Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vielä jotain työtä jossa pystyy rauhassa olemaan autisti ilman että pitää esittää neurotyypillistä?

Vierailija
15.03.2023 |

Pystyn esittämään mutta tuntuu jotenkin epäreilulta että joutuu tekemään kaksinkertaisen työn normaaleihin verrattuna, palkka kuitenkin sama.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä paljonkin esim. tutkijapuolella. Itse teen kapea-alaista tutkimustyötä, jossa en ole suorassa kontaktissa asiakaspuoleen, enkä juurikaan edes työkavereihin. Itsenäinen työ, jossa voi luoda omat aikataulut dediksien puitteissa ja ei tarvetta kontaktoida ketään (satunnaisia sähköposteja lukuunottamatta).

Mistä saat rahoituksen? Oman (pinnallisen) kokemuksen mukaan tutkijat on koko ajan myymässä itseään seuraavan rahoituksen perässä, konferensseissa kaikki hyökkää tauoilla kyselemään tutkimuksesta ja väliajalla pitäisi ahkerasti verkostoitua muiden alan osaajien kanssa. Plus tietty se opiskelijoiden ohjaaminen, jos satut olemaan riittävän pätevä. Jos proffaksi asti onnistuu keplottelemaan, sitten saa olla millainen huruakka tai despootti tahansa, kunhan on riittävästi meriittejä.

Työskentelen yksityisessä konsulttifirmassa kuukausipalkalla.

Vierailija
42/43 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä paljon asiantuntijoita, moni heistä on hyviä työssään, mutta parhaalla tahdollaankaan ei voi helpoksi tai avoimiksi ihmisiksi sanoa. Jos nyt ei ihan romahtele töissä, niin on niitä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Sen takia olen itse siivooja vaikka on korkeakoulututkinto ihan toiselle alalle.

Siivoojana kauppakeskuksessa pystyn työskentelemään aika itsenäisesti, keskityn vain työhöni ja harvoin tulee kukaan sanomaan mitään koska olenhan vain siivooja eli siis ikään kuin näkymätön.

Siivousfirmojen työpaikkailmoituksissa kysellään aina sellaisen iloisen ja sosiaalisen perään. Miten sait töitä?

Olin ensin työharjoittelussa ja koska jaksan esittää neurotyypillistä aika hyvin, niin sitä kautta sain työn. Jos olisin joutunut hakemaan työtä ja käymään työhaastattelussa, tai pahimmassa tapauksessa ryhmähaastattelussa, niin en olisi ikinä saanut tätä paikkaa. Minulla työaika vaihtelee klo 6-23 välillä, mutta jaksan sen koska töitä on vain 25h/vko.

Miten ansaitset tuolla tarpeeksi elämiseen? Omalla matematiikalla kuukausipalkaksi tulisi vähän yli tonni...