Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
121/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se johtuu, että pisterajat nousee?

Vierailija
122/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se johtuu, että pisterajat nousee?

Tällä hetkellä esim. monien yliopistojen tuloksia ei ole tullut. Monet, joilla on hyvät paperit, odottavat siis edelleen yliopistopaikan tuloksia vieden näin amk-paikkoja (jos ovat siis hakeneet amk:hon ja yliopistoon).  Tämä varmaankin yksi syy, pisterajat todennäköisesti vielä laskevat jonkin verran. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalla 197 🙈 onkohan MITÄÄN mahiksia?! 😂 Tradenomi Laurea.

Vierailija
124/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan Tampereen röntgenhoitajan tulokset jo tulla :'( 

Vierailija
125/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan koskaan päässyt ei-ensikertalaisena todistusvalinnassa varasijalta? Olen varasijalla 1. Koulutus on sosionomi. Itse veikkaan että paikan saaneet ne myös pitävät, ja menen tietenkin varulta pääsykokeeseen.

Vierailija
126/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan koskaan päässyt ei-ensikertalaisena todistusvalinnassa varasijalta? Olen varasijalla 1. Koulutus on sosionomi. Itse veikkaan että paikan saaneet ne myös pitävät, ja menen tietenkin varulta pääsykokeeseen.

Olen päässyt, yliopistoon. Todistusvalinnathan elävät sitä mukaa kun julkaistaan myös ylempien hakukohteiden tulokset. 

Mutta jos haluat tosissasi sosionomi-linjalle niin käy ihmeessä pääsykokeessa, varmuuden vuoksi. Tosin maanantaina viimeistään selviää lopulliset pistesijat ja pääsikö vai eikö päässyt ilman pääsykoetta. 

Vierailija
127/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niille pääsykokeella hakevillekin ole joku kiintiö? Eli pääsykokeisiin meneminen ei välttämättä auta?

Vierailija
128/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niille pääsykokeella hakevillekin ole joku kiintiö? Eli pääsykokeisiin meneminen ei välttämättä auta?

niin eikös siinä ole kanssa ensikertalaiskiintiö, mutta kyllä ei-ensikertalaisetkin voi päästä pääsykokeiden kautta

Vierailija
129/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt, yliopistoon. Todistusvalinnathan elävät sitä mukaa kun julkaistaan myös ylempien hakukohteiden tulokset. 

Mutta jos haluat tosissasi sosionomi-linjalle niin käy ihmeessä pääsykokeessa, varmuuden vuoksi. Tosin maanantaina viimeistään selviää lopulliset pistesijat ja pääsikö vai eikö päässyt ilman pääsykoetta. 

Eikö nämäkin voi elää koko kesän? Jos joku on saanut alemmasta hakukohteesta hyväksytyn paikan todistuksella, mutta hyväksyykin korkeamman hakukohteen paikan, jonne on hakenut pääsykokeella?

Vierailija
130/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämäkin voi elää koko kesän? Jos joku on saanut alemmasta hakukohteesta hyväksytyn paikan todistuksella, mutta hyväksyykin korkeamman hakukohteen paikan, jonne on hakenut pääsykokeella?

Joo tai ei ota mitään paikkaa vastaan. Oon ite hakenut 2020 lähtien varavaihtoehtona ensi- ja / tai sairaanhoitoon, ja päässyt aina todistuksella, mutta en oo ottanut paikkaa vastaan koska halusin jatkaa lääkikseen hakemista.

Vierailija
131/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tai ei ota mitään paikkaa vastaan. Oon ite hakenut 2020 lähtien varavaihtoehtona ensi- ja / tai sairaanhoitoon, ja päässyt aina todistuksella, mutta en oo ottanut paikkaa vastaan koska halusin jatkaa lääkikseen hakemista.

Näin toimivat taitavat kuitenkin olla ensikertalaisia, siksi mietin miten todennäköistä tämä on. Luulisin että tässä kohden jo paikat on pystytty koordinoimaan niin, että esim. ei-ensikertalaisena sosionomiksi moneen eri paikkaan todistuksella hakenut hyväksytään ko kiintiössä vain sinne, minne pisteet lopullisestikin riittää.

Pääsykokeessa täytyy tietenkin myös pärjätä hyvin, jotta pääsee sisään - ja voihan olla että joku todistuksella hyväksytty tosiaan pääsee sitä kautta ylempään toiveeseensa. Omalla kohdallani koulutukseen hyväksytään todistuksella kaksi, joten en ole kovin toiveikas että pääsen edes varasijlata 1. Tulipas pitkä ja monimutkainen sepustus. 

Vierailija
132/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samk varasija 114 😂👍

Vierailija
133/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin toimivat taitavat kuitenkin olla ensikertalaisia, siksi mietin miten todennäköistä tämä on. Luulisin että tässä kohden jo paikat on pystytty koordinoimaan niin, että esim. ei-ensikertalaisena sosionomiksi moneen eri paikkaan todistuksella hakenut hyväksytään ko kiintiössä vain sinne, minne pisteet lopullisestikin riittää. 

En kyllä nyt tosiaan ymmärrä mitä tarkoitat. Miksi ois vain ensikertalaisia, ja siis kyllähän ne kaikkien kiintiöiden pisteet voi laskea kun porukka hyväksyy ylempiä hakukohteita.

Vierailija
134/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jännitetään Xamkin tuloksia! 😁

Vierailija
135/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tamkista tullut kellekään tuloksia?

Vierailija
136/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tamkista tullut kellekään tuloksia?

minulle tuli röntgenhoitajan tulokset, varasijalla 22. :( 

Vierailija
137/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä nyt tosiaan ymmärrä mitä tarkoitat. Miksi ois vain ensikertalaisia, ja siis kyllähän ne kaikkien kiintiöiden pisteet voi laskea kun porukka hyväksyy ylempiä hakukohteita.

Siis vain ensikertalaisten kannattaa olla hyväksymättä paikkaa, ettei menetä ensikertalaisuuttaan.

Tarkoitin etten usko että paikkaa tarjotaan tässä kohden ihmisille, jotka pääsisivät vielä todistusvalinnassa ylempään kohteeseen samalle alalle - siis varmasti tämä on osattu järjestää niin, ettei tuloksia julkaista ennen kuin ne ovat valmiit tältä osin. Esim. minulle tarjottiin paikkaa alemmasta toiveesta, tiesin heti etten pääse ylempään vaikka se oli vielä kesken.

Vierailija
138/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xamk tulokset tulleet, oon todistuksella varasijalla 10. Onko mitään mahiksia päästä todistuksella, vai pitääkö vaan asennoitua menemään keskiviikkona pääsykokeeseen?

Kyllä mä uskaltaisin luottaa tuohon 10.varasijaan. Riippuu tietysti paljonko hakijoita ja aloituspaikkoja. Varmuuden vuoksi kannattaa kuitenkin mennä pääsykokeeseen.

En luottaisi varasijaan vaan menisin pääsykokeeseen. Toki amkin sijat voi nousta nousta paljonkin sitten kun ihmiset pystyy ottamaan vastaan saamiaan paikkojaan yliopistoista.

Vierailija
139/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis tosiaan TAMK pisteet nousseet noin paljon..? Oon ensikertalainen ja alimmat hyväksytyt pisteet 130, kun viime vuonna oli 119. Vai laskeeko tuosta vielä :( 

Vierailija
140/2176 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xamk tulokset tulleet, oon todistuksella varasijalla 10. Onko mitään mahiksia päästä todistuksella, vai pitääkö vaan asennoitua menemään keskiviikkona pääsykokeeseen?

Kyllä mä uskaltaisin luottaa tuohon 10.varasijaan. Riippuu tietysti paljonko hakijoita ja aloituspaikkoja. Varmuuden vuoksi kannattaa kuitenkin mennä pääsykokeeseen.

En luottaisi varasijaan vaan menisin pääsykokeeseen. Toki amkin sijat voi nousta nousta paljonkin sitten kun ihmiset pystyy ottamaan vastaan saamiaan paikkojaan yliopistoista.

En minäkään luottaisi varasijaan, jos todella haluaa paikan niin ehdottomasti pääsykokeseen.