Muistatteko teininä kun tulitte koulusta ja oli tullut Suosikki?
Kommentit (63)
En, mutta muistan teininä kun sukulainen käytti seksuaalisesti hyväkseen. En uskaltanut kertoa kenellekkään. Se oli viikottaista noin kahden vuoden ajan.
Mun piti käydä kirjastossa lukemassa :D Olihan se elämää se!
Ei meille semmoisia tullut eikä kiinnostanutkaan. Mutta Aku Ankka kyllä tuli aina ja veljen kanssa juostiin kilpaa keskiviikkoisin koulusta kotiin
Ostin sen kaupasta, samalla karkkia ja jos vielä oli perjantai ja tuli radiosta Salovaara tai härdelli. Voi että kun olisi vielä jotain noin yksinkertaista ja iloa tuottavaa elämässä.
Niin oli, ja äiti kävi välillä ostamassa ruotsalaisen Okej:n, saksalaisen Bravon sekä Pop Rockyn ja jonkin brittiläisen lehden minkä nimeä en muista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mut mun aikaan se oli jo ihan paska. Lopetettiinkin sit aika nopsaan siitä.
Totta. Minulta oli säästössä omat vanhat suosikkini ja pikkusiskoni selasi niitä ja vertasi lopun aikojen lehtiin. Sanoi vanhemmille ettei tarvi enää hänelle tilata. Taisi olla silloin jo se viimeinen ilmestymisvuosi kyseessä.
Korjaus. Ei ollutkaan näköjään vielä ne viimeiset vuodet. Minulle Suosikki tuli joskus 87 - 92 ja sisarelleni yli kymmenen vuotta myöhemmin. Ehkä vuodesta 2003 alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi mennä pilalle Katja Ståhlin aikaan, muuttui liian samanlaiseksi kuin Demi. Vaihdoin niihin aikoihin Soundiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, oli hienoa. Se kyllä harmitti, jos julisteet oli huonot.
Eihän julisteita ollut edes joka numerossa?
Mielestäni silloin oli kun minulle tuli.
Juu, jokaisessa lehdessä oli julisteita. Jos ei muuta niin yksi kaksipuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin oli, ja äiti kävi välillä ostamassa ruotsalaisen Okej:n, saksalaisen Bravon sekä Pop Rockyn ja jonkin brittiläisen lehden minkä nimeä en muista :)
Okej ja Bravo kuului omiinkin lukemisiin kun jostain kumman syystä kauppias niitäkin tilasi pikku kylämme Spar markettiin.
Muistan :D Mulla on niitä edelleen tallessakin kotopuolessa.
Minulla oli Suosikki 70-luvun alussa. Luin aina lehden kannesta kanteen ja aivan ensimmäiseksi katsoin minkä yhtyeen/laulajan kuva oli siinä keskellä. Jos tykkäsin, otin sen irti ja laitoin nastoilla seinään kiinni. Olin ainut kavereistani jolla se oli ja en tiedä vieläkään miten sain vanhempani suostumaan sen tilaukseen koska rahasta oltiin tiukkoja.
Semmoinenkin lehti oli kasarilla kuin Stara. Se oli kai jonkinlainen kilpailija Suosikille. Mutta eihän se pärjännyt ja lopetettiin pian.
Suosikki oli todella suosittu lehti. Kaveripiirissä luettiin sitä kovasti ja olihan siellä välillä hyviäkin musajuttuja. Toki teineille sopivalla tavalla kirjoitettuna. Muistan kun luin joskus Soundia kirjastossa ja se vaikutti todella raskaalle ja puisevalle Suosikin jälkeen, vaikka tietysti oli paljon laajempaa ja syvempää tekstiä.
En koska äitini ei suostunut moisia lehtiä tilaamaan. Puhui nuortenlehdistä kuin ne olisivat vähintään p.rnolehtiä, yhtä arveluttavia. Joskus ostin salaa irtonumeron, mutta sekin hyvin harvoin. Kavereilla sitten luin lehtiä.
Ei tulisi mieleenkään, että omille lapsille/teineille nipottaisin näin pienestä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa tuli Superturbo-special, mikä oli vähän paksumpi lehti ja useita julisteita.
Muistan jonkun suberturbo-speciaalin, jossa oli Madonna kannessa. Tämä oli joskus ehkä 1992 tai sinnepäin, Madonnalla oli silloin kova suosio. Julkkarikin taisi olla mukana. Olisipa hauska lukea noita uudestaan.
Isosiskolle tuli jonkin aikaa Suosikki. Elvis oli niihin aikoihin juuri kuollut ja Suosikki oli täynnä juttuja Elviksestä numero numeron jälkeen. Myös Bay City Rollers oli tapetilla. Itse oli enemmän Aku Ankan kestotilaaja ja suurkuluttaja. Vanhemmat tosin kustansivat sen lystin.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta muistan teininä kun sukulainen käytti seksuaalisesti hyväkseen. En uskaltanut kertoa kenellekkään. Se oli viikottaista noin kahden vuoden ajan.
No, sehän on melkein sama asia. Not.
Joo muistan! Aina sai kädet innosta täristen irrottaa julisteita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli hyvä 90-luvun puoleen väliin saakka. Sitten alkoi alamäki ja muutenkin meininki muuttui kun internet alkoi tulla yms.
Mä en ollut itse edes syntynyt 90-luvun puolivälissä eli aika eri lehdistä jo puhutaan.
"Eihän se emätin mikään komposti ole"
Voi luoja :D