Nata Salmela mainostaa lapsiperheiden aurinkolomaa, hintalappu 5500€
Yksi viikko Kanariansaarilla luksushotellissa, kaksi aikuista ja kaksi lasta. Olemme ihan normituloisia mutta ei meillä silti ole laittaa tuollaista summaa viikon reissuun.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma tapansa matkustella ja itselle sopiva budjetti. Jos oikeasti ahdistaa someilijoiden elämä, niin on oikeasti fiksua olla seuraamatta.
Suomalaiset ovat vaan niin järkyttävän kateellisia ihmisiä, jos joku haluaa käyttää rahaa matkusteluun, niin heti tullaan huutelemaan provoa tms. Mutta kun ihmiset ja elämäntilanteet on erilaisia, jos sinulla ei ole varaa muuhun kuin halpaan Kanarian pakettimatkaan, niin ei se tarkoita sitä ettei muillakaan ole.
Itse en kerro matkoistani enää kuin ihan lähimmille kavereille ja sukulaisille. Kun työpaikalla kysytään mitä tein lomalla, sanon vaan että ei mitään erikoista vaikka oikeasti kävin Ecuadorissa ihan vaan siksi kun en kestä niiden kateellisten mammojen ilkkumista jotka eivät päässeet lomalla kuin Ruotsin risteilylle.
Vaihtaisin työpaikkaa jos tuollaista. Mekin ollaan joka loma reissussa miehen ja lasten kanssa ja ihan mielenkiinnolla vaihdetaan kuulumiset työkavereiden kanssa.
T. Mamma
Joo, kyllä ne mammat puhuu keskenään kun joku on käynyt Italiassa asti lasten kanssa tai, hui että, jopa Thaimaassa. Mutta avaapa siinä vaiheessa suusi lapsettomana ja kerro että kävit reppureissulla vaikkapa jossain Etelä-Amerikan maassa. Kommentit on että eikö siellä ole hirvittävän vaarallista ja en kyllä koskaan lähtisi niin kauas ja sitten aihe siirtyy sujuvasti taas johonkin Legolandiassa tms. käyntiin mistä mammat jaksaa jauhaa loputtomiin. Eli oikeasti on parempi pitää suu kiinni tai korkeintaan kysellä kiinnostuneena Tukholman nähtävyyksistä jos haluaa osallistua keskusteluun.
Mistä luulette että hän on saanut rahat sijoituskämppien ostamiseen jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma tapansa matkustella ja itselle sopiva budjetti. Jos oikeasti ahdistaa someilijoiden elämä, niin on oikeasti fiksua olla seuraamatta.
Suomalaiset ovat vaan niin järkyttävän kateellisia ihmisiä, jos joku haluaa käyttää rahaa matkusteluun, niin heti tullaan huutelemaan provoa tms. Mutta kun ihmiset ja elämäntilanteet on erilaisia, jos sinulla ei ole varaa muuhun kuin halpaan Kanarian pakettimatkaan, niin ei se tarkoita sitä ettei muillakaan ole.
Itse en kerro matkoistani enää kuin ihan lähimmille kavereille ja sukulaisille. Kun työpaikalla kysytään mitä tein lomalla, sanon vaan että ei mitään erikoista vaikka oikeasti kävin Ecuadorissa ihan vaan siksi kun en kestä niiden kateellisten mammojen ilkkumista jotka eivät päässeet lomalla kuin Ruotsin risteilylle.
Vaihtaisin työpaikkaa jos tuollaista. Mekin ollaan joka loma reissussa miehen ja lasten kanssa ja ihan mielenkiinnolla vaihdetaan kuulumiset työkavereiden kanssa.
T. Mamma
Joo, kyllä ne mammat puhuu keskenään kun joku on käynyt Italiassa asti lasten kanssa tai, hui että, jopa Thaimaassa. Mutta avaapa siinä vaiheessa suusi lapsettomana ja kerro että kävit reppureissulla vaikkapa jossain Etelä-Amerikan maassa. Kommentit on että eikö siellä ole hirvittävän vaarallista ja en kyllä koskaan lähtisi niin kauas ja sitten aihe siirtyy sujuvasti taas johonkin Legolandiassa tms. käyntiin mistä mammat jaksaa jauhaa loputtomiin. Eli oikeasti on parempi pitää suu kiinni tai korkeintaan kysellä kiinnostuneena Tukholman nähtävyyksistä jos haluaa osallistua keskusteluun.
😂 Mahtavaa porukkaa siellä. Meillä suurinosa on reppureissannut ennen lapsia ja jatkanut, kun lapset isompia. Näin mekin.
En ikinä maksaisi tuollaisia summia Kanarialla käymisestä.
Mutta noin yleisesti säästämällä, vaikka sitten vuosia, on varaa vaikka mihin. Me olemme säästäneet vuosia koko perheen unelmareissuun, joka tulee maksamaan 15000€. Ei olla matkustettu viiteen vuoteen ollenkaan ja muutenkin mietitty kulutusta tarkkaan, koska halutaan totuutta tämä reissu. Kaksi aikuista ja yksi lapsi lähdössä reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5500 euron viikon perheloma on niille, joilla on paljon rahaa tai vaihtoehtoisesti niille perheille, jotka matkustaa harvoin lyhyitä reissuja. Meillä ollaan satsattu enemmän määrään, kuin siihen että ollaan luksushotelleissa. Se toisaalta näkyy siinä, että lapset, jotka alkaa olla kaikki nyt täysi-ikäisiä ovat viettäneet noiden kuukauden jokaisesta elinvuodestaan ulkomailla reissussa ympäri maailmaa. 5500 eurolla oltaisiin jo kuukausi reissussa Australiassa tai jenkeissä. Nämä on valintoja
Valintoja tietysti. Me oltiin Kanarialla luksusresortissa meni 3000 e. Sitten Rukalla, meni tonni. Pian keväällä Italiassa viikon kiertomatka pari tonnia. Kesällä Kreikan saaristo pari tonnia. Loppuvuodesta varmaan Aasiaan. Sen budjetti auki.
Kiinnostaisi tuo kreikan matka, että millä saarilla olette käymässä ja millä kokoonpanolla? Olen lähdössä kiertämään kreikkaa kahden lapsen kanssa syksyllä viikoksi ja matkaan menee mun laskujen mukaan vähintään 2000 + laivamatkat + ruoat + muut liput ja ehkä kuitenkin suorat lennot + 1000. Tosissaan kelpaa säästövinkit jos pystyy helposti alittamaan tuon 4-5 tonnia mitä varannut varmuuden vuoksi.
Ihmetellä täytyy, että millä tuo poikatyttö on miljoonansa tahtonut. Jollain netti jutuilla vai?
Lennot saisikin olla kalliita, vieläkin kalliimpia, voisi ilmastokin pelastua.
Vierailija kirjoitti:
Natalia Salmela on julma koulukiusaaja, taustallaan useita tuhottuja elämiä. Ilmeisesti sama jatkuu edelleen mutta eri yhteissössä.
Ensin kuitenkin Nata oli se lapsi, joka joutui julmasti koulukiusatuksi suomalaislasten toimesta.
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/nain-kiusatusta-natalia-…
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jätettiin lapset hankkimatta. Me tultiin miehen kanssa juuri viikon aurinkolomalta Seychelleiltä ja se maksoi 4000 per henkilö. Ajattele, jos olisi vaikka kaksi lasta niin tuo olisi maksanut 16000 euroa. Tai sitten pitäisi alentua käymään Kanarialla...
Mitä kivaa koit siellä?
Meidän viisihenkisen perheen loma Thaimaassa maksoi kolme vuotta sitten n. 8000€. Menimme Tuin kautta, koska pienemmät lapset ja tarve stressittömyyteen.
Nyt säästetään isoon reissuun, enkä tiedä koska päästään lähtemään, kun maailmantilanteessa mikään ei ole enää varmaa. Olen ajatellut, että noin 12 000€ tarvitaan.
Emme ole varakkaita, eikä tiedossa ole luksusta. Harvalla on varaa luksukseen, some ja netti vääristää mielikuvia tästä.
Ja olen eri mieltä siitä, että Tuit ja Aurinkomatkat olisi budjettilomailua. Suurimpaan osaan heidän kohteistaan pääsee matkustamaan edullisemmin, jos itse hoitaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5500 euron viikon perheloma on niille, joilla on paljon rahaa tai vaihtoehtoisesti niille perheille, jotka matkustaa harvoin lyhyitä reissuja. Meillä ollaan satsattu enemmän määrään, kuin siihen että ollaan luksushotelleissa. Se toisaalta näkyy siinä, että lapset, jotka alkaa olla kaikki nyt täysi-ikäisiä ovat viettäneet noiden kuukauden jokaisesta elinvuodestaan ulkomailla reissussa ympäri maailmaa. 5500 eurolla oltaisiin jo kuukausi reissussa Australiassa tai jenkeissä. Nämä on valintoja
Valintoja tietysti. Me oltiin Kanarialla luksusresortissa meni 3000 e. Sitten Rukalla, meni tonni. Pian keväällä Italiassa viikon kiertomatka pari tonnia. Kesällä Kreikan saaristo pari tonnia. Loppuvuodesta varmaan Aasiaan. Sen budjetti auki.
Kiinnostaisi tuo kreikan matka, että millä saarilla olette käymässä ja millä kokoonpanolla? Olen lähdössä kiertämään kreikkaa kahden lapsen kanssa syksyllä viikoksi ja matkaan menee mun laskujen mukaan vähintään 2000 + laivamatkat + ruoat + muut liput ja ehkä kuitenkin suorat lennot + 1000. Tosissaan kelpaa säästövinkit jos pystyy helposti alittamaan tuon 4-5 tonnia mitä varannut varmuuden vuoksi.
Santorini-Ios-Naxos-Paros-Santorini
Lennot HEL-JTR-HEL 800 e
Lautat 300 e voi saada edullisemmin jos ei ole nirso ajoista
Majoitus 1100 e voi saada edullisemminkin
Yhteensä noin 2200. Mutta varauduttu, että enemmänkin voi mennä. Kaksi aikuista ja lapsi.
Mä ostin reissun kahdelle 4900 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jätettiin lapset hankkimatta. Me tultiin miehen kanssa juuri viikon aurinkolomalta Seychelleiltä ja se maksoi 4000 per henkilö. Ajattele, jos olisi vaikka kaksi lasta niin tuo olisi maksanut 16000 euroa. Tai sitten pitäisi alentua käymään Kanarialla...
Mitä kivaa koit siellä?
Harrastan snorklausta, joten sitä tein ja se oli mielstäni kivaa. Näin jättiläiskilpikonnia ja yhden päivän vietin kansallispuistossa coco de mer -palmuja ihmetellen. Lisäksi vietin aikaa maailman kauneimmiksi äänestetyillä hiekkarannoilla.
Onko tämä Natalia naapurimaan eukkoja?
Miksi ap kuvittelee että hänellä pitäisi olla mahdollisuus samaan kuin hyvätuloisella? Ei se luksushotelli ole mikään jokamiehen oikeus. Jokaiselle omien tulojensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellä täytyy, että millä tuo poikatyttö on miljoonansa tahtonut. Jollain netti jutuilla vai?
Jokainen kai saa tahtoa?
Joku Kanarian all inclusive -hotelli ei kyllä ole mitään oikeaa luksusta :D No, toki nämä lähiömammat voivat niin kuvitella kun kerran joku someinfluensserikin sellaiseen lähtee.
Itse en koskaan ota all inclusivea, koska matkakohteesta saa paljon laajemman ja paremman kokemuksen kun käy syömässä itse valituissa paikallisissa ravintoloissa eikä jossain ruotsinlaivatyyppisessä buffassa yhdessä saksalais- ja japanilaisturistilaumojen kanssa. Yleensä nuo hotellit vielä ovat jossain aivan huitsin nevadassa. Pikkulasten kanssa voi olla helppo ratkaisu, jos lomaltaan odottaa vain sitä että saa polttaa nahkansa auringossa, mutta ihmettelen niitä jotka käyvät tuollaisissa muutenkin.
Nata ei saa mennä kallille lomalle koska ap ei pysty maksaaämaan yhtä kallista lomaa ja siksi hänelle tulee paha mieli.
Loogista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetusti tämä vaikuttaja elää taloudellisesti eri maailmassa kuin tavan tallaaja. Ei varmaan hänelle tunnu missään, kun taas kohdeyleisönsä ei pysty tollaista kustantamaan.
Sillä on vähän eri geenit. Isosti ja paljon mulle. Viis muista kunhan saan huomiota.
Ihan hyvä, että pitää ääntä. Esim. sen puolesta, että varhauskasvatustyönteijöiden liittojen tulisi yhdistää voimansa, jotta alalle saataisiin jotain järkeä.
Oho, miten hieno ajatus, ei vähääkään populismia, puhdasta konkretiaa huokuu tämä ääni... miten multa on voinut mennä ohi tämä kuuluva ääni? Onko jäänyt minä-minä-upea-rikas-menestyjä-parempi-ihminen äänen alle...
Eri
ihminen, joka tietää miten asialle saa näkyvyyttä on hyvä pitämään meteliä asiasta. Noteerattiin Päämedioita myöten
Ei sitä noteerattu. Ainoa mikä jäi kenenkään mieleen oli korkeintaan et natan muksu käy yksityisessä päiväkodissa, mitä kai mainosti tottakai. Jos kuuntelet podcstia niin käsityksesi natan näkyvyydestä on vääristynyt. Toki omasta mielestään hän on vaikuttaja.
Hyvin on sekin ainoa asia jäänyt mieleen, Natan lapsi käy ihan kunnallista ruotsinkielistä päiväkotia.
Olimme ihan siinä Aurajoen rannassa Radisson Blue Marinassa. En kyllä suosittele sitä. Huone (sviitti) oli kolho ja vanhanaikainen, keskellä oli kylpyhuone, jonka liukuovet aukesi olohuoneeseen. Siisteydessä oli puutteita ja ravintolan palvelu huonoa (tuotiin väärä ruoka, jälkiruokaa odotettin lähes puoli tuntia).
Menisin seuraavalla kerralla Hamburger Börsiin.