Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mia 26v: Kukaan ei ota töihin somistamaan näyteikkunoita vintage-tyyliin - miksi?

Vierailija
14.03.2023 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009260643.html

Mia 26v haluaisi somistaa näyteikkunoita vintagegtyylillä, nukkuu päivät pitkät eikä jaksa panostaa.

Onko oikein, että yhteiskunta tukee tällaista elämää?
Onko työnantajan velvollisuus tarjota sellaista työtä, mille olisi twkijöitä, mutta ei välttämättä kysyntää?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen jälkeen kerran vanhempien panosta. Näin käy kun vanhemmat eivät tee työtään ja kuntouta ja ohjaa omaa lastaan tämän toimintakykyä vastaaviin tehtäviin. En voi ymmärtää miten vanhemmat voi hylätä tällaisen lapsensa yhteiskunnan murheeksi.

Itse tunnen esim. Vanhemman, jonka eräällä lapsella oli diagnosoitu vaikea muistihäiriöt. Lapsi oppii muistamaan parhaiten kun kuuli asiat. Vanhempi luki ääneen kaikki läksyt ja koealueet koko yläkouluajan, jotta lapsi sai todistuksen, jolla pääsi amikseen toivomalleen linjalle. Nyt tämä lapsi on toiveammatissaan ja elättää hyvin itse itsensä.

Ehkäpä vanhempi on samanlainen. Sokea siinä sitten taluttaapi rampaa.

Vierailija
42/44 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Onko sulla lääkitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ottanut minua töihin poppamuoriksi. Olisin oikein hyvä lukemaan kaikenlaisia loitsuja ja tekemään muita temppuja. Huonompi homma, kun satuin syntymään monta sataa vuotta liian myöhään näihin hommiin. Hyvä kuitenkin se, että nykyään ei sentään polteta roviolla.

Autistilla voi olla haastavaa löytää yleensä yhtään mitään työpaikkaa.

44/44 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ottanut minua töihin poppamuoriksi. Hyvä kuitenkin se, että nykyään ei sentään polteta roviolla.

Autistilla voi olla haastavaa löytää yleensä yhtään mitään työpaikkaa.

Tää somistajan homma on sentään realistisempi toiveammatti. Mun ultimate unelma-ammattini ois tyyliin joku keikkakuvaaja, malli tai laulaja, mutta niihin mulla ei ikävä kyllä ole mitään älliä. Ennen vanhaan oisin ollu niitä joita poltettiin roviolla, ei pelkästään siksi että oisin nepsy vaan myös siksi että olen luonnostaan punatukkainen - vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi