Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlafaxin ja hikoilu

Vierailija
14.03.2023 |

Aloitin venlafaxinin muutama kuukausi sitten ja samoihin aikoihin alkoi aivan järkyttävä hikoilu. Lisäksi hiki haisee aivan kamalalta, eikä ollenkaan normaalilta. Onko muilla tällaista? Hikoilen siis jo vaatteiden päälle pukemisesta. Mietin pitäisikö lopettaa lääkkeen käyttö..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joillekin tuota tulee Venlafaxinista. Oman kokemuksen mukaan ei välttämättä meni ohi, eli ei ole ns. aloitushaitta. Jos kestänyt noin kauan niin kokeile annoksen pienennystä tai lopeta lääke, oire tuskin tulee muuten vähenemään. Venla kannattaa lopettaa rauhallisesti, joillekin tulee lopetusoireita. Pyydä uutta lääkettä tilalle, jos edelleen on tarve. T. palstalla hengaileva psykiatri

Vierailija
2/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli yöhikoilua. Venlafaksiiniannoksen puolittaminen ja pikku nokare mirtatsapiinia illalla poisti venlan haitat käytännössä kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue pakkaus-seloste, tämä lääke aiheuttaa kaikkea muutakin karseaa.

Vierailija
4/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että lääkkeelle on kuitenkin tarve, eikä kiinnostaisi alkaa kokeilemaan muita. Venla on ainut, joka ei ole nostanut painoa.. kiinnostaa mistä tuo paha haju tulee?

Vierailija
5/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, aiemmin en ole juurikaan hikoillut. Mulla hikoilu on lisääntynyt erityisesti nivusissa ja on pitänyt alkaa käyttää pikkuhousunsuojia, ettei olisi koko ajan läpimärät housut. Ei siis ole emättimestä tulevaa märkyyttä, heti kuitenkin joku tulee hihittelee.

Vierailija
6/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran Venlafaksiinia vähän aikaa, mutta oli pakko lopettaa järkyttävän yöhikoilun ja loputtoman pahoinvoinnin takia. En tiedä olisivatko loppuneet jossain vaiheessa, mutta päätin kuitenkin palata takaisin Sertraliiniin.

Ota kuitenkin ensin yhteyttä lääkäriin, jos lääkkeen lopettamista harkitset.

Vierailija
7/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman, aiemmin en ole juurikaan hikoillut. Mulla hikoilu on lisääntynyt erityisesti nivusissa ja on pitänyt alkaa käyttää pikkuhousunsuojia, ettei olisi koko ajan läpimärät housut. Ei siis ole emättimestä tulevaa märkyyttä, heti kuitenkin joku tulee hihittelee.

Oletko huomannut, että hiki haisisi jotenkin erikoiselta? Haistan siis itse hikeni ja voin kuvitella, että haisen muiden nenään aivan pultsarilta

Vierailija
8/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joka aamu lakanat ihan kosteina yöhikoilusta. Joudun myös käyttää deodoranttia nivusiin. Venlafaxinin hikoiluoireet on aika kauheita, mutta muuten pitää työkuntoisena niin ei uskalla vaihtaakaan.

Vierailija
9/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käytti tuota paniikkihäiriöön ja tuli ihan sairaasti sivuvaikutuksia. Ei pystynyt käymään pissalla, haluttomuus, hyvin selvät orgasmivaikeudet, itkuisuus, saamattomuus, epäenergisyys/väsymys, sähköiskut ja säpsähtelyt... Noin niinkuin mainitakseni vain ne, mitkä muistuu näin äkkiä mieleen. Jo pienellä annoksella tuli nämä kaikki. Osa vaikuttaa olevankin osittain pysyviä. Kannattanee lopetella.

Vierailija
10/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni käytti tuota paniikkihäiriöön ja tuli ihan sairaasti sivuvaikutuksia. Ei pystynyt käymään pissalla, haluttomuus, hyvin selvät orgasmivaikeudet, itkuisuus, saamattomuus, epäenergisyys/väsymys, sähköiskut ja säpsähtelyt... Noin niinkuin mainitakseni vain ne, mitkä muistuu näin äkkiä mieleen. Jo pienellä annoksella tuli nämä kaikki. Osa vaikuttaa olevankin osittain pysyviä. Kannattanee lopetella.

Jos saan kysyä, niin palautuiko halut ja muut ns. normaaleiksi lääkkeen lopetettamisen jälkeen? Itsellä kans tuo haluttomuus ja pelkään, että lääkkeestä jää pysyviä haittoja lopetuksen jälkeenkin..

Vierailija
11/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin Venlafaxin, vaikka kärsin unettomuudesta ja nukahtamisvaikeuksista. Pakkausselosteessakin lukee, että voi aiheuttaa levottomuutta siten, että on vaikea olla aloillaan. Tämä sattui minulle ja nukkumaanmenosta tuli hirveää. Meni välillä neljäkin tuntia, että sain unen päästä kiinni unilääkkeestä huolimatta ja lopulta kun nukahdin, heräsin kohta yltä päältä hiestä. Kärsin ajoittain ekseemasta ja tämä väkevä hikoilu puhkaisi senkin. Mielestäni hiki ei kuitenkaan haissut hielle, joka tulee urheillessa, enemmän sellaiselle makealle diabeteshielle. Diabetes testattiin, ei ole.

Vierailija
12/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhean hajuisia pieruja tulee ainaki, ja paljon.

Vierailija
13/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saan kysyä, niin palautuiko halut ja muut ns. normaaleiksi lääkkeen lopetettamisen jälkeen? Itsellä kans tuo haluttomuus ja pelkään, että lääkkeestä jää pysyviä haittoja lopetuksen jälkeenkin..

Halut eivät ole ihan täysin palanneet, mutta pääosin kyllä. Tunto-ongelmat mitkä liittyivät noihin virtsaus- ja orgasmiongelmiin ovat poissa vaikka miehen mukaan pieni ero entiseen on, mutta ei varsinaisesti pilaa seksielämää. Lopettaessa varsinkin sai niitä sähköiskuja paljon, niitä ei enää ole.

Vierailija
14/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin lisää hikoilua. Ikävää, varsinkin jossain juhlissa. Muutama annos alkoholia poistaa ongelman

Käyn suihkussa joka päivä ja pesen itseni saippualla. Ei hiki haise.

Ap, jos hiki haisee, koita päivän aikana pyyhkiä haisevat kohdat kasvovedellä? Ja lisää deodoranttia.

Vierailija
15/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle määrättiin Venlafaxin, vaikka kärsin unettomuudesta ja nukahtamisvaikeuksista. Pakkausselosteessakin lukee, että voi aiheuttaa levottomuutta siten, että on vaikea olla aloillaan. Tämä sattui minulle ja nukkumaanmenosta tuli hirveää. Meni välillä neljäkin tuntia, että sain unen päästä kiinni unilääkkeestä huolimatta ja lopulta kun nukahdin, heräsin kohta yltä päältä hiestä. Kärsin ajoittain ekseemasta ja tämä väkevä hikoilu puhkaisi senkin. Mielestäni hiki ei kuitenkaan haissut hielle, joka tulee urheillessa, enemmän sellaiselle makealle diabeteshielle. Diabetes testattiin, ei ole.

Aloita b12-vitamiini ja foolihappo. Foolihapolla on tutkitusti yhteys masennukseen.

Auttaa uniongelmiin.

Vierailija
16/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin lisää hikoilua. Ikävää, varsinkin jossain juhlissa. Muutama annos alkoholia poistaa ongelman

Käyn suihkussa joka päivä ja pesen itseni saippualla. Ei hiki haise.

Ap, jos hiki haisee, koita päivän aikana pyyhkiä haisevat kohdat kasvovedellä? Ja lisää deodoranttia.

Kiitos vinkistä, mutta hikoilu on niin runsasta, että esim. tänään kauppareissun jälkeen paita oli ihan litimärkä, siinä ei paljon enää pyyhkiminen auta :'D kesän tulo hirvittää

Vierailija
17/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin pari vuotta sitten venlafaxin 150mg masennukseen ja hermosärkyyn. Huomannut että haluttomuus on lisääntynyt muita oireita ei ole tullut vellasta. Otan venlan aamuisin.

Vierailija
18/31 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tuo hikoilu jotenkin siihen, että venlalla on joillakin laihduttava vaikutus?

Vierailija
19/31 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään paino noussut venlafaxinilla?

Vierailija
20/31 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syötte tuota paskaa? Ette pääse siitä ikinä irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän