'Hugh Grantin käytös Oscar-gaalassa pöyristyttää somessa: Hän on törkimys' - Itse en huomaa haastattelussa mitään ihmeellistä
Itse en huomaa haastattelussa mitään sen kummempaa, hän on vain hieman lyhytsanainen. Nykyään näköjään leimataan helposti törkimykseksi. Katsokaa itse videolta:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/830870a5-c7d4-44bd-bb9a-f654160…
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä teennäinen, teeskentelevä ja ärsyttävä jenkkikulttuuri ei leviä Suomeenkin. Itse tykkään paljon enemmän brittikulttuurista esim. Task Master, kaikille v_ttuillaan yhtäläisesti ja rankasti.
Niin ja kaikesta loukkaantuva.
Mitä se ylipäätään teki tuolla? Ei kai se ole ikinä ollut edes Oscar ehdokkaana? En mä nähnyt siellä esim. Meryl Streepiä, Tom Hanksia, Ralph Fiennesiä tai Liam Neesonia jotka ovat sentään oikeita näyttelijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Hugh Grant on hieman tönkkö, ja toi haastattelija amatööri. Päälle kulttuurierot niin kyllä siinä saa mielensä pahoitettua, jos nyt välttämättä haluaa.
Eiköhän Grant ole tohon ikään pyörinyt jenkeissä ja tossa bisneksesseä niin kauan että turha puhua mistään kulttuurieroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllättävää, että mammojen mielestä on kovinkin hauskaa töksäytellä tuohon tyyliin.
Eihän siinä mitään hauskaa ole mutta töksäyttely on normaalia. Kimi Räikkösen haastattelutkin on melkosen töksähtäviä ollut kautta aikojen.
Ilmanko ainoa kerta kun olen Kimin nähnyt olevan aidosti rennosti julkkiksen seurassa on nimenomaan varikolla Hugh Grantin kanssa. Kaksi "töksäyttelijää" kohdaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hugh Grant on hieman tönkkö, ja toi haastattelija amatööri. Päälle kulttuurierot niin kyllä siinä saa mielensä pahoitettua, jos nyt välttämättä haluaa.
Eiköhän Grant ole tohon ikään pyörinyt jenkeissä ja tossa bisneksesseä niin kauan että turha puhua mistään kulttuurieroista.
haastattelijalta tässä puuttuu ehkä se ymmärrys kulttuurieroista.
Silloin kun Grant oli nuori hurmuri, hänen kuiva brittimäisyytensä oli juuri hänen erikoisalansa joka teki hänestä aikansa ja genrensä ykkösnimiä.
2020-luvulla kun henkilö ottaa mikrofonin käteen ja "haastattelee" niin heti on tähtitoimittaja vaikka kaikki perustiedot ja -taidot puutuisivat. Mutta huomiota tahdotaan, vaikka nolaamalla se haastateltava.
Hugh Grant oli mun sun julkkisihastus vuosituhannen vaihteessa teininä. Vieläkin jossain varastossa hänen dvd:t. Nykyään en voi kuvitella mitä olen hänessä nähnyt! Täysin mitäänsanomaton ja aina sama teennäinen rooli päällä. En viitsi enään katsella edes Notting Hilliä. Se on kyllä sanottava hänen hyväkseen että tossa haastattelussa ei ollut mitään kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä osaa muutkin brittitähdet käyttäytyä "kulttuurieroista" huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo näyttelijät ovat vihdebisneksessä, se voisi edes näytellä että viihtyy.
Anteeksi kun pahoitan viihtyvän mielesi, mutta tässä keikutaan maailmansodan partaalla, ja useimmilla meistä on ihan muut jutut mielessä kuin viihtyminen. Viihdebisnekseksi muuttunut elokuvateollisuus käsitteli muutama vuosikymmen sitten vielä isoja ja vakavia kysymyksiä, ja hömppä oli välttämätön paha. Sinä ilmeisesti olet sen ajan kasvattama, jonka mielestä lapset tulevat maailmaan viihdytettäviksi, ja kaikki joille se ei sovi voivat pitää nokkansa kiinni.
Sehän vaan vastasi lyhyesti. Tiedän useita britti- tai irkkunäyttelijöitä, jotka olisivat lisäksi pyöritelleet silmiään typerille kysymyksille ja huokailleet kattoa tuijotellen. Ja itse arvostan kaikkia näitä, jotka osoittaa mielipiteensä siitä että sen lisäksi että työkseen viihdyttää ihmisiä rooleissa, niin täytyisi muka omana itsenään olla joku standup-koomikko tuollaisissa tilaisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Hugh Grant on jossain määrin neuroottinen ja tiukkapipo älykkö. Häntä oli laitettu haastattelemaan tyhjäpää malli, joka yritti nostattaa tunnelmaa kyselemällä päiväkotiin sopivampia tunnelmannostatuskysymyksiä. Grant hämmentyi, kun toinen ei selvästikään tiennyt yhtään ketä haastatteli eikä mitään pohjatyötä ollut tehty kun kysytään leffasta jossa hän esiintyy omien sanojensa mukaan kolme sekuntia. Hän yritti brittiläisen kohteliaasti epäsuorasti auttaa haastattelijaa vaihtamaan aihepiiriä, ja tajusi että toinen häkeltyi, ja yritti lopulta nauraa mukana, ettei tilanteesta tulisi täysi katastrofi.
Minulle tuo oli täydellisen valaiseva esimerkki siitä, minkälainen kulttuurinen juopa amerikkalaisten ja brittien välille on aukeamassa. Taisi olla Grantillekin, jonka sinänsä pitäisi olla jo tottunut näihin törmäyksiin, ja ehkä onkin, koska ilman sitä tilanne olisi ollut vielä vaikeampi.
Minut hämmensi amerikkailaisten raivostuneet kommentit, kun työtätekevä ihminen nolattiin. Tajusin, etten itsekään tajua heidän käytöskoodistaan edelleenkään juuri mitään. Kun luulen tajunneeni, se muuttuu nopeammin tyhjäpäiseen suuntaan kuin minä pysyn perässä. Sama saattoi yllättää Grantinkin.
Vika on osittain median nykytavassa ottaa netissä tapahtuvat "kohut", "raivostumiset" sun muu päänaukominen tosissaan. Nuohan tuntuu olevan aika irrallaan mistään normaalijärjestä ja aina vaan kauemmas etenee kun kohuja synnytetään kohunlietsojan huomiontarpeen vuoksi tai jotta mediat ja "mediat" (blogistit) saisi jutuilleen ja "jutuilleen" klikkauksia.
Ehkä vakavasti otettavamman median kannattaisi somehuuman sijaan pitää jalkoja maassa eikä lähteä uutisoimaan jokaista "somekohua" kuten oikeassa maailmassa tapahtuvia oikeita kohuja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi nyt paha ollut. Kenellekkään tuskin tulee yllätyksenä että Grant ei ole maailman mukavin mies. Muistan että esim. Jon Stewart sanoi että Hugh Grant oli hirvein vieras joka hänellä ikinä oli eikä halunut häntä ikinä enää takaisin ohjelmaansa.
Myös exänsä Hurley haastatteluissa kertonut että Hugh on hänen hyvä ystävänsä mutta parisuhteesta ei tule mitään koska Grant on AINA kärttyinen.
En minäkään olisi tuollaisiin kysymyksiin jaksanut kohteliaasti vastailla. Grant menetti varmaan mielenkiintonsa heti alussa, kun Graham ei ymmärtänyt viittausta Vanity Fairiin, ja mitä muka voi vastata kysymykseen "mitä laitat päälle" - ööh, no tämän puvun. Ja se sirkuttaminen siitä, miten hauskaa varmasti oli ilmestyä paikalle ja filmata elokuvaa, jossa Grantilla oli peräti 8 sekunnin cameo-rooli, oli niin noloa. Olisi nyt edes ottanut selvää asioista ennen kuin alkaa haastatella ihmistä.
Haastattelija kyseli kyllä niin typeriä kysymyksiä, ettei oo ihme miksi vastaukset on tuommoisia. Elokuvasta, jossa henkilö tosiaan esiintyi vaan pienen hetken.
Silmien pyöräytys on Grantin maneeri ja tekee sitä luultavasti huomaamattaan. Siksi hänet palkataan elokuviinkin, olemaan kömpelö ja pyöräyttelemään silmiään. Ei kaikesta tarvitse loukkaantua.
Törkimys? :D Siitä sanasta tulee mieleen, että on suunnilleen ilkeästi loukannut jotain naista vaikka ulkonäköön liittyvällä ilkeällä lohkaisulla, tai jopa kosketellut sopimattomasti, tai humalassa jotenkin käyttäytynyt todella paskasti. Mutta että TÖRKIMYS termiin nykyään riittää, että vastaa lyhyen asiallisesti esitettyihin kysymyksiin, eikä yritä väkisin vääntää jotain vitsikästä vastausta. Hullu maailma.
Näin tuon eilen sattumalta ja jäi ehkä hiukan kiusaantunut fiilis. Mutta ajattelin, että enemmänkin haastattelijan syytä.
Minua ei nyt tämä haastattelu kiinnosta mutta googlasin hänet. Siis ymmärsinkö oikein että hän on päälle viisikymppisenä ruvenut puskemaan lapsia vuoronperään tämän vaimonsa ja jonkun toisen naisen kanssa?! Nyt jää jo Alec Baldwininkin pentutehtailu toiseksi..
väsynyt, sairas WOKE agenda taas esillä niin Hugh ei kelpaa...
Vierailija kirjoitti:
Haastattelija kyseli kyllä niin typeriä kysymyksiä, ettei oo ihme miksi vastaukset on tuommoisia. Elokuvasta, jossa henkilö tosiaan esiintyi vaan pienen hetken.
Noi on ihan peruskysymyksiä noissa tilaisuuksissa. Ei sinne mitään syväluotaavia haastatteluja mennä tekemään.