Mikä lääke on auttanut ahdistukseen?
Venlafaxin+Ketipinor yhdistelmä on vaan laittanut hullummaksi tilanteen ja nukahtamisestakin on tullut vaikeaa. Toki univaikeuksia muutenkin on, siihen on tuo Ketipinor. Lääkkeiden vaihto on edessä. Mikä teillä on auttanut, jos Venlafaxin+Ketipinor yhdistelmästä ei ole ollut hyötyä? Toki lääkäri tietää, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ruohonjuuritasolla.
Kommentit (67)
Mulla on auttanut Liikunta,tunnin kävelylenkit luonnossa.
😱 Siis ensin venlaa joka vie monilta unet ja sitten KETIPINORIA nukkumiseen?? On tää maailma sairas paikka. Molemmista voi tulla todella pahat lopetusoireet. Ite koukutuin ketiin paljon pahemmin kuin Tenoxiin, Tenoxista tuli pari viikkoa kestävät lievät viekkarit ja ketipinorin kanssa oli 5kk helvetti kun se vie monesti kyvyn nukkua kun lopettaa. 4vrk valvomisputkia, sairasta ihon kutinaa, hikoilua, levottomuutta ymym.
Etsit vinkkejä ahdistukseen netistä. Luultavasti kumminkin yksi isoimmista syistä ahdistukseen on liiallinen netin käyttö.
Käyttäjä41805 kirjoitti:
Mulla on auttanut Liikunta,tunnin kävelylenkit luonnossa.
Itse en pahimpaan aikaan jaksanut edes käydä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
😱 Siis ensin venlaa joka vie monilta unet ja sitten KETIPINORIA nukkumiseen?? On tää maailma sairas paikka. Molemmista voi tulla todella pahat lopetusoireet. Ite koukutuin ketiin paljon pahemmin kuin Tenoxiin, Tenoxista tuli pari viikkoa kestävät lievät viekkarit ja ketipinorin kanssa oli 5kk helvetti kun se vie monesti kyvyn nukkua kun lopettaa. 4vrk valvomisputkia, sairasta ihon kutinaa, hikoilua, levottomuutta ymym.
Jaa mulle ei ole tullut juurikaan viekkareita noista, ahdistushäiriön oireet oli kymmeniä kertoja kovemmat. Venlasta aivoihin sähkäreitä muutama viikko mutta entä sitten? Ja liikunnan sun muun ehdottelijat voi painua vaikka lenkille, itsekin olen superterveellisesti elävä täydellisyyden tavoittelija ja silti tai siksikin iski ahdistus. Alkoholi toki kannattaa jättää ekana pois jos sellaista on käyttänyt, pienikin määrä aiheuttaa oireita kun on tilanne päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo autto ja bentsot alkuun, ootko kauan syönyt? Jos vasta aloitit niin meneekin ensin pahemmaksi ennenkuin helpottaa. Eli muutaman viikon voi katella mutta ei tietty kuukausikaupalla.
Olen kohta vuoden käyttänyt. Lääkäri on vaan nostanut annoksia. Nyt päätin vaihtaa lääkäriä,
Ap
Toivottavasti pääset myös terapiaan. Lääkkeet auttaa oireisiin, ei siihen mistä se ahdistus johtuu, vaikka onhan ne parempi kuin ei mitään. Kuten joku mainitsikin, ahdistus on sinänsä yksi inhottava tunne. On mahdollista oppia elämään sen kanssa niin ettei se häiritse jatkuvasti, eikä tarvitse poistaa lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistus on normaali olotila silloin tällöin. Ahdistuksen syyt pitää itse osata analysoida. Lääkkeiden popsiminen ahdistukseen on älyllistä laiskuutta ja muutenkin turhaa.
Onko siis normaalia olla niin ahdistunut, ettei pysty edes roskia viemään kuin myöhään yöllä, ettei kukaan vaan näe?
Näe mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistus on normaali olotila silloin tällöin. Ahdistuksen syyt pitää itse osata analysoida. Lääkkeiden popsiminen ahdistukseen on älyllistä laiskuutta ja muutenkin turhaa.
Onko siis normaalia olla niin ahdistunut, ettei pysty edes roskia viemään kuin myöhään yöllä, ettei kukaan vaan näe?
Näe mitä?
Niinpä niin, et ymmärrä ahdistuksesta kärsivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyllistä laiskuutta viedä tilanne tuollaiseksi. Jokainen ymmärtää ettei tuollaiseen ahdistukseen ole mitään oikeaa syytä. Jotenkin nykyään avuttomuus on lähtenyt käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyllistä laiskuutta viedä tilanne tuollaiseksi. Jokainen ymmärtää ettei tuollaiseen ahdistukseen ole mitään oikeaa syytä. Jotenkin nykyään avuttomuus on lähtenyt käsistä.
Itse taidat olla älyllisesti huippuluokkaa, kun istut päivät pitkät vauvapalstalla väheksymässä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly onkin kaikkeen ratkaisu. Harmi vaan, kun tuntuu, että älykkäimmät ovat eniten vinksahtaneita.
Vierailija kirjoitti:
Venlafaxin kyllä auttoi itsellä. Ei heti mutta muutaman kuukauden jälkeen olen nyt työkykyinen.
Masennuin pahasti myös, niin etten päässyt kotoa lähtemään enkä käynyt suihkussa, käynyt kaupassa tai tehnyt ruokaa. Makasin sängyssä ja pohdin vain itsemurhaa ja inhosin elämää sekä itseäni etenkin.
Sitä kesti useita viikkoja ja oli pakko vain aloittaa lääkitys.
No onneksi aloitin meinaan nyt on masennus ja ahdistus poissa. Olen iloinen ja jaksavaisempi, töihin menossa. Kaikki on hyvin ja elämä tuntuu tärkeältä. Ei lainkaan itsetuhoisia ajatuksia. Onneksi. Se oli ihan helvettiä.Ehkä tarvitset vielä lepoa. Minulle se sairaslomakin oli tärkeää sekä se, että jätin tietenkin alkoholin pois ja aloin avautumaan läheisille pahasta olosta. Aloin vain purkautumaan eri tavoin ja kerroin itsetuhoisuudesta. Jätin myös erään ihmisen pois elämästä joka lannisti.
Monta tekijää, sinun pitää löytää se oman masennuksen tekijät. Ole rehellinen itsellesi ja muille.
Katso kokonaiskuvaa, olet vahva. Sinä selviät <3
Ihana kuulla 🙌
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ahdistukseen kuuluu myös fyysiset oireet, jos on vaan älystä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Opamox ainoa joka vie ahdistuksen
Tämä mullakin. Muista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly onkin kaikkeen ratkaisu. Harmi vaan, kun tuntuu, että älykkäimmät ovat eniten vinksahtaneita.
No, popsikaa sitten pillereitä ja rypekää omassa psykologisessa kurjuudessanne. Sille ei kyllä oikeasti olisi tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ahdistukseen kuuluu myös fyysiset oireet, jos on vaan älystä kiinni?
Jos on älyä, ymmärtää mistä ahdistus johtuu ja osaa tehdä sille jotain. Fyysiset oireet tulevat ahdistuksen seurauksena ja ne häviävät kun lopettaa ahdistuksessa piehtaroimisen, ei niihin mitään lääkitystä tarvita eikä pidä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, popsikaa sitten pillereitä ja rypekää omassa psykologisessa kurjuudessanne. Sille ei kyllä oikeasti olisi tarvetta.
Olet kyllä harvinaisen kapeakatseinen ja kylmä ihminen.
Entä jos on niin pitkällä, ettei pysty vaellella ilman paniikkikohtauksia, eikä kykene uupumuksen vuoksi miettimään hyvän ruuan laittamista saati jälkien siivoamista? Täällä ei näköjään porukka tiedä ahdistuksesta mitään.