Mikromanagerointi ärsyttää!
Aloitin uudessa työpaikassa pari kuukautta sitten. Omistaja/yrittäjä itse on rento tyyppi, joka sanoi heti alkuun että hän ei harrasta mikromanagerointia, että luottaa siihen että jokainen hoitaa oman tonttinsa.
Kuitenkin tyyppi, jonka hän laittoi lähimmäksi esimiehekseni, ei taida tuota tietää. Tämä ihminen haluaa tietää jokaikisen pilkun ja pisteen, mitä teen päivän aikana. Siis jos olisin esim. puhelinmyyjä, niin esari haluaisi päivän päätteeksi listan jokaisesta ihmisestä nimen kans, jolle olen soittanut ja mitä heidän kanssaan on puhuttu.
Olen kuitenkin aikuinen ihminen, ammattilainen jolla on pitkä kokemus ja omistajan itsensä luottamus siihen että hoidan hommani, niin miten saisin sanottua tuolle lähimmälle esimiehelleni, että jokaikisen tekemiseni raportoiminen on ihan turhaa ja syö iloa itse työstä? En ole aiemmin missään törmännyt noin pikkutarkkaan ihmiseen.
Kommentit (4)
Sanoin kyllä parista asiasta heti alkuun, että tuo vie aikaa itse työnteosta ja on mielestäni täysin turhaa, ja tämä esimies silminnähden ärsyyntyi ja jankkasi että hän nyt haluaa että teet näin. Hymyilin vain nätisti ja sanoin että en aio tehdä niin, koska siitä ei ole mitään hyötyä, joten antoi periksi, mutta näki että veetutti.
Olen ilmeisesti hänen ensimmäinen alaisensa ikinä, joten haluaa käyttää valtaa ja oikein korostaa, että vahtii tekemisiäni etten vain turhaan nosta palkkaa firmasta.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin kyllä parista asiasta heti alkuun, että tuo vie aikaa itse työnteosta ja on mielestäni täysin turhaa, ja tämä esimies silminnähden ärsyyntyi ja jankkasi että hän nyt haluaa että teet näin. Hymyilin vain nätisti ja sanoin että en aio tehdä niin, koska siitä ei ole mitään hyötyä, joten antoi periksi, mutta näki että veetutti.
Olen ilmeisesti hänen ensimmäinen alaisensa ikinä, joten haluaa käyttää valtaa ja oikein korostaa, että vahtii tekemisiäni etten vain turhaan nosta palkkaa firmasta.
Ap.
Tai jos hän arvelee, että hänen tehtävänsä on vahtia tekemisiäsi, ettei vaan itse turhaan nosta palkkaa firmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Tai jos hän arvelee, että hänen tehtävänsä on vahtia tekemisiäsi, ettei vaan itse turhaan nosta palkkaa firmasta.
Musta tuntuu että se lähimmäksi esariksi nimittäminen nousi hänelle päähän, ja hänellä on kova tarve näyttää pomolle, että ansaitsee tittelinsä. Tuntuu helkkarin epäreilulta, että hänen tai kenenkään muunkaan ei tarvitse raportoida tekemisiään, vain minun. En vain tiedä miten sanoisin sen. Jopa toinen kollegani sanoi ohimennen, että ei sun tarvitse tehdä niin kuin piip tekee, se on turhan tarkka ja noihin menee vaan aikaa, että täällä on ihan rento työkulttuuri ja pomo luottaa siihen että hoidat hommasi.
En vaan halua aiheuttaa riitaa tai huonoja välejä edes siihen esimieheen. Jotenkin hullua muutenkin, että mulla on paljon pidempi työhistoria ja kokemus näistä töistä kuin hänellä, ja olen hyvä työssäni, silti pitää pitkin päivää stressata että muistinko nyt laittaa tämän ylös esimiehelle ja tämän ja tämän ja tämän.
Ap.
Tuttu juttu. Mikään ei tapa omaa työmotivaatiota tehokkaammin kuin mikromanagerointia harrastava esimies.