Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokravakuus perustoimeentulotuessa

Vierailija
14.03.2023 |

Hei!

Olen opiskelija, ja tuloni koostuvat tällä hetkellä toimeentulo- ja asumistuesta. Olen muuttamassa. Kun haen vuokravakuutta, meneekö se ihan sillä tavalla, että Kela maksaa minulle ja minä asunnon omistajalle? Luin netistä, että tulisi joku maksusitoumus. Mutta eihän se välttämättä sovi asunnon omistajalle, kun ei ole rahana?

Toiseksi, Kelan pitäisi saada selvitys miksi muutan. Muutan oikeasti naapurin tupakoinnin ja meluamisen takia. Savut tulevat minun asuntoon. Katsotaankohan tämä tarpeeksi hyväksi syyksi muuttaa?

Kiitos!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela hoitaa aina vakuuden itse. Jos Kelan maksusitoumus ei kelpaa, niin Kela maksaa sitten vakuuden suoraan vuokranantajalle ja on sitten vuokranantajan suora velkoja sen jälkeen. Tosiasiassa Kelan maksusitoumusta varmempaa vakuutta ei juuri ole. Pankit kaatuvat helpommin kuin valtio.

Vierailija
22/23 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viesteistä! Tiedän, että en saisi ottaa suuria summia rahaa vastaan. Mutta minulle on myönnetty toimeentulotuki koko vuodeksi kerrallaan, joten ei tarvitse lähettää tiliotteita. Kenties voinkin sitten ottaa apua vastaan?

Ap

Sama pätee silti. Kelalla on oikeus vaatia tiliotteet nähtäväksi.

Vuokravakuuden voi hoitaa niinkin, että vanhemmat tekevät siitä sopimuksen ja maksavat sen suoraan vuokranantajalle ja pois muuttaessa se maksetaan takaisin suoraan heille. Silloin raha ei käy vuokralaisen tilillä missään kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viesteistä! Tiedän, että en saisi ottaa suuria summia rahaa vastaan. Mutta minulle on myönnetty toimeentulotuki koko vuodeksi kerrallaan, joten ei tarvitse lähettää tiliotteita. Kenties voinkin sitten ottaa apua vastaan?

Ap

Tämä ei ole totta. Ehdoton maksimi on 6kk myöntö kerrallaan.

T. Kelan täti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi