Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauramaidon sisältämä sokeri saattaa yllättää Haitallista siinä missä mikä tahansa muukin sokeripitoinen herkku

Vierailija
13.03.2023 |

Lehmänmaito on hampaiden kannalta kahvissa parempi vaihtoehto kuin kauramaito, johon moni on siirtynyt eettisistä ja ekologisista syistä.

Kauramaidon valmistuksessa syntyy vapaita sokereita, joiden terveysvaikutukset ovat ihan vastaavat kuin valkoisella sirotesokerilla.

Terveys | Kauramaidon sisältämä sokeri saattaa yllättää Haitallista siinä missä mikä tahansa muukin sokeripitoinen herkku https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009450208.html

Että tällaista. Tämäkin luulemani terveystuote jää jatkossa ostamatta ja palaan takaisin tavalliseen maitoon.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ikaffe sokeria 3,4 g. Kevytmaito sokeria 4,8.

Ja kauramaitoa laitetaan vain kahviin. Jotkut vetää kevytmaitoa ruokajuomana. Se jos jokin on outoa.

On kuule hiukan eroa lisätyllä ja luontaiselta sokerilla. Ja vegaanithan leipoo tuosta ja tekee puuroa ym ym

Ei ainakaan minun käyttämissäni kauramaidoissa ole mitään lisättyä sokeria.

Kauramaidon sokeri on yhtä haitallista hampaille kuin lisätty sokerikin.

Ei ole mitään kauramaitoa,se on kaurajuomaa.

Vierailija
82/89 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hampaat värjääntyneet todella paljon verrattuna aikaisempiin kertoihin. Suuhygienistin kanssa mietittiin pitkään mistä johtuu ja ainoa muutos oli kauramaidon käyttö kahvissa ja teessä. Se on huonoin vaihtoehto hampaille. Soijamaito olisi parempi kuin lehmänmaito, mutta sen makuun en ole enkä halua tottua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hampaat värjääntyneet todella paljon verrattuna aikaisempiin kertoihin. Suuhygienistin kanssa mietittiin pitkään mistä johtuu ja ainoa muutos oli kauramaidon käyttö kahvissa ja teessä. Se on huonoin vaihtoehto hampaille. Soijamaito olisi parempi kuin lehmänmaito, mutta sen makuun en ole enkä halua tottua.

No itse asiassa se kahvi ja tee itsessään värjää hampaita. Minä juon teeni mustana, en juo kahvia ollenkaan. Teini-ikäisestä lähtien olen teetä juonut joka päivä, usein monta kuppia. Vasta kolmevitosena alkoi hampaat värjääntyä. Mikään ei muuttunut paitsi hampaat itse iän myötä.

Vierailija
84/89 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fazerin luomukaurajuomassa on sokereita 2,7 g/100 g. Ei kuulosta kovin suurelta määrältä, vaikka makeutta tuokin tuo.

Eli 100 grammassa kauramaitoa on sokeria yhden sokeripalan verran.

Onko se mielestäsi tosiaan hampaiden kannalta yhdentekevää?

Tavallisessa maidossa on 5g/100g, eli tuplasti.

Vierailija
85/89 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ihmisen pitäisi juoda nestettä, jossa on liotettu kauraa?

Vierailija
86/89 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fazerin luomukaurajuomassa on sokereita 2,7 g/100 g. Ei kuulosta kovin suurelta määrältä, vaikka makeutta tuokin tuo.

Eli 100 grammassa kauramaitoa on sokeria yhden sokeripalan verran.

Onko se mielestäsi tosiaan hampaiden kannalta yhdentekevää?

Tavallisessa maidossa on 5g/100g, eli tuplasti.

Luetun ymmärtäminen. Osaatko lukea? Lehmänmaidon sokeri on laktoosia. Kauramaidon sokeri vapaita sokereita, joka on hampaille yhtä haitallista kuin mikä tahansa lisätty sokeri. Mikä kohta tässä on vaikea ymmärtää???

Lue se hammaslääkärin haastattelu.

Vierailija
87/89 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia ihmisen pitäisi juoda nestettä, jossa on liotettu kauraa?

Vaikka sinua nyt riipoisi vegaanit, niin ota huomioon että Suomessa on myös paljon maitoallergikkoja. Näille ihmisille voi maistua kahvi tai tee paremmin jonkin maidonkaltaisen nesteen kanssa kuin pelkiltään. Vaihtoehtoisesti he voivat haluta vaikkapa leipoa, vaikka eivät voisi käyttää maitoa.

Vierailija
88/89 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysmaidossa sokereita 4,8g/100g, Elovena barista kahviin tarkoitetussa kaurajuomassa sokereita 3,6g/100g.

Tehkää tiedolla mitä haluatte.

Lukekaa se juttu, siinä selitetään, mikä ero on lehmänmaidon ja kaurajuoman sokerilla.

Vierailija
89/89 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, on teillä eläminen vaikeaksi tehty. Yhtä pilkun nu$$imista. Minä olen koko ikäni syönyt mitä vain haluan ja olen täysin terveenä pysynyt. Ei edes yhtään reikää hampaassa. Olen jo melkein 50 vuotias. Stressi ja vouhottaminen= pelko on se mikä ihmisen tappaa. Ei maito eikä kaura.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi