Esimies mulkoilee minua eikä tervehdi ja olen hänen silmätikkuna.. En ole tehnyt hänelle mitään...
Näin on ollut alusta asti kun työpaikkaan tulin. Itse olen ollut hänelle todella ystävällinen ja kokeillut jutella small talkia yms ja olen yleensäkkin kaikille se kaveri työkaveri ja ystävällinen. Hän on minua hieman ylempänä lähiesimienä mutta ei mikään iso esimies. Muita tervehtii ja juttelee muille ketä sen päivän tiimissämme on mutta minua kohtelee kuin ilmaa ja usein puhuukin niinkuin minua ei tilassa olisi kuulemassa.
On ottanut viime aikoina minut silmätikuksi ja huomauttelee minulle pienistäkin asioista ja " mokista " jotka ei ole usein edes mokia. Saattaa huomauttaa esim siitä että leipäpussini on väärässä paikassa taukohuoneessa tai jotain ihan naurettavaa mutta jos jollain muulla on ties mitä niin naureskelee asialle huumorilla.. Usein tämä tyyppi myös katsoo minua syyttävästi ja mulkoilee ja kyttää kokoajan työtäni kun mahdollisuus. Muiden esimiesten kanssa on hyvät välit eikä he samalla tavalla piikittele minua samoista "mokista" tai yksinkertaisesti valita samalla tavalla . Kokemuksia ???
Kommentit (25)
Mulla oli aikoinaan esihenkilö jonka kanssa kemiat eivät kohdanneet. Tulen ihmisten kanssa juttuun vaikka olenkin introvertti enkä tee itsestäni numeroa. Hän taas näytti huonon päivänsä kaikille ja minä opin paljon lukemaan hänen käytöstään ja ennakoimaan, mutta en kaikessa.
Oli todella rasittavaa kun joskus tuli huoneeseen kuin myrskyn merkki, että miksi tätäkään asiaa ei ole tehty. No, ei ole tehty, kun en tiennyt että nyt se onkin minun hommani. En tiennyt asiasta mitään. Välillä tietystä työtehtävästä kun odotin tietoja häneltä, tiuski, että kyllä pitäisi itsekin osata ajatella. Seuraavalla kerralla kun ajattelin samassa asiassa itse, tiuski, että nämä tiedot tulee aina häneltä jne. Aina oikeassa ja käytti työaikaa omiin juttuihin paljon.
Oli henkisesti kauhein työilmapiiri jossa olen ollut. Voin todella huonosti. Ei toisaalta yllätä, että ko. hlö on kulloisessakin tehtävässään aina pari vuotta. En tiedä kertooko se hänestä, työnantajasta vai molemmista ihan riittävästi, että henkilö on kymmenen vuoden aikana ollut viidessä eri tehtävässä. Iso työnantaja, jonka palveluksessa viihdyin yli kaksikymmentä vuotta, tämä esihenkilö sai aikaan sen etten aio enää koskaan jalallani sinne astua. Oma mielenterveys on niin paljon tärkeämpää.
Sama täällä. Esimies käyttäytyi välillä kummallisesti kun tuli aamulla töihin, välillä ei ollut näkevinäänkään, eikä tullut hyvän huomenen toivotusta. Onneksi pääsin pois tuosta työpaikasta. Pitäköön tunkkinsa.
Olen kertonut kokemuksia hiukan yksityiskohtia muutellen ettei voi tunnistaa. Työpaikkakiusaaminen on niin yleistä että hankala on tunnistaa mikä paikka kyseessä