Miten sudokuja tehdään? En selviä edes lasten sudokusta, vaikka miten mietin. Perhana. Ja olen korkeasti koulutettu.
Kommentit (8)
varmaan oot lukenut ohjeet, että kullekin vaaka-ja pystyriville sekä niihin laatikoihin täytyy tulla numerot 1 - 9 (tai 1- 6 tms).
siinä 3x3 ruudukossa, pysty- ja vaakarivillä. Eli sit vaan annettujen numeroiden perusteella päättelemään mikä tulee mihin
mutta en saa helpoista helpointakaan täytettyä :(. Muuten olen kuvitellut olevani ihan normaaliälyinen.
Ärsyttää, kun jäi kesken. Olen niin itsepäinen, että teen sitä vaikka ensi yön.
Sitten jos esim joltain pystyriviltä puuttuu vaikka no 3 8, ja 9 joten siinä on kolme tyhjää ruutua. Tarkista kaikkien tyhjien ruutujan kohdalta vastaavat vaakarivit jos meinaat niihin jotain noista kolmesta numerosta. Vaakarivien lisäksi tarkista ettei ko numero ole siinä 3 X 3 boksissa. Alussa löytyy aina kohtia joihin ei voi tulla kuin yksi numero, tai riviltä yksi kohta johon joku tietty puuttuva numero voi tulla. Tällä pääset alkuun.
Mä nimittäin osaan tehdä niitä, enkä koe olevani mikään neropatti.. =)
Vierailija:
Ärsyttää, kun jäi kesken. Olen niin itsepäinen, että teen sitä vaikka ensi yön.
numerot 1-9. Tässä se perusidea. Eli niin, että kullakin vaaka- ja pystyrivillä on yksi kutakin numeroa.