Pakollisten menojen jälkeen jää 1000e
Pärjäänkö mitenkään kuukautta, kun on neljä henkeä ruokittavana. Tiukoilla menee tämä kuukausi
Kommentit (22)
Sinkku ja tulot netto 2800€ pakollisten menojen jälkeen jää 1400€. 3 kerrostalo- osaketta joista 2:sta saan vuokratuloja. Joten mukavasti pärjään ja säästöön saan laitettua €uroja.
Kyllä todellakin pitäisi 1000 eurolla pystyä neljän hengen ruuat ja päivittäistavarat ostamaan. Hiukan suunnittelua nyt ruokahuoltoon, onnistuu varmasti!
Eli 250€ per lärvi kuukaudessa. Aika tiukkaa tekee.
Syökää joka toinen päivä niin pärjäätte.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ruokakulut olekaan pakollisia menoja?
Meillä on 7 henkilö ruokittavana, ja ruokaan + päivittäistavaroihin + polttoaineisiin menee n. 1200 euroa/kk. Jos ei mitenkään erityisemmin säästellä.
Ei köyhälle. Ruoka on ylimääräinen kulu mistä säästetään. Jännä kyllä miten hyvin toimeentulevat ihmiset näkee ruuan välttättömyytenä koska köyhänä oppii siihen että se ei ole. Me syötiin miehen kanssa roskiksista ja ostettiin lapsille ruuat kaupasta aikoinaan.
Mä suosittelen pitämään yhden sellaisen "valmistelupäivän" jos teillä on pakastin.
Osta siis monta monta monta kiloa perunoita, porkkanoita, bataattia, lanttua, purjoa.
Pidä yksi ilta niin, että vaikka sohvalla tai tuolilla kuorit monta monta monta kiloa porkkanaa, bataattia ja perunaa, lanttua. Sitten leikkaat kaikki sopiviksi kuutioiksi käyttötarkoituksen perusteella. Esim uunikasvikset ja keittojuurekset. Nämä omiin kertakäyttöisiin (tai kahden päivän ruoka-annoksien kokoisiin) pakastepusseihin ja sitten pakkaseen. Tässä jo säästää ihan törkeän paljon rahaa, ja kasvikset maistuu paljon paremmalta kuin mitkään valmiiksi pakastetut! Ja on halvempaa, kun ostaa isojen kilojen pusseissa.
Tämän jälkeen osta sitten uunijuureksille niitä euron maksavia uunijuures makuseos pusseja niin siinä on jo halvat helpot uunijuurekset ruuaksi, ja siihen kylkeen sitten jotain mitä ikinä tuleekaan mieleen.
Mä teen tätä sinkkuna. Joka kuukauden alussa ostan 2-3kg jokaista noista ja teen omat pakastuspussit uunijuureksille ja keitoille. Maksaa ehkä 10e koko kuukaudelle.
Meillä menee neljän hengen ruokiin 700 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs elävien ruokiin?
Muut pakolliset menot hoidettu, eikä tonni riitä ruokkimaan neljää kuukaudeksi? Oletko trolli vai mikä :D Varmasti riittäisi paljon vähempikin, ellette nyt kovasti käy ravintoloissa syömässä tai valitse niitä kalliimpia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mä suosittelen pitämään yhden sellaisen "valmistelupäivän" jos teillä on pakastin.
Osta siis monta monta monta kiloa perunoita, porkkanoita, bataattia, lanttua, purjoa.
Pidä yksi ilta niin, että vaikka sohvalla tai tuolilla kuorit monta monta monta kiloa porkkanaa, bataattia ja perunaa, lanttua. Sitten leikkaat kaikki sopiviksi kuutioiksi käyttötarkoituksen perusteella. Esim uunikasvikset ja keittojuurekset. Nämä omiin kertakäyttöisiin (tai kahden päivän ruoka-annoksien kokoisiin) pakastepusseihin ja sitten pakkaseen. Tässä jo säästää ihan törkeän paljon rahaa, ja kasvikset maistuu paljon paremmalta kuin mitkään valmiiksi pakastetut! Ja on halvempaa, kun ostaa isojen kilojen pusseissa.
Tämän jälkeen osta sitten uunijuureksille niitä euron maksavia uunijuures makuseos pusseja niin siinä on jo halvat helpot uunijuurekset ruuaksi, ja siihen kylkeen sitten jotain mitä ikinä tuleekaan mieleen.
Mä teen tätä sinkkuna. Joka kuukauden alussa ostan 2-3kg jokaista noista ja teen omat pakastuspussit uunijuureksille ja keitoille. Maksaa ehkä 10e koko kuukaudelle.
Köksäope 😅
Olin jo, et tuollahan elelee herroiksi, mut teitä olikin noin monta! Kannattaa miettiä sitä lisääntymistä pari kertaa..
Tulikohan nyt pikkasen juksailtuu:)
Mä aina yritän elellä pihisti ja jätän käyttötilille 400e. Yritän aina väkisin pärjätä sillä koko kuukauden. Joskus onnistuin, kun laitoin ajot minimiin, kävin harkitusti kaupassa, ilta-alen aikaan. Joskus jäi jopa tuostakin säästöön. Hitsin vaikea kieltäytyä kaikista heräteostoksista ja pikalähdöistä, mutta oli hauskaa. Nyttemmin siirtelen takaisin säästöstä, kun kuluu kaikkeen hömppään.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo, et tuollahan elelee herroiksi, mut teitä olikin noin monta! Kannattaa miettiä sitä lisääntymistä pari kertaa..
Joo on monta, kun tuli tuplana, sellainen jackpotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs elävien ruokiin?
Kuollut on hengetön, ei se ruokaa tarvii
Vierailija kirjoitti:
Pihi sieluni rakastui tähän vinkkiin. Kiitos, kokeilen!
Vierailija kirjoitti:
Eli 250€ per lärvi kuukaudessa. Aika tiukkaa tekee.
Pakollisten menojen jälkeen jäi 85 euroa loppukuuksi. Riittää ruokaan ja lääkkeisiin, mutta yllätysmenoihin tai impulsiivisiin ostoksiin ei oikein olisi varaa. Tankkaan satasella ensikuussa, siihen asti on selvittävä jäljellä olevalla puolella tankillisella, jolla pääsee n. 300 km.
Kesäkuuhun mennessä on saatava säästöön n. 300 euroa autohuoltoon ja n. 600 euroa uutta kesärengaskertaa varten - muuten ei autoa saa katsastuksesta läpi.
Ruokabudjetti 25 euroa viikko...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 7 henkilö ruokittavana, ja ruokaan + päivittäistavaroihin + polttoaineisiin menee n. 1200 euroa/kk. Jos ei mitenkään erityisemmin säästellä.
Todella vähän.
7 henkee ja bensat ja...
Mulla menee jo yksin kotiruokaa 500€.
T. Pieniruokainen ja kotiruokaa tekevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köksäope 😅
Enemmänkin köyhäope :,,D