käveli kadulla vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, voit uskoa, että MINUA ei kukaan ventovieras läpsi mihinkään, rupee muuten läski tummuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä se isä, joka on tatuoinut kaulaansa tyttärensä nimen kissankokoisilla kirjaimilla?
Eli hänen tytärtään saa häiritä?
Ei. Mutta isästä on tullut mielikuva, että hän palvoo tytärtään ja on nostanut tämän jalustalle.
Ei vttu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä edes alaikäiset rauhaan koskettelun himoissasi. Vai eikö eukkos koskettele sua tarpeeksi?😆
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Eskon kertoma juttu kuulosti ihan aidosti siltä, että henkilö on pyytänyt ohjeistusta ihan aidosti ilman taka-ajatuksia. Olkapääkosketus on voinut olla täysin viaton. Suomessa meillä on tämä turvaväli, oma tila mutta eri kulttuureissa on eri asia. Ehkä olen sitten liian sinisilmäinen mutta näin tämän itse näin.
Minusta nyt on lähdetty vouhottamaan aika tyhjästä.
🤡
Lapsi koki tilanteen ja kiinni tarttumisen pelottavana. Ei ole mitään tarvetta puolustella miestä.
Olette ihan kamalia täällä suurin osa vauhkoaa ihan suu vaahdossa. Tarina on kuultu yhdeltä henkilöltä joka on kolmas osapuoli. Emme tiedä tilanteesta sen tarkemmin. Miksi kuski kysyi lapselta neuvoa? Ehkä siinä hetkessä ei ollut muita lähettyvillä, emme tiedä. Miksi pyysi mukaan näyttämään, ehkä hän on työssä uusi, asunut Suomessa vähän aikaa joten kaikki osoitteet ei vielä hallussa. Miettikääpä itseänne vieraassa maassa, noh, turha kai vaatia että pystyisitte asettumaan toisen asemaan, huomaan, että se on teille mahdotonta.
Pointti on se, että emme tiedä. Miksi vauhkoatte noin kauheasti? Se todennäköisyys että kyseessä oli Wolt-kuski joka lähetyksen toimittamisen sijaan suunnitteli lapsen hyväksikäyttöä on niin miniskuulinen että on täysin järjetöntä vetää asia tällaisiin mittasuhteisiin.
Tottakai tietty varovaisuus pitää aina olla meillä jokaisella kun olemme liikkeellä oman turvallisuuden takia. Olisi kyllä ihan oikeudenmukaista kuulla kuskin näkökulma tästä tilanteesta myös.
Kulttuuriero. Kosketus kuuluu moneen kulttuuriin, eikä sen tarvitse olla mikään ahdistelu. Suomakaiset ovat vähän wokekansaa ollut aina. Espanjassa taputellaan olalle, ihan vain muutenvain. Luulisi Esko sen ymmärtävän Columbia taustaisenakin. Siksi luulenkin, ettei tässä ollut vain taputuksesta kyse, muuten Esko ei reagoisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa etten Isänä nyt voinut enkä pystynyt suojelemaan tytärtäni kun tälläistä tapahtuu.. ja miehenä vituttaa että tälläisiä jätesäkkejä liikkuu tuolla vapaana, Esko myöntää.
Keskikaupungilla on niin paljon kameroita, että pystytään varmaan selvittämään, mitä tarkalleen on tapahtunut.