Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on naurettavan pienet palkat monilla aloilla verrattuna työttömien tukiin!

Vierailija
15.03.2023 |

Pelkillä tuilla eläminen on kannattavampaa, niistä jää enemmän käteen.

Mitä tälle asialle aiotaan tehdä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työttömänä 750€, + yksin lasten kanssa asue 400€ asumistukea + 326€ lapsilisää . Nykyään kun taas asutaan miehen kanssa kirjoilla samassa asunnossa ja olen pienipalkkaisessa työssä, niin saan VÄHEMMÄN rahaa. Mitään tukia en saa palkan päälle .

Eli mun tapauksessa kannattavampaa olisi olla työtön tai ainakin asua yksin lasten kanssa, jolloin saisin asumistuen ja korotetun lapsilisän.

Vierailija
42/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta elämme kapitalismissa. Nyt nautitaan!

Kyllä ja kilpailu pitää huolen siitä, että esim. ruoka ei kallistu, ihanaa!

Ja työvoimapula nostaa luonnollisesti palkkoja, hienoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa minulle ap, mistä työstä saa alle 600e palkkaa kuukaudessa?

Vierailija
44/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

540e? Niin ja päälle maksetaan vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus ja kaikki terveyskulut.

Käteen jäävä osuus on 555e tänä päivänä yksi asuvalla. Ja yksinhuoltajan perusosa on 650e plus jokaisesta lapsesta 400e lisää. Kaikki noi peruskulut siis maksetaan ton käteen jäävän osuuden lisäksi.

Ja paskan marjat sanon minä! Työtön yksin asuva saa käteen 570€/kk ja pienen asumistuen n. 150€. Kadehtikaa nyt kilpaa ja jättäytykää töistä pois, jos teillä on niin surkea palkka ja työttömänä pärjäätte paremmin!

Missä työssä saa vain n. 700/kk? Kertokaa, kun kerran meitä kadehditte!!

Joo. Alkaa raivostuttamaan tämä vihapuhe työttömiä kohtaan. Vai että mun tuet 540e/kk on niin isot, että kannattaa jättää työt. Hah! Melkein työ kuin työ niin palkka on nettona 1500e/kk jos on täydet tunnit. Joo, jättäkää vain työnne, i d i o o t i t, kyllä niihin hakijoita on. Tulette huomaamaan, että ei teitä kukaan kaipaa.

Vierailija
45/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain työttömänä 750€, + yksin lasten kanssa asue 400€ asumistukea + 326€ lapsilisää . Nykyään kun taas asutaan miehen kanssa kirjoilla samassa asunnossa ja olen pienipalkkaisessa työssä, niin saan VÄHEMMÄN rahaa. Mitään tukia en saa palkan päälle .

Eli mun tapauksessa kannattavampaa olisi olla työtön tai ainakin asua yksin lasten kanssa, jolloin saisin asumistuen ja korotetun lapsilisän.

Jätä se sika!

Vierailija
46/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on saanut EU:n ihmisoikeustuomioistuimelta useita huomautuksia riittämättömästä sosiaalituen tasosta.

Tämän takia työttömyysetuuksia alettiin verottaa. Tuki täytyi saada näyttämään isommalta.

Tuet eivät ole hyviä, vaan palkat naurettavia. Varsinkin korkeakoulutetuilla.

Vierailija
47/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Kela boy ja rahatkin riittää!

Vierailija
48/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan maksama työttömyysetuus on 37,21 e/pv.

Työmarkkinatuen laskuri

https://laskurit.kela.fi/tyomarkkinatuen-laskuri

Vierailija
49/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotaan varmaan leikata tukia...

Vierailija
50/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mistä työstä saa 540e/kk? En itse ainakaa olis työttömille kateellinen.

Mikäköhän työttömän logiikka tässäkin on takana. Pitäisikö palkkakin ilmoittaa niin, että asumiskulut on ensin maksettu pois? Työttömille maksetaan toimeentulotuen kautta yli tonnin vuokria siihen päälle tuo 540€ niin saa jo enemmän rahaa mitä monesta työstä. 

Tuet minimiin ja työttömille vaikka parakkitaloja. 

Vierailija
51/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on saanut EU:n ihmisoikeustuomioistuimelta useita huomautuksia riittämättömästä sosiaalituen tasosta.

Tämän takia työttömyysetuuksia alettiin verottaa. Tuki täytyi saada näyttämään isommalta.

Tuet eivät ole hyviä, vaan palkat naurettavia. Varsinkin korkeakoulutetuilla.

Ei kai kukaan korkeasti koulutettu oikeasti tienaa alle 5000e/kk?

Vierailija
52/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

540e? Niin ja päälle maksetaan vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus ja kaikki terveyskulut.

Käteen jäävä osuus on 555e tänä päivänä yksi asuvalla. Ja yksinhuoltajan perusosa on 650e plus jokaisesta lapsesta 400e lisää. Kaikki noi peruskulut siis maksetaan ton käteen jäävän osuuden lisäksi.

Ja paskan marjat sanon minä! Työtön yksin asuva saa käteen 570€/kk ja pienen asumistuen n. 150€. Kadehtikaa nyt kilpaa ja jättäytykää töistä pois, jos teillä on niin surkea palkka ja työttömänä pärjäätte paremmin!

Joo. Alkaa raivostuttamaan tämä vihapuhe työttömiä kohtaan. Vai että mun tuet 540e/kk on niin isot, että kannattaa jättää työt. Hah! Melkein työ kuin työ niin palkka on nettona 1500e/kk jos on täydet tunnit. Joo, jättäkää vain työnne, i d i o o t i t, kyllä niihin hakijoita on. Tulette huomaamaan, että ei teitä kukaan kaipaa.

Etkö siis saas muuta kuin 540€/kk? Älä jaksa valehdella internetissä

Vierailija
53/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla edellä mainittu ansiosidonnainen n. € 3000 pankinjohtajalle on kyllä ihan sieltä yläpäästä. Huippupalkoista menee tietyn rajan jälkeen 40 % leikkuri ja tietysti lisäksi vero.

Tavallisen keskituloisen henkilön ansiosidonnainen päiväraha lienee siellä karkeasti € 1600 tienoilla miinus suurin piirtein 20 - 25 % vero. Anssi on vähän vaille puolet edellisestä työtulosta. Lapsikororukset etc. lisäksi.

Ansiosidonnaiselle joutuneet useimmiten myös hakevat ahkerasti töitä näistä "valtavista" tuloista huolimatta. Jokaisen luulisi ymmärtävän miten helppoa on tulla toimeen vähän päälle 1000 € nettotuloilla, muita tukia et todennäköisesti saa.

Ansiosidonnainen on myös porrastettu edeltävien työvuosien mukaan - mikään ikuinen tulo se ei ole. Maksimi noin 2,5 vuotta ja useimmiten tämä ikärasismin uhreille, niille jotka haluaisivat töihin, mutta iän takia eivät pääse.

Vierailija
54/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaas kissa pöydälle eli pääkaupunkiseudulla perustoimeentulotuen kautta yksinasuva voi saada rahat jopa 700 euron vuokraan asti. Lisäksi maksetaan sähkö ja vesilaskut, mutta niiden rajoista en tiedä. Tähän päälle perusosa eli netto 555,11 euroa. Lääke ja sairaalakulut maksetaan myös jos on esim. diabetes.

Että kyllä ne tuet voi olla valitettavasti jopa yli 1500 euroa nettona kuukaudessa eikä tarvii tehdä mitään töitä.

Vierailija
55/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän työttömän logiikka tässäkin on takana. Pitäisikö palkkakin ilmoittaa niin, että asumiskulut on ensin maksettu pois? Työttömille maksetaan toimeentulotuen kautta yli tonnin vuokria siihen päälle tuo 540€ niin saa jo enemmän rahaa mitä monesta työstä. 

Pannaanko aita ympärille? Piikkilanka-aita? Oisko kiva?

Vierailija
56/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa minulle ap, mistä työstä saa alle 600e palkkaa kuukaudessa?

Ihan turhaa alapeukuttaa faktoja.

Vierailija
57/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan yhteiskunta maksaisi, vaan puoliso joutuisi maksamaan. Nytkin opiskelijana saan vain opintotuen.

Eri

Vierailija
58/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tässä onkin ongelma siinä että yksinasuva työtön saa melkein normi palkansaajan toimeentulon. Eli voi olla jopa kannattavampaa asua yksin työttömänä vaikka olisi parisuhteessa.

Tämä onkin sitten mielenkiintoinen kysymys että miksi yksinasumisesta on tehty suomessa niin kannattavaa.

Onko tässä taustalla joku suurempi suunnitelma ettei ihmiset asuisi yhdessä. Yhdessä asuminen on kuitenkin parempi ratkaisu moneltakin tavalla, paitsi ei tulojen perusteella.

Voi tulla myös yhteiskunnalla kalliimmaksi pitää ihmiset erillään, kuin että ne asuisi saman katon alla. Tämä vie myös turhaan asuntoja pois asuntomarkkinoilta kun ihmisten pitää asua omissa.

Tämä systeemihän on järjetön. Toki onhan tässä se järki mitä vihervasemmisto haluaa ettei ihmiset maapallolla lisääntyisi kun ne asuu erillään. hmm..

Vierailija
59/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei makseta.

Minäkin saan pelkän työmarkkinatuen.

Vierailija
60/68 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö siis saas muuta kuin 540€/kk? Älä jaksa valehdella internetissä

Minä en saa muutakuin 540e/kk käteen jäävä. Asumistukea en saa yms. Joten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän