Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Staffordshirenbullterrierri eli Staffi -kokemuksia

Vierailija
14.03.2023 |

Olisi aika hankkia seuraava koira, olemme miettineet staffia, millaisia kokemuksia teillä on tuosta rodusta? Yksilöitähän jokainen on, mutta juuri omia kokemuksia. Koirista on laaja kokemusta, on ollut kolme saksanpaimenkoiraa, valtavan kokoinen sekarotuinen, yksi terrieri ja kultainenkin noutaja on mahtunut joukkoon. Nyt olisi tarkoitus hankkia pienempi, kaupunkiin sopiva koira.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas rotu.

Terveet lonkat vain 10% koirista, paljon epilepsiaa ja syöpiä. Keskimääräinen elinikä hieman yli 9 vuotta.

Lähde, kiitos. Staffi on seitsemmänneksi pitkäikäisin koira tutkimuksen mukaan: staffordshirenbullterrieri 11,33 vuotta.

Staffi(aidot) eivät ole kyllä tunnettuja ihmisten kimppuun käymisistä. Englannin tapaukset eivät usein ole aitoja staffeja. Tåmä ei ole puolustelus rotua kohtaan, vaan faktaa. Hyviä koiria ne ovat, siinä missä moni muukin rotu.

Kennelliiton terveys- ja kuolinsyytilastot. Ole hyvä!

Vierailija
42/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä rodut muuten on edes terveitä nykypäivänä? Tuntuu et kaikilla on aina jotain. Miksi näin, mistä edes saa terveen koiran nykyään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas rotu.

Terveet lonkat vain 10% koirista, paljon epilepsiaa ja syöpiä. Keskimääräinen elinikä hieman yli 9 vuotta.

Lähde, kiitos. Staffi on seitsemmänneksi pitkäikäisin koira tutkimuksen mukaan: staffordshirenbullterrieri 11,33 vuotta.

Staffi(aidot) eivät ole kyllä tunnettuja ihmisten kimppuun käymisistä. Englannin tapaukset eivät usein ole aitoja staffeja. Tåmä ei ole puolustelus rotua kohtaan, vaan faktaa. Hyviä koiria ne ovat, siinä missä moni muukin rotu.

Kennelliiton terveys- ja kuolinsyytilastot. Ole hyvä!

Ok, hyvä. Mutta olisiko linkkiä? Kiinnostaa noin yleensä, useammankin rodun osalta.

Vierailija
44/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää, joskin ristiriitaista tietoa tullut täällä, kiitos. Tuo terveyspuoli vähän huolettaa. Lapset ovat aikuisia, joten koira ei tule olemaan pienten lasten kanssa tekemisissä.

Mitkä rodut ovat erityisen terveitä nykyään? Toisaalta olen miettinyt ihan seropiakin.

Vierailija
45/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väärä toi maine tappajakoirana staffeilla, ainakin mun mielestä. Asuin aikanaan 11 vuotta jenkeissä, olin useamman vuoden vapaaehtoisena shelterissä. Siellä näki tosi ikäviå tapauksia, koiria oltiin laitettu eteenpäin valheellisilla tiedoilla, ja sitten käynyt kaikenlaista. Ne koirat siellä olivat enimmääkseen pitbull-mixejä, osaamattomissa tai väärissä käsissä. Samoin briteissä moni koira on staffi, koska siellä on rotukieltoja monen rodun suhteen.

Mulla on ollut ja yksi vain yksi staffi, 11v ikäinen. Tämä yksilö on ainakin ollut valloittava ja terve koko ikänsä. On aina pitänyt muista koirista. Se ei toki tarkoita, että kaikki olisivat tällaisia. Jos haluaa nöyrän ja luultavimmin hyvän koiran, kannattaa ottaa labbis. Itselläni oli saksanpaimenkoira ja labbis samaan aikaan, olivat parhaita kavereita, kummatkin hyväluonteisia ja omistajaansa palvovia. Staffi on aika tavalla erilainen. Paljon itsepäisempi ja itsenäisempi.

Vierailija
46/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää, joskin ristiriitaista tietoa tullut täällä, kiitos. Tuo terveyspuoli vähän huolettaa. Lapset ovat aikuisia, joten koira ei tule olemaan pienten lasten kanssa tekemisissä.

Mitkä rodut ovat erityisen terveitä nykyään? Toisaalta olen miettinyt ihan seropiakin.

Seropi ei ole sen terveempi. Sen vanhempia ja sukua ei vain ole tutkittu.

Koira tulee olemaan sinulla 10-15v. Tiedätkö jo varmaksi, ettei ole lapsenlapsia tulossa? Sekin kannattaa tuossa yhtälössä jo miettiä, kun rotuja pohtii.

Vierailija
47/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seropi ei ole sen terveempi. Sen vanhempia ja sukua ei vain ole tutkittu.

Koira tulee olemaan sinulla 10-15v. Tiedätkö jo varmaksi, ettei ole lapsenlapsia tulossa? Sekin kannattaa tuossa yhtälössä jo miettiä, kun rotuja pohtii.

Totta tuo, seropeilla on sellainen maine joskus, että ovat terveempiä.

Kyllä nämä kaikki on tiedossa kyllä. Ihan vanhempana aikuisena ja monen koiran omistaneena olen vielä hankkimassa yhtä koiraa. Ei sen staffi tarvitse olla, mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
48/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Staffifoorumi Facebookissa. Itse kuuluin sinne kun omistin staffin. Hyvä koira se oli, mutta ei ihan samanlaista sidettä siihen ollut kuin aiempiin metsästyskoiriini. Ei se vähempiarvoinen silti ollut. Erilainen vaan.

Vierailija
49/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki lapsesi ovat steriloineet itsensä, eli seuraavaan kymmeneen vuoteen ei tule lapsenlapsia?

Vierailija
50/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap joku trolli? Menenpä kysymään palstalle kokemuksia tällaisesta koirarodusta, joka on sairaaksi jalostettu ja päälle vielä kaiken lisäksi ennalta-arvaamattoman agressiivinen, jos vaikka hankkisin?

Vierailija
51/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on omistanut älykkäitä koiria kuten sakuja, on kyllä vaikea kuvitella viihtyvänsä staffin kanssa. Yhdellä vanhalla naapurilla oli sellainen ja sillä ei ollut tippaakaan järkeä. Oli vähän väliä karkuteilla, mutta sen tulon kyllä kuuli jo pitkältä järkyttävän läähätyksen vuoksi. Se ehti joka paikkaan eikä oppinut mitään käytössääntöjä, joita tiheästi asutussa naapurustossa olisi suonut olevan. Kaamea rotu. En haluaisi vaivoikseni. 

Koulutus, koulutus ja koulutus. Ei siitå tarkoitusta ole tehdäkään sakua, mutta kyllä staffinkin saa tottelevaiseksi.

Kyllä saksanpaimenenkin kanssa saa töitä tehdä, yksilöstä toki riippuen. Meillä on nyt 2,5 vuotias uros ja alkaa olemaan helpompaa. Tommy Wiren sanoi aika osuvasti Koti koiralle -ohjelmassa, että saksanpaimenkoira on helppo kouluttaa mutta vaikea hallita.

Vierailija
52/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki lapsesi ovat steriloineet itsensä, eli seuraavaan kymmeneen vuoteen ei tule lapsenlapsia?

Tämä ei kuulu varmaan tähän ketjuun, eiköhän aikuinen ihminen tiedä itse asiansa.

Vierailija
53/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap joku trolli? Menenpä kysymään palstalle kokemuksia tällaisesta koirarodusta, joka on sairaaksi jalostettu ja päälle vielä kaiken lisäksi ennalta-arvaamattoman agressiivinen, jos vaikka hankkisin?

Kerropa nyt, mitä varten keskustelupalstat ovat. Sekä mitä saat tuosta hyökkäyksestäsi? Onko paha olla? Pura se muualle. Mun mielestä toi ap:n kysymys oli asiallinen. Kerro nyt ihan oikeasti, miksi on noin paha mieli.

Sitten vielä: faktatietoa kehiin, kiitos.

Vierailija
54/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on omistanut älykkäitä koiria kuten sakuja, on kyllä vaikea kuvitella viihtyvänsä staffin kanssa. Yhdellä vanhalla naapurilla oli sellainen ja sillä ei ollut tippaakaan järkeä. Oli vähän väliä karkuteilla, mutta sen tulon kyllä kuuli jo pitkältä järkyttävän läähätyksen vuoksi. Se ehti joka paikkaan eikä oppinut mitään käytössääntöjä, joita tiheästi asutussa naapurustossa olisi suonut olevan. Kaamea rotu. En haluaisi vaivoikseni. 

Koulutus, koulutus ja koulutus. Ei siitå tarkoitusta ole tehdäkään sakua, mutta kyllä staffinkin saa tottelevaiseksi.

Kyllä saksanpaimenenkin kanssa saa töitä tehdä, yksilöstä toki riippuen. Meillä on nyt 2,5 vuotias uros ja alkaa olemaan helpompaa. Tommy Wiren sanoi aika osuvasti Koti koiralle -ohjelmassa, että saksanpaimenkoira on helppo kouluttaa mutta vaikea hallita.

Sakemannista(hyvästä) saa uskomattoman koiran, mutta myös uskomattoman huonon koiran.

Vierailija
55/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun staffikokemus oli ysäriltä, sillon oli terve rotu. Harmi, jos nykyään ei ole. Sit toi tappajajuttuhysteriaa yleensä. Toki kaikkien koirien kans saa olla varovainen, mua puri lapsena berninpaimenkoira todella pahasti. Hyvä ettei kättä amputoitu.

Vierailija
56/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun staffikokemus oli ysäriltä, sillon oli terve rotu. Harmi, jos nykyään ei ole. Sit toi tappajajuttuhysteriaa yleensä. Toki kaikkien koirien kans saa olla varovainen, mua puri lapsena berninpaimenkoira todella pahasti. Hyvä ettei kättä amputoitu.

Ysärillä keskimääräinen elinikä 11v. viimeisen 20v. aikana tippunut 9v. Hyvin jalostettu!

Vierailija
57/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä keskimääräinen elinikä 11v. viimeisen 20v. aikana tippunut 9v. Hyvin jalostettu!

Ohhoh. Onpa tosi kurja kuulla.

Vierailija
58/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai näitä taas. Staffi on yksi niistä roduista, jota kohtaan on paljon ennakkoluuloja. Niistä ei kannata välittää, kuten kenenkään aikuisen ei pitäisi. Huonoja puolia rodussa on juuri tuo mahdollinen koira-aggressiivisuus. Mutta ihmisrakkaita ovat, eivät mitään vauvantappajia. Väärissä käsissä tämänkin rodun edustaja voi olla vaarallinen yksilö, mutta niin monen muunkin. Jos löytyy terve staffi, vieläpå hyväluonteinen, niin siinä on loistava koira pitkäksi aikaa. Terveysongelmatkin ikävä kyllä ovat todellisia.

Vierailija
59/78 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa. Täältä sä saat vaan hysteerikkojen vastauksia. Hommaa vielä yks sakemanni. Paras rotu.

Vierailija
60/78 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa staffeissa on? Koirarotu siinä missä muutkin? Ei se mikään pitbull-mix ole kuitenkaan, harvemmin tietyissä piireissä taitaa staffeja olla, ei ole kuitenkaan munanjatkerotu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi