Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies mulkoilee minua eikä tervehdi ja olen hänen silmätikkuna.. En ole tehnyt hänelle mitään...

Vierailija
14.03.2023 |

Näin on ollut alusta asti kun työpaikkaan tulin. Itse olen ollut hänelle todella ystävällinen ja kokeillut jutella small talkia yms ja olen yleensäkkin kaikille se kaveri työkaveri ja ystävällinen. Hän on minua hieman ylempänä lähiesimienä mutta ei mikään iso esimies. Muita tervehtii ja juttelee muille ketä sen päivän tiimissämme on mutta minua kohtelee kuin ilmaa ja usein puhuukin niinkuin minua ei tilassa olisi kuulemassa.
On ottanut viime aikoina minut silmätikuksi ja huomauttelee minulle pienistäkin asioista ja " mokista " jotka ei ole usein edes mokia. Saattaa huomauttaa esim siitä että leipäpussini on väärässä paikassa taukohuoneessa tai jotain ihan naurettavaa mutta jos jollain muulla on ties mitä niin naureskelee asialle huumorilla.. Usein tämä tyyppi myös katsoo minua syyttävästi ja mulkoilee ja kyttää kokoajan työtäni kun mahdollisuus. Muiden esimiesten kanssa on hyvät välit eikä he samalla tavalla piikittele minua samoista "mokista" tai yksinkertaisesti valita samalla tavalla . Kokemuksia ???

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monessa monessa työpaikassa ollut sama että olen joutunut silmätikuksi tai muuten huonoon kohteluun vaikka olen kaikille mukava. Meillä on yksi kollega porukassa töissä joka kohtelee minua aivan samoin eikä tervehdi usein aamuisin. Olen nyt alkanut pelata hänen peliä ja käyttäytynyt samoin häntä kohtaan ja kohdellut häntä kuin ilmaa. Häntä tämä on suunnattomasti ärsyttänyt ja sen vitutuksen näkee kauas. Onko siis hieman joku vinksallaan jos ilkeilee muille ja ihmettelee miksi takaisin annetaan samalla mitalla. Hänestä huokuu sellainen päteminen ja että yrittää olla parempi kuin muut vaikka todellisuudessa todella usein on väärässä asioissa. Usein olen ihmetellyt mikä minussa niin ärsyttää että aletaan kohdella noin

Vierailija
2/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että nuo tyypit töissä jotka kyttää muiden töitä ja huomauttelee pienistä on juuri niitä kellä ne omat työt on enemmän perseellään tai tuottaa haasteita vaikka ovat omasta mielestään niin " erinomaisia "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkoile takaisin.

Vierailija
4/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi hänen esimiehensä kanssa. Ei tuollaista käytöstä pidä kenenkään sietää työpaikalla.

Vierailija
5/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites, kun pitääsi turvata tuo työrauha. aina kun huomaat, että kyttäilee, niin lopetat heti työnteon ja kysyt, että mitäpäs asiaa sinulla on? ja että työrauha rikkoutuu aina, kun norkoilet siinä pällistelemässä. jospa se on sellainen h. omppeli. ei niistä tiedä koskaan, millaisia sikoja ovat. 

Vierailija
6/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta ystävällisyys ja small talk. Ota etäisyyttä. Oli viileän etäinen. Laita leipäpussi muualle jne. Juttele työkaverille mieluummin ja muille. Ei tervehtiminen miellytä kaikkia aamuisin tai lainkaan. 

Vierailija
7/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rupeeppa hommaamaan sijaista huomiseksi, menen liittoon juttelemaan työpaikkakiusaamisesta"

Vierailija
8/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mites, kun pitääsi turvata tuo työrauha. aina kun huomaat, että kyttäilee, niin lopetat heti työnteon ja kysyt, että mitäpäs asiaa sinulla on? ja että työrauha rikkoutuu aina, kun norkoilet siinä pällistelemässä. jospa se on sellainen h. omppeli. ei niistä tiedä koskaan, millaisia sikoja ovat. 

Tämä on joskus toiminut itsellä ja tilanne on aivan eri jos kyseessä on samalla tasolla oleva kollega. Esimiesten kanssa on oltava varovaisia sanoissa koska heidän sanat pomolle merkitsee paljon enemmän kuin työläisen

Vierailija
9/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lopeta ystävällisyys ja small talk. Ota etäisyyttä. Oli viileän etäinen. Laita leipäpussi muualle jne. Juttele työkaverille mieluummin ja muille. Ei tervehtiminen miellytä kaikkia aamuisin tai lainkaan. 

Näin juuri tein että alussa smalltalkia ja olin ystävällinen hänellekkin mutta nyt kun huomasin hänen vittumaisen käytöksen mua kohtaan olen alkanut kohtelemaan häntä hiukan samoin etten enää puhu mitään. Olen huomannut että se on alkanut ärsyttää häntä ja naurettavaahan tuo on että minun leipäpussini tai kahvikuppini väärässä paikassa on huomauttamisen arvoinen asia muidenkin kuullen mutta muilla samat asiat ei mitään.  -Ap

Vierailija
10/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä kyttää sitä leipäpussia jos niin se noin paljon särkee sielua."

Parhautta on myös ottaa lakimies ja oikeudenkäynti puheeksi, jos alkaa jakamaan varoituksia noin turhista asioista. 

Vierailija
11/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita ystävällisiä ihmisiä ketkä usein kohtaa ongelmia työyhteisöissä tai joutuu silmätikuksi ja huonoon kohteluun?? Kertokaa millaisia ilkeitä kollegoita jne ootte kohdanneet`??  Onko se ystävällisyys mikä ärsyttää ilkeitä ihmisiä ?? Ilkeys kertoo sosiaalisen henkisen vajavaisuuden tasosta koska aikuiset ei kohtele muita huonosti

terveisin nro 2

Vierailija
12/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä voi joutua silmätikuksi, jos ei tee mitään.

Vierailija
13/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä sellainen tarina kerrottavana mutta en uskalla sitä tänne kirjoittaa tunnistamisen pelossa, mutta sen verran voin sanoa että kuulostaa kateudelta. Pomo pelkää oman paikkansa puolesta. Annan yhden neuvon, irtisanoudu niin nopeasti kuin mahdollista ennen kun menetät mielenterveytesi. Niin kävi minulle kun en uskaltanut lähteä ajoissa.

Vierailija
14/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap älä ainakaan anna hänelle sitä nautintoa että oikeasti pahoittaisit mielesi, ole vahva äläkä anna tuollaisen narsistin nujertaa. Muista että sinusssa ei ole vika, tuo esimies on täysi luuseri jos pitää sinusta silmätikkua tehdä.

Ole kun et huomaisikaan. Ehkä tilanne raukeaa sillä. Jos ei, vie asia eteenpäin.

Vierailija
15/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisävunkki , älä nyt ainakaan ala mielistellä tai olemaan ystävällinen tuollaiselle toopelle. Käyttäydy välinpitämättömästi, hoidat omat työtehtäväsi hienosti ja kunnolla, ja anna hänen tehdä mitä lystää. Ole kuin tuo Urpo olisi ilmaa. Samalla mitalla takaisin! Älä alistu!

Vierailija
16/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sikala.

Vierailija
17/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä sellainen tarina kerrottavana mutta en uskalla sitä tänne kirjoittaa tunnistamisen pelossa, mutta sen verran voin sanoa että kuulostaa kateudelta. Pomo pelkää oman paikkansa puolesta. Annan yhden neuvon, irtisanoudu niin nopeasti kuin mahdollista ennen kun menetät mielenterveytesi. Niin kävi minulle kun en uskaltanut lähteä ajoissa.

Juuri näin, sillä ne asiat saadaan korjattua: ei yrittämällä kaikin keinoin lopettaa kiusaamista ja lyttäämistä, vaan pakenemalla. Juokse kauas, juokse nopeasti.

Vierailija
18/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että nuo tyypit töissä jotka kyttää muiden töitä ja huomauttelee pienistä on juuri niitä kellä ne omat työt on enemmän perseellään tai tuottaa haasteita vaikka ovat omasta mielestään niin " erinomaisia "

Huono esimies. Mistä näitä oikein sikiää?

Vierailija
19/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono esimies. Mistä näitä oikein sikiää?

Vitusta.

Vierailija
20/25 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo yksistään tyypin huonosta johtamistaidosta ja sosiaalisesta vajavuudesta jos pitää jotain silmätikkuna eikä edes pyri kohtelemaan kaikkia samoin. Onko sitten joku pakkomielle alistaa jotakin