Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on naurettavan pienet palkat monilla aloilla verrattuna työttömien tukiin!

Vierailija
15.03.2023 |

Pelkillä tuilla eläminen on kannattavampaa, niistä jää enemmän käteen.

Mitä tälle asialle aiotaan tehdä?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mistä työstä saa 540e/kk? En itse ainakaa olis työttömille kateellinen.

Mikäköhän työttömän logiikka tässäkin on takana. Pitäisikö palkkakin ilmoittaa niin, että asumiskulut on ensin maksettu pois? Työttömille maksetaan toimeentulotuen kautta yli tonnin vuokria siihen päälle tuo 540€ niin saa jo enemmän rahaa mitä monesta työstä. 

Tuet minimiin ja työttömille vaikka parakkitaloja. 

Tuet ovat jo minimissä. Käypä katsomassa Kelan sivuilta paljonko se työmarkkinatuki on. Tiesitkö, että kaikki työttömät EIVÄT saa asumistukea. Joten helvettiäkö se kenellekään silloin kuuluu, missä työtön asuu? Muuta itse parakkitaloon, kokkarihuo ra.

Vierailija
62/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan työttömänä 540 euroa kuussa. Ei muita tukia.

Jos asuisit yksin tai ilman toista aikuista saisit päälle asumistuet, toimeentulotuet ja muut.

En saa muita tukia kuin työkkäriraha 540 kuussa.

Asun omassa vanhassa pienessä puutalossa. Siihen en saa asumistukea. Laskin laskurilla. (Vaikka talosta on aika tavalla kuluja.)

Toimeentulotukea en saa, kun mulla on noin 40 000 euron arvoinen mökki. Se on mun henkireikä.

Eli tulot on vaan 540 kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

540e? Niin ja päälle maksetaan vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus ja kaikki terveyskulut.

Käteen jäävä osuus on 555e tänä päivänä yksi asuvalla. Ja yksinhuoltajan perusosa on 650e plus jokaisesta lapsesta 400e lisää. Kaikki noi peruskulut siis maksetaan ton käteen jäävän osuuden lisäksi.

Ja paskan marjat sanon minä! Työtön yksin asuva saa käteen 570€/kk ja pienen asumistuen n. 150€. Kadehtikaa nyt kilpaa ja jättäytykää töistä pois, jos teillä on niin surkea palkka ja työttömänä pärjäätte paremmin!

Missä työssä saa vain n. 700/kk? Kertokaa, kun kerran meitä kadehditte!!

Joo. Alkaa raivostuttamaan tämä vihapuhe työttömiä kohtaan. Vai että mun tuet 540e/kk on niin isot, että kannattaa jättää työt. Hah! Melkein työ kuin työ niin palkka on nettona 1500e/kk jos on täydet tunnit. Joo, jättäkää vain työnne, i d i o o t i t, kyllä niihin hakijoita on. Tulette huomaamaan, että ei teitä kukaan kaipaa.

Etkö siis saas muuta kuin 540€/kk? Älä jaksa valehdella internetissä

Minä en saa muutakuin 540e/kk käteen jäävä. Asumistukea en saa yms. Joten?

Eli asut yhdessä jonkun kanssa tai sitten omistat asunnon? Pakkohan tuohon on muuten saada asumistuki ainakin.

Vierailija
64/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisit yksin tai ilman toista aikuista saisit päälle asumistuet, toimeentulotuet ja muut.

Asun omassa vanhassa pienessä puutalossa. Siihen en saa asumistukea. Laskin laskurilla. (Vaikka talosta on aika tavalla kuluja.)

Toimeentulotukea en saa, kun mulla on noin 40 000 euron arvoinen mökki. Se on mun henkireikä.

No just joo! Oma puutalo ja vielä mökkikin erikseen? Vai onko nuo yksi ja sama asia? No mitä tukia sun sitten vielä pitäisi saada, mene töihin. Edes keikkaa tekemään.

Vierailija
65/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita töitä lapsille tarjolla.

Kuukauden työpäiväivistä jää tuloja vaivaiset 300-400e kk.

Ei kannata.

Vierailija
66/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just joo! Oma puutalo ja vielä mökkikin erikseen? Vai onko nuo yksi ja sama asia? No mitä tukia sun sitten vielä pitäisi saada, mene töihin. Edes keikkaa tekemään.

Niin oletko tosiaan kateellinen, kun mulla on pieni 30-luvun puutalo ja lautamökki.

Tuloja vain työmarkkinatuki. 540 eurolla kituutan.

Olisitko onnellisempi, jos lahjoitan mökin lapsilleni ja myyn talon ja muutan vuokra-asuntoon? (Talotahat tietty ensin kulutan.)

Silloin yhteiskunta maksaisi suurimman osan vuokrasta ja vielä sossutukea päälle.

Vierailija
67/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oletko tosiaan kateellinen, kun mulla on pieni 30-luvun puutalo ja lautamökki.

Tuloja vain työmarkkinatuki. 540 eurolla kituutan.

Olisitko onnellisempi, jos lahjoitan mökin lapsilleni ja myyn talon ja muutan vuokra-asuntoon? (Talotahat tietty ensin kulutan.)

Silloin yhteiskunta maksaisi suurimman osan vuokrasta ja vielä sossutukea päälle.

Yhteiskunta tosiaan ohjaa vähätulpisen tuollaiseen. Mitään ei saa omistaa, mihinkään ei saa säästää, muuten ei tule sossurahoja.

Vierailija
68/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita töitä lapsille tarjolla.

Kuukauden työpäiväivistä jää tuloja vaivaiset 300-400e kk.

Ei kannata.

Mitä töitä tarkoitat? Mainosten jakamista? Tuohan on ihan hyvä bonus työttömyysrahan päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi