Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
141/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 26. Onkohan mahiksia?

Vierailija
142/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis tosiaan TAMK pisteet nousseet noin paljon..? Oon ensikertalainen ja alimmat hyväksytyt pisteet 130, kun viime vuonna oli 119. Vai laskeeko tuosta vielä :( 

Todennäköisesti laskee vielä. Osa häipyy jonosta ottamaan paikan korkeammilta hakutoiveiltan kun tulee yliopistojen tulokset ja kaikki pääsykokeitten tulokset. Alimmat sisäänpääsy pisteet yleensä tippuu - alasta ja oppilaitoksesta riippuu minkä verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On on! :D Mä elättelen toiveita vielä 114 varasijalta. 😂

Vierailija
144/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On on! :D Mä elättelen toiveita vielä 114 varasijalta. 😂

951 varasija tässä hei 👋😂 

Vierailija
145/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 10. Samk liiketalous onkohan mahiksia?

Vierailija
146/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitajaksi varasijalla 22. TAMK onko mitään mahdollisuuksia, kellään kokemusta? Pääsykokeeseen aion toki mennä

Vierailija
147/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vain ensikertalaisten kannattaa olla hyväksymättä paikkaa, ettei menetä ensikertalaisuuttaan.

Tarkoitin etten usko että paikkaa tarjotaan tässä kohden ihmisille, jotka pääsisivät vielä todistusvalinnassa ylempään kohteeseen samalle alalle - siis varmasti tämä on osattu järjestää niin, ettei tuloksia julkaista ennen kuin ne ovat valmiit tältä osin. Esim. minulle tarjottiin paikkaa alemmasta toiveesta, tiesin heti etten pääse ylempään vaikka se oli vielä kesken.

Kyllähän sä voit pääsykokeella päästä sinne ylempään hakukohteeseen. Esim ite oon hakenut lääkikseen, ja voisin (teoriassa xD) vielä päästä sinne, vaikka mut hyväksyttiin jo alempaan hakukohteeseen. Samoin se menee ei-ensikertalaisilla

Vierailija
148/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vain ensikertalaisten kannattaa olla hyväksymättä paikkaa, ettei menetä ensikertalaisuuttaan.

Tarkoitin etten usko että paikkaa tarjotaan tässä kohden ihmisille, jotka pääsisivät vielä todistusvalinnassa ylempään kohteeseen samalle alalle - siis varmasti tämä on osattu järjestää niin, ettei tuloksia julkaista ennen kuin ne ovat valmiit tältä osin. Esim. minulle tarjottiin paikkaa alemmasta toiveesta, tiesin heti etten pääse ylempään vaikka se oli vielä kesken.

Kyllähän sä voit pääsykokeella päästä sinne ylempään hakukohteeseen. Esim ite oon hakenut lääkikseen, ja voisin (teoriassa xD) vielä päästä sinne, vaikka mut hyväksyttiin jo alempaan hakukohteeseen. Samoin se menee ei-ensikertalaisilla

Niin voin, tietenkin. Tarkoitinkin vain, että ne todistusvalintojen paikat on jo jaettu, eli niiden kohdalla muutosta tuskin enää tulee, vaikkei kaikkialta ole niitä julkaistukaan.

Vierailija
149/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voin, tietenkin. Tarkoitinkin vain, että ne todistusvalintojen paikat on jo jaettu, eli niiden kohdalla muutosta tuskin enää tulee, vaikkei kaikkialta ole niitä julkaistukaan.

Millä perusteella? Ainahan varasijat ovat liikkuneet?

Vierailija
150/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite pääsin 2021 varasijalta 21 opiskelemaan sosionomiksi. Joten malttia vaan :)

Vierailija
151/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Ainahan varasijat ovat liikkuneet?

Voi hyvänen aika miten vaikeaa tätä on selittää - tarkoitan, ettei ne liiku ennen pääsykokeita ja lopullisia tuloksia.

Vierailija
152/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran elää, olin aamuisesta noussut sijalta 9->8 ja pisteraja putosi yhden pisteen

Vierailija
153/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin jo tänään siirtynyt varasijalta 6 -> 5. 

Vierailija
154/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasija 10. Samk liiketalous onkohan mahiksia?

Aika todennäköisesti pääset, voit joutua tosin odottelemaan heinäkuulle, kunnes pääsykoetulokset tulevat.

Vierailija
155/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku väitti näin toisessa ketjussa: "Taidat olla ei-ensikertalainen. Pisteraja on tällä hetkellä ensikertalaisille."eli voiko mun edellä olla ei ensikertalaisia jotka nostaa pisterajaa vai mitä hemmettiä?

Vierailija
156/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on varasijalla 11, mutta käy valintakokeessa torstaina 1.6 niin jos valintakokeesta saa huonomman tuloksen/ei mennyt niin hyvin niin liikkuuko varasija kauemmas? Otetaanko sitten huomioon sekä todistusvalinnassa että valintakoevalinnassa? + Olen ensikertalainen.

Vierailija
157/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin varasija pudonnut 114->111 😃 Kyllä tässä vielä toivossa eletään! 😊👍

Vierailija
158/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin varasija pudonnut 114->111 😃 Kyllä tässä vielä toivossa eletään! 😊👍

Vai pitäiskö sanoa, että noussut? 😂

Vierailija
159/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on varasijalla 11, mutta käy valintakokeessa torstaina 1.6 niin jos valintakokeesta saa huonomman tuloksen/ei mennyt niin hyvin niin liikkuuko varasija kauemmas? Otetaanko sitten huomioon sekä todistusvalinnassa että valintakoevalinnassa? + Olen ensikertalainen.

ei vaikuta mitenkään ne on eri jonot

Vierailija
160/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku väitti näin toisessa ketjussa: "Taidat olla ei-ensikertalainen. Pisteraja on tällä hetkellä ensikertalaisille."eli voiko mun edellä olla ei ensikertalaisia jotka nostaa pisterajaa vai mitä hemmettiä?

Voi olla. Tutkintoihin otetaan esim. Vähintään 80% ensikertalaisia. Jos on kuitenkin ensikertalaisia, jolla on paremmat pisteet kuin sinulla, hän pääsee sinun edelle. Eli teoriassa kaikki valitut voisi olla ensikertalaisia, jos heillä olisi paremmat pisteet kuin kellään ei-ensikertalaisella.