Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakollisten menojen jälkeen jää 1000e

Vierailija
15.03.2023 |

Pärjäänkö mitenkään kuukautta, kun on neljä henkeä ruokittavana. Tiukoilla menee tämä kuukausi

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ruokakulut olekaan pakollisia menoja?

Meillä on 7 henkilö ruokittavana, ja ruokaan + päivittäistavaroihin + polttoaineisiin menee n. 1200 euroa/kk. Jos ei mitenkään erityisemmin säästellä.

Vierailija
2/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku ja tulot netto 2800€ pakollisten menojen jälkeen jää 1400€. 3 kerrostalo- osaketta joista 2:sta saan vuokratuloja. Joten mukavasti pärjään ja säästöön saan laitettua €uroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin pitäisi 1000 eurolla pystyä neljän hengen ruuat ja päivittäistavarat ostamaan. Hiukan suunnittelua nyt ruokahuoltoon, onnistuu varmasti!

Vierailija
4/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 250€ per lärvi kuukaudessa. Aika tiukkaa tekee.

Vierailija
5/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää joka toinen päivä niin pärjäätte.

Vierailija
6/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 7 henkilö ruokittavana, ja ruokaan + päivittäistavaroihin + polttoaineisiin menee n. 1200 euroa/kk. Jos ei mitenkään erityisemmin säästellä.

Ei köyhälle. Ruoka on ylimääräinen kulu mistä säästetään. Jännä kyllä miten hyvin toimeentulevat ihmiset näkee ruuan välttättömyytenä koska köyhänä oppii siihen että se ei ole. Me syötiin miehen kanssa roskiksista ja ostettiin lapsille ruuat kaupasta aikoinaan.

Vierailija
7/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen pitämään yhden sellaisen "valmistelupäivän" jos teillä on pakastin.

Osta siis monta monta monta kiloa perunoita, porkkanoita, bataattia, lanttua, purjoa.

Pidä yksi ilta niin, että vaikka sohvalla tai tuolilla kuorit monta monta monta kiloa porkkanaa, bataattia ja perunaa, lanttua. Sitten leikkaat kaikki sopiviksi kuutioiksi käyttötarkoituksen perusteella. Esim uunikasvikset ja keittojuurekset. Nämä omiin kertakäyttöisiin (tai kahden päivän ruoka-annoksien kokoisiin) pakastepusseihin ja sitten pakkaseen. Tässä jo säästää ihan törkeän paljon rahaa, ja kasvikset maistuu paljon paremmalta kuin mitkään valmiiksi pakastetut! Ja on halvempaa, kun ostaa isojen kilojen pusseissa.

Tämän jälkeen osta sitten uunijuureksille niitä euron maksavia uunijuures makuseos pusseja niin siinä on jo halvat helpot uunijuurekset ruuaksi, ja siihen kylkeen sitten jotain mitä ikinä tuleekaan mieleen.

Mä teen tätä sinkkuna. Joka kuukauden alussa ostan 2-3kg jokaista noista ja teen omat pakastuspussit uunijuureksille ja keitoille. Maksaa ehkä 10e koko kuukaudelle.

Vierailija
8/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee neljän hengen ruokiin 700 euroa kuukaudessa.

Vierailija
9/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs elävien ruokiin?

Vierailija
10/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut pakolliset menot hoidettu, eikä tonni riitä ruokkimaan neljää kuukaudeksi? Oletko trolli vai mikä :D Varmasti riittäisi paljon vähempikin, ellette nyt kovasti käy ravintoloissa syömässä tai valitse niitä kalliimpia tuotteita.

Vierailija
11/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen pitämään yhden sellaisen "valmistelupäivän" jos teillä on pakastin.

Osta siis monta monta monta kiloa perunoita, porkkanoita, bataattia, lanttua, purjoa.

Pidä yksi ilta niin, että vaikka sohvalla tai tuolilla kuorit monta monta monta kiloa porkkanaa, bataattia ja perunaa, lanttua. Sitten leikkaat kaikki sopiviksi kuutioiksi käyttötarkoituksen perusteella. Esim uunikasvikset ja keittojuurekset. Nämä omiin kertakäyttöisiin (tai kahden päivän ruoka-annoksien kokoisiin) pakastepusseihin ja sitten pakkaseen. Tässä jo säästää ihan törkeän paljon rahaa, ja kasvikset maistuu paljon paremmalta kuin mitkään valmiiksi pakastetut! Ja on halvempaa, kun ostaa isojen kilojen pusseissa.

Tämän jälkeen osta sitten uunijuureksille niitä euron maksavia uunijuures makuseos pusseja niin siinä on jo halvat helpot uunijuurekset ruuaksi, ja siihen kylkeen sitten jotain mitä ikinä tuleekaan mieleen.

Mä teen tätä sinkkuna. Joka kuukauden alussa ostan 2-3kg jokaista noista ja teen omat pakastuspussit uunijuureksille ja keitoille. Maksaa ehkä 10e koko kuukaudelle.

Köksäope 😅

Vierailija
12/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo, et tuollahan elelee herroiksi, mut teitä olikin noin monta! Kannattaa miettiä sitä lisääntymistä pari kertaa..

13/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikohan nyt pikkasen juksailtuu:)

Vierailija
14/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina yritän elellä pihisti ja jätän käyttötilille 400e. Yritän aina väkisin pärjätä sillä koko kuukauden. Joskus onnistuin, kun laitoin ajot minimiin, kävin harkitusti kaupassa, ilta-alen aikaan. Joskus jäi jopa tuostakin säästöön. Hitsin vaikea kieltäytyä kaikista heräteostoksista ja pikalähdöistä, mutta oli hauskaa. Nyttemmin siirtelen takaisin säästöstä, kun kuluu kaikkeen hömppään.

Vierailija
15/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo, et tuollahan elelee herroiksi, mut teitä olikin noin monta! Kannattaa miettiä sitä lisääntymistä pari kertaa..

Joo on monta, kun tuli tuplana, sellainen jackpotti.

Vierailija
16/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs elävien ruokiin?

Kuollut on hengetön, ei se ruokaa tarvii

Vierailija
17/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihi sieluni rakastui tähän vinkkiin. Kiitos, kokeilen!

Vierailija
18/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 250€ per lärvi kuukaudessa. Aika tiukkaa tekee.

Pakollisten menojen jälkeen jäi 85 euroa loppukuuksi. Riittää ruokaan ja lääkkeisiin, mutta yllätysmenoihin tai impulsiivisiin ostoksiin ei oikein olisi varaa. Tankkaan satasella ensikuussa, siihen asti on selvittävä jäljellä olevalla puolella tankillisella, jolla pääsee n. 300 km.

Kesäkuuhun mennessä on saatava säästöön n. 300 euroa autohuoltoon ja n. 600 euroa uutta kesärengaskertaa varten - muuten ei autoa saa katsastuksesta läpi.

Ruokabudjetti 25 euroa viikko...

Vierailija
19/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vähän.

7 henkee ja bensat ja...

Mulla menee jo yksin kotiruokaa 500€.

T. Pieniruokainen ja kotiruokaa tekevä

Vierailija
20/22 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köksäope 😅

Enemmänkin köyhäope :,,D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi