Nata Salmela mainostaa lapsiperheiden aurinkolomaa, hintalappu 5500€
Yksi viikko Kanariansaarilla luksushotellissa, kaksi aikuista ja kaksi lasta. Olemme ihan normituloisia mutta ei meillä silti ole laittaa tuollaista summaa viikon reissuun.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
5500e riittää just ja just TUI tai Tjäreborg 2+2 Kanarianreissuun all-inclusive hotellissa. En kyllä silti sanoisi että se mitään luksusta on. Luxus maksaa vielä selvästi enemmän.
Se on taas toinen tarina miksi kaikki on niin kallista ja mihin keskituloisella on varaa.
Venäläisomisteinen TUI on meillä boikotissa vaikka olisi miten edullisia matkoja tarjolla.
Onko TUI tosiaan venäläisomisteinen? Kiitos tästä, tietääpä välttää tätä puljua.
Vierailija kirjoitti:
Joko se kohta tuomitsee maanmiestensä sodan Ukrainassa?
Nata on virolainen.
Hän toimii salarahaston kautta Putinin hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jätettiin lapset hankkimatta. Me tultiin miehen kanssa juuri viikon aurinkolomalta Seychelleiltä ja se maksoi 4000 per henkilö. Ajattele, jos olisi vaikka kaksi lasta niin tuo olisi maksanut 16000 euroa. Tai sitten pitäisi alentua käymään Kanarialla...
Nolo ja huono provo
Luulet, että kukaan suomalainen ei voi käydä Seychelleillä lomalla? Ei kaikki ole tyhjätaskuja. Samassa hotellissa oli kaksi muutakin suomalaispariskuntaa, toinen häämatkalla ja toinen vanhempi lapseton pariskunta niinkuin mekin. Kaikki oltiin varattu matka saman matkatoimiston kautta, joten siksi oli tuollainen "suomalaishotelli".
Olen eri ja ihmettelen myös miksi tämä kommentti on tulkittu provoksi? Me taas ollaan haluttu ne lapset ja kaikki maksaa silloin luonnollisesti enemmän. Tämä vaatii siis säästämistä jos haluaa myös matkustaa. Oltiin juuri seyschellejä vastaavassa unelmakohteessa talvilomalla, eikä 16000€ todellakaan riittänyt, joten siihen nähden joku 5500€ kanaria ei tunnu kovin pahalta! Eikai näitä matkoja olekaan tarkoitus yhdestä palkasta maksaa, vaan tarkoitus on pitkäjänteisesti säästää. Velaksi ei olla matkustettu koskaan.
Kuuntelin joskus saarella asuneen kirjailija Vera Valan haastattelun paikasta. Siellä oli mielenkiintoisia asioita, jotka eivät näissä unelmalomakommenteissa koskaan tule esille. Millaisiin epäkohtiin te siellä törmäsitte unelmalomailun lisäksi ?
Ei oltu Seychelleillä, koskiko tämä vaan sitä saaristoa? Omalla lomallamme ei törmätty yhteenkään epäkohtaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jätettiin lapset hankkimatta. Me tultiin miehen kanssa juuri viikon aurinkolomalta Seychelleiltä ja se maksoi 4000 per henkilö. Ajattele, jos olisi vaikka kaksi lasta niin tuo olisi maksanut 16000 euroa. Tai sitten pitäisi alentua käymään Kanarialla...
Nolo ja huono provo
Luulet, että kukaan suomalainen ei voi käydä Seychelleillä lomalla? Ei kaikki ole tyhjätaskuja. Samassa hotellissa oli kaksi muutakin suomalaispariskuntaa, toinen häämatkalla ja toinen vanhempi lapseton pariskunta niinkuin mekin. Kaikki oltiin varattu matka saman matkatoimiston kautta, joten siksi oli tuollainen "suomalaishotelli".
Olen eri ja ihmettelen myös miksi tämä kommentti on tulkittu provoksi? Me taas ollaan haluttu ne lapset ja kaikki maksaa silloin luonnollisesti enemmän. Tämä vaatii siis säästämistä jos haluaa myös matkustaa. Oltiin juuri seyschellejä vastaavassa unelmakohteessa talvilomalla, eikä 16000€ todellakaan riittänyt, joten siihen nähden joku 5500€ kanaria ei tunnu kovin pahalta! Eikai näitä matkoja olekaan tarkoitus yhdestä palkasta maksaa, vaan tarkoitus on pitkäjänteisesti säästää. Velaksi ei olla matkustettu koskaan.
Minä en tulkinnut tuota provoksi, mutta kyseisen kirjoittajan tulkitsin ilkeäksi ihmiseksi. Kirjoitti jotenkin, että jos olisi lapsia, niin tarvitsisi alentua menemään kanarialle. Oli kyllä törkeä kommentti. Hänen ei tarvitse pitää Kanariasta, mutta ei hän kyllä siellä päinkään ole edes käynyt. Selkeästi ei tiedä kohteesta mitään. Ja myös se, että Kanaria on suorittavan portaan paikka. No jos hän katsoo, että päällikkö/johtajatason ihmiset ovat suorittavaa porrasta, niin sitten ne varmaan ovat. Kyllä Kanarialla käy kaiken tason ihmisiä. Niinkuin käy muissakin kohteissa, mitä nyt maailmalta löytyy. Jotkut säästävät ja jotkut eivät.
Kyllä minulle keskiluokkaisena ihmisenä 5500€ on paljon rahaa matkaan. Kyllä meillä olisi vaikka heti varaa lähteä sijoitusten ansiosta vaikka sille 16 000€ matkalle, niin ei tulisi mieleenkään. Niin paljon en mihinkään halua, että tuon summan yhteen matkaan laittaisin. Itse matkustamme koulujen lomien aikana ja ne matkat ovat meille ihan riittävän hintaisia.
Ilkeähkö kommentti oli tosiaan joo. Itse pidän kyllä tällaisten laukojia hieman yksinkertaisina, jos uskovat ettei lasten kanssa voisi matkustaa yhtälailla myös ns. hienommissa kohteissa. Toisaalta ehkä ihan hyvä ettei kyseinen hlö perhettä ole perustanut :D
Meitä on moneen junaan mieltymyksinemme ja itselleni ja puolisolleni matkustaminen on se juttu elämässä, siksi pystyn pistämään siihen muiden mielestä hurjiakin summia ilman omantunnon tuskia. Rahastosäästän myös ja sijoituksista näitä ei rahoiteta, vaan perussäästötililtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko se kohta tuomitsee maanmiestensä sodan Ukrainassa?
Nata on virolainen.
Viron venäläinen. Lapsena muuttanut Suomeen. Pahin koulussa ja tunnettu kiusaaja Hämeessä. Mutta hienoa jos osaa muutakin nykyään. 😄
Kanaria on kerran koettu, toista kertaa ei minulta tule tähän Euroopan pahimpaan slummiin ja räkälään.
Kanaria ei kyllä ole mitenkään lapsille sopiva kohde.
Minä olen mielelläni juntti. Meneepähän nuo itseään parempana pitävät ylimieliset ihmiset jonnekin muualle matkalle, kuin kanarialle, niin säilyy sitten noilla matkoilla mukavan letkeä tunnelma.