AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Ensimmäiset ovat jo kokeen tehneet. Millaiset fiilikset jäi? Itsellä koitos edessä huomenna. Ekaa kertaa menossa amk-valintakokeeseen. Vähän jännittää.
Missähän mielenhäiriössä valitsin kokeen tekoajaksi klo 9? Jäin lopulta nukkumaan kun ei kiinnostanut herätä ennen kahdeksaa. Eipä tällä nyt niin väliä ollut kun haen pääasiassa yliopistoon, mutta olisi ollut hauska käydä kokeilemassa onko ne tehtävät niin kauheita kuin valitetaan.
Ei-ensikertalaisena todistusvalinnassa LAB:n ensihoito monimuotona verkkopainotteisena 4. varasija, Savinian ensihoito 3. varasija... Onkohan mitään mahdollisuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Ei-ensikertalaisena todistusvalinnassa LAB:n ensihoito monimuotona verkkopainotteisena 4. varasija, Savinian ensihoito 3. varasija... Onkohan mitään mahdollisuuksia?
Niin ja tosiaan tuolta koodista vilkaistua
LAB: jonosija 15 ja Savonian 26.
Voiko siitä koodista vielä päätellä mitään, jos valintatulosta ei ole vielä tullut? Koodin kuitenkin saa näkyviin 😎
Just sain kokeen tehtyä. Oliko muillekkin noi tunneälytaitojen ilmeet tosi vaikeet? Pitääkö huolestua?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset ovat jo kokeen tehneet. Millaiset fiilikset jäi? Itsellä koitos edessä huomenna. Ekaa kertaa menossa amk-valintakokeeseen. Vähän jännittää.
Jännitti ihan hirveästi, mutta en mä kyllä tiedä miten se loppupeleissä meni, matemaattis-luonnontieteellisessä osiossa oli pari tehtävää aivan hepreaa, enkku oli mulle vaikea ja tavismatikassa loppui vähän aika kesken. Ihan mielenkiinnolla odotan heinäkuuta ja tuloksia!
Te jotka ootte jo käyneet kokeessa: paljonko niitä tehtäviä yleensä on per osio? Tein tuolta ammattikorkeakouluun.fi-sivustolta ne esimerkkitehtävät, niitähän oli aika vähän yhtä osiota kohden.
Tänään on tulleet viimeisetkin todistusvalinnan tulokset. Onko varasijat teillä muilla vielä muuttuneet?
Torstai aamulla tuli tulokset ja kerran päivittyi silloin iltapäivällä. Tuskin enää tapahtuu mitään ennen valintakokeiden tuloksia, jotka tulee yleensä sitten vähän ennen juhannusta
Jostain syystä tänään 29.5 ei näkynyt Vipusesta ainakaan kaikkia tietoja tai siis tiedot olivat hävinneet :/ Mikäköhän homma? Johtuukohan siitä Opintopolku mokasta?
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tänään 29.5 ei näkynyt Vipusesta ainakaan kaikkia tietoja tai siis tiedot olivat hävinneet :/ Mikäköhän homma? Johtuukohan siitä Opintopolku mokasta?
Puuttuuko sieltä muitakin kuin Vakava? Yllättäen niitäkään kutsuja ei saatu kasaan vaikka piti
Varasija päivittynyt tänä aamuna. 8 -> 7
Vierailija kirjoitti:
Just sain kokeen tehtyä. Oliko muillekkin noi tunneälytaitojen ilmeet tosi vaikeet? Pitääkö huolestua?
Ihan surkeat "näyttelijät" olivat valinneet
:(
Itse kävin kokeessa eilen aamulla, tunneosiossa oli tosiaan surkeat näyttelijät! Monesti piti miettiä, että mitä tässä muka pyritään ilmaista, kun useasti oikealta tuntuva vastaus olisi ollut ei mikään. Jostain syystä eettiset taidot ovat minulle vaikeita, en ymmärrä yhtään mitä niissä kysymyksissä halutaan! Tai ymmärrän, mutta äh. Onneksi hain muuallekin kuin sote-aloille. Viime vuonna matikka oli minulle vaikeampi ja kielistä sain melkein täydet pisteet, mutta nyt kielet tuntuivat vaikeammilta. Saa nähdä miten käy, olen todistusvalinnassakin parhaimmillaankin ei-ensikertalaisena 13.
En osannut vastata matematiikassa (se lyhyt) kuin muutamaan kysymykseen. Jonkin arvasin. Mitenköhän käy? Se shakkilautakysymys oli todella outo. Sain jatkuvasti tulokseksi 7, joka ei ollut vaihtoehdoissa. Olikohan se niitä kokeilukysymyksiä, joita ei pisteytetä?
Englanti ja suomi meni hyvin kun keskittyi kunnolla, tein ne ekana, koska halusin olla virkeä ja keskittyä niihin. Päättelykysymykset meni pääosin hyvin, yhteen jätin vastaamatta.
Tunnetaidoissa uskon mokanneeni ilmeissä, koska ne oli niin omituisia. Olen nähnyt ulkomaisia ilme-tunne-kuvia eikä ne ole olleet näin hämäriä.
Vierailija kirjoitti:
En osannut vastata matematiikassa (se lyhyt) kuin muutamaan kysymykseen. Jonkin arvasin. Mitenköhän käy? Se shakkilautakysymys oli todella outo. Sain jatkuvasti tulokseksi 7, joka ei ollut vaihtoehdoissa. Olikohan se niitä kokeilukysymyksiä, joita ei pisteytetä?
Englanti ja suomi meni hyvin kun keskittyi kunnolla, tein ne ekana, koska halusin olla virkeä ja keskittyä niihin. Päättelykysymykset meni pääosin hyvin, yhteen jätin vastaamatta.
Tunnetaidoissa uskon mokanneeni ilmeissä, koska ne oli niin omituisia. Olen nähnyt ulkomaisia ilme-tunne-kuvia eikä ne ole olleet näin hämäriä.
Itse sain shakkilautaan 4, mutta se oli vähän oudossa osiossa? Vai olisiko se pitänyt matemaattisesti ratkaista, minusta se oli enemmän päättelyä...
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tehtäviä oli englanti ja suomen osiossa? Oliko niissä paljon luettavaa?
onkos sillä niin väliä kun kaikkiin osioihin on oma aikarajansa. Ehkä oman mieltymyksen mukaan aloittaa vaikeimmasta tai jättää sen viimeiseksi