Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Minulle annettiin rukkaset, koska join kahvin sijaan päivittäin teetä. Tämä ei ollut seuralaiseni mielestä miehekästä."

Vierailija
15.03.2023 |

www.iltalehti.fi/suhteet/a/156aa421-454a-4ff4-ba39-2e5827c4bfa1

Siis haloo naiset? Pitäisikö sitten miesten antaa naisille rukkaset, koska eivät naisellisesti juoneet teetä treffeillä? No eipähän tuossa, mies taisi väistää aivottoman kanan.

Tähän olisi hyvä kysyä sekä peniksellisiltä että vulvallisilta, oletko itse antanut pakit jostain täysin mitättömästä pikkusyystä? Huomasitko oman typeryytesi jälkeenpäin?

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain mieheltä rukkaset, koska en syö lihaa. Oli kynnyskysymys.

vegaanit ovat aika rasittavia raivoajia

Vegaanin kanssa elo kyllä hankaloittaisi elämää monella tapaa alkaen jokapäiväisestä ruoanlaitosta. Ihan validi peruste siinä missä moni muukin.

Miten niin? Voihan sitä vegaanista ruokaa syödä molemmat.

Vierailija
82/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumimuki kirjoitti:

Olen mies ja en omista ajokorttia. Sen takia olen saanut muutamat pakit.

Tämähän herättää epäilyn juoppoudesta tai muista elämänhallinnan ongelmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri anto mukavalle naiselle rukkaset kun se joi olutta. "Ei naiset juo olutta!"

Vierailija
84/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helpompi kritisoida saunattomuutta tai ruokavaliota kuin henkilön ulkonäköä. Harva sanoo suoraan todellista syytä...

Ja MIKSI PITÄISI?

En minä halua tietää. Tämä on yksi harvoja tilanteita, joissa älä kysy, älä kerro -periaate todella toimii.

Enkä itsekään tiedä, miksi kiinnostun jostakusta, mutta toisesta en, vaikka paperilla kaikki olisi enemmän kuin ok. Toisessa ei välttämättä ole yhtään mitään vikaa, emme vain ole oikeat toisillemme.

Jos joku jää inttämään, hänet voi surutta blokata.

Vierailija
85/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoista pöytätavoista, yleissivistyksen puutteesta, yleisestä moukkamaisuudesta. Varmaan tuolla on mukana sellaisia, jotka on jonkun mielestä pikkujuttuja. Kerran deitti olisi halunnut pihvin kanssa ketsuppia, yksi syljeskeli jatkuvasti kun käveltiin ulkona ja joku ei tiennyt mikä on parmesaani. Jonkun mielestä triviaalia, minusta kertoo siitä että ollaan vähän liian eri maailmoista.

Vierailija
86/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olisi hyvin ärsyttävää jos mies joisi neitimäisesti pelkästään siideriä eikä olutta.

Riippuu siideristä sanoisin.

Jotkut Koppabergin ja Upciderin omenaviinihirvitykset on häpeäksi kunnon vahvoille 6%-8% brittisiidereille.

Perus kuralageritkin on veden tasoa niihin verrattuna ja sekös nyt on miehekästä kun sitä kiskoo monta litraa?

Typeriä juttuja. Jos se johonkin juomavalintaan jää niin luodin väisti.

Vierailija
87/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muumimuki kirjoitti:

Olen mies ja en omista ajokorttia. Sen takia olen saanut muutamat pakit.

Tämähän herättää epäilyn juoppoudesta tai muista elämänhallinnan ongelmista.

Tai sitten se on ympäristöllisesti valveutunut mies? Miksiköhän sitä ajokorttia tarvitsisi jos asuu isossa kaupungissa? Turha kuluerä vain.

Vierailija
88/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanin kanssa elo kyllä hankaloittaisi elämää monella tapaa alkaen jokapäiväisestä ruoanlaitosta. Ihan validi peruste siinä missä moni muukin.

Mutta ei tarvitse, onneksi.

Itse en voi syödä seitania, mitään vegaanimakkaravalmisteita, enkä suuria määriä mitään palkokasveja missään muodossa, tofua lukuunottamatta.

Olen onnellinen, ettei kumppanini ole vegaani.

/OT

Vierailija
89/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypit ovat menneet kahvilaan treffeillle, mies tilannut teetä ja nainen siihen vähän yllättynenä kommentoinut jotain tyyliin "ai sä olet teenjuoja, niitä harvemmin näkyy miehissä" tai jotain vastaavaa. Naiset kiinnostus mieheet ei ole herännyt (ihan muista syitä kuin teestä johtuen) ja mies on sitten vetänyt ylitulkinnat omasta päästään.

Aina sama juttu. Miehelle ei ikinä kelpaa se, ettei hänen ja naiset persoonat vain sopineet niin yhteen, että kiinnostus olisi herännyt. Miehet kuvittelevat aina olevansa sellaisia huipputyyppejä, että täytyy olla joku muu syy olemassa. Oli se sitten väärä ammatti, väärä hiusmalli ja nyt näemmä teen juominen.

Kiitos, noin juuri tulkitsin itsekin, mutta en jaksanut kirjoittaa!

Artikkeliä lukemalla selviää että mies joi kotonaan päivittäin teetä, eikä treffeillä. Luetun ymmärtämistä! Tosin pitäisi ensin jaksaa lukea, eikö? 

Ja,,,,,? Se muutti päätelyketjua miten? Ai niin väärinsammutettu tulipalo!!!

Voi luoja että sä olet tyhmä

Se, ettet sinä osaa perustella täysin aiheeseen liittymätöntä vastakommenttiasi, ei tee toisesta kommentoijasta tyhmää. Vain sinusta itsestäsi.

Sehän näkyy ihan selvästi että ensimmäinen lainaaja syyllistyy ylitulkitsemiseen koska ainoa mitä tuo mies artikkelissä sanoi oli "Minulle annettiin rukkaset, koska join kahvin sijaan päivittäin teetä. Tämä ei ollut seuralaiseni mielestä miehekästä. Nyt ajattelen, etten menettänyt mitään, vaikka kyllähän se silloin pahalta tuntui” . Eli 1. ei ole tarpeeksi tietoa tehdäkseen tuollaista mutu "siinä on käynyt niin että nainen on kommentoinut bla blaa" ylitulkintaa 2. Kyse ei ollut treffitilanteesta(vaikka AP virheellisesti väittää niin olevan aloituksessa) vaan miehen kotona tapahtuvasta teenjuonnista. Luetun ymmärtämistä, edelleen.

Eihän se ole mitään ylitulkintaa, vaan normaalia spekulointia asioiden todellisesta kulusta silloin kun johonkin juttuun liittyy kaksi osapuolta, mutta tapahtunutta on kommentoimassa vain toinen ja vieläpä hyvin tarkoitushakuisessa asiayhteydessä.

Tämä on ihan normaali tapa keskustella aiheesta. Ihan jokainen viesti tässä ketjussa on enemmän tai vähemmän spekulaatiota, eikä asialla ole mitään tekemistä luetun ymmärtämisen kanssa.

Vierailija
90/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut tupakoivalle , kaljaanmenevälle pakit . Kyllä jokainen saa valita mieleisensä puolison ei ole pakko ottaa sitä ensimmäistä vastaantulijaa .

Vierailija
91/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tämän ajattelutavan vuoksi en ikinä ottaisi vegaania. Seuraavaksi ne yrittää tuputtaa sitä omaa ruokavaliota kumppanillekin.

Vierailija
92/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä vähän nykyaikana vaiettu totuus, että isona osana ns. toksisen maskuliinisuuden kulttuurin syntymisessä on naisten odotuksilla.

Naiset nimittäin tekevät elämänkokemukseni mukaan tällaista aika hyvinkin paljon, tuomitsevat "epämiehekkäiden" asioiden tekemisestä ja ominaisuuksista. Saattavat kyllä muuten esittää, ettei näillä olisi väliä, mutta kumppanikandidaatiksi et enää kelpaa jos olet liian "neiti".

Mietittekö muuten ikinä, että miksiköhän meidän miesten on monesti vaikea ilmaista oikeasti tunteitaan ja itkeminen on suuri tabu? Miksi moni meistä ei uskalla olla taiteellinen runopoika, vaikka oikeasti haluaisi?

Vierailija
93/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mun olisi vaikea elää samassa taloudessa pelkän teenjuojan kanssa. Olisi myös ärsyttävää kyläillä kun tällainen vaatisi aina erikoiskohtelua kun muut juo kahvia ja sitten nyrpistelisi jos saa jotain perus-Liptonia.

En juo kahvia enkä teetä, kaakaota joskus. Kyläpaikassa kelpaa juomaksi vesi. Olisin varmaankin liian rasittavaa seuraa ystäväpiirissäsi.

Minä olen teenjuoja, kylässä voin juoda kyllä kahviakin, ei se yksi kuppi tapa. Tosin minulle kelpaa myös pelkkä vesikin. Enkä tiedä ketään muutakaan kenelle ei kylässä kelpaa se, mitä on tarjolla vaan "vaafitaan erikoiskohtelua". Sitäpaitsi, teen keittäminen ei nyt ole kummoista, monessa taloudessa on teepusseja ja vedenkeitin. Nyt on tehty olemattomasta asiasta iso ongelma. 

Vierailija
94/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nainen siis sanonut tälle miehelle että teenjuonti oli syy rukkasiin vai oliko miehen oma oletus? Jotenkin veikkaan jälkimmäistä.

Minua tuli kerran iskemään mies joka selitti (kaiken muun ohessa) ettei juo kahvia vaan teetä. En halunnut treffeille hänen kanssaan, mutta teejuonti ei ollut ongelma, vaan ulkonäkö, joka ei miellyttänyt _yhtään_. Voi olla että mies päässään kehitteli, että annoin pakit teenjuonnin takia.

Vierailija
95/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIKEA mies syö HK:n sinistä, juo kossua ja katsoo vain aikuisviihdettä. Kaikki muu on ihan homojen hommaa.

Juu, ja jos kahvia juodaan, niin öljyisin käsin ja vähintään 6 tuntia pannussa seissyttä.

Vierailija
96/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi toki, mutta eikö se sitten tekisi tästä ei-vegaanista ns."pakkovegaanin"? Ei kuulosta kauhean reilulta ratkaisulta minusta. 

Vierailija
97/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein sellaiset, jotka ovat kovin ehdottomia syömisissään ja juomisissaan, ovat liian ehdottomia muissakin asioissa. 

En allekirjoita.

oletko ihan ehdoton, ettet allekirjoita?

Vierailija
98/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä molemmat voi lihaakin syödä. mikään ei estä.

Vierailija
99/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ehkä vähän nykyaikana vaiettu totuus, että isona osana ns. toksisen maskuliinisuuden kulttuurin syntymisessä on naisten odotuksilla.

Naiset nimittäin tekevät elämänkokemukseni mukaan tällaista aika hyvinkin paljon, tuomitsevat "epämiehekkäiden" asioiden tekemisestä ja ominaisuuksista. Saattavat kyllä muuten esittää, ettei näillä olisi väliä, mutta kumppanikandidaatiksi et enää kelpaa jos olet liian "neiti".

Mietittekö muuten ikinä, että miksiköhän meidän miesten on monesti vaikea ilmaista oikeasti tunteitaan ja itkeminen on suuri tabu? Miksi moni meistä ei uskalla olla taiteellinen runopoika, vaikka oikeasti haluaisi?

Kyllä tuohon uskalluksen puutteeseen liittyy enemmän muiden miesten avoin pilkka, eivätkä mitkään naisten odotukset. Tunneilmaisultaan kyvykkäät miehet sekä herkät runopojat ovat haluttuja naisten keskuudessa ja siksi heitä ei pahemmin vapaina löydykkään.

Tietenkin on aina olemassa se porukka naisia, jotka peräänkuuluttavat menneitä vuosikymmeniä. Aivan kuten löytyy myös se porukka miehiä, jotka vaativat 50-luvun kotirouvaa itselleen.

Vierailija
100/200 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tämän ajattelutavan vuoksi en ikinä ottaisi vegaania. Seuraavaksi ne yrittää tuputtaa sitä omaa ruokavaliota kumppanillekin.

Milloin suurin piirtein se alkaa? Meillä on nyt yhdeksäs vuosi menossa, kun puolisolleni kokkailen milloin karjalanpaistia ja milloin uunimakkaraa ja muita hänen herkkujaan.

t. Vegaani