Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko järkeä hakea työttömyysetuutta 3 arkipäivän takia?

Vierailija
13.03.2023 |

Sairasloma loppuu, jonka aikana olen ollut työttömänä mutta en työtön työnhakija. Olen saanut kelasta sairauspäivärahaa. Työsopimus alkaa mutta päiviä ilman tuloja jää muutama väliin.
Olen tosi tiukilla, että kyllähän ne vähäisetkin pennit kelpaavat mutta en tiedä siis onko mahdollisuutta saada mitään tukea vai ei.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae niin saat tietää. Ei siitä mitään menetäkään paitsi aikaa jonka hakeminen vie.

Vierailija
2/7 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea, hakemuksen kanssa ei kauaa nokka tuhise. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siinä ole kuitenkin omavastuuaika aina?

Vierailija
4/7 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako tuossa päästä tuntipalkoille? No voithan hakea jos aikaa on ja jaksat, ja rahatkin tiukilla.

Vierailija
5/7 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siinä ole kuitenkin omavastuuaika aina?

Työttömyysetuudessa on omavastuuaika. Saat etuutta vasta, kun olet ollut TE-palveluissa työttömänä työnhakijana vähintään 5 arkipäivää. Omavastuuajan ei tarvitse olla yhtäjaksoinen. Mukaan voi laskea työttömyyspäivät enintään 8 peräkkäisen kalenteriviikon ajalta.

Vierailija
6/7 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin työttömänä joskus 90- luvun lopussa ja sain työhönosoituksen työkkäristä työpaikkaan joka siis piti ottaa vastaan. Mulle oli aiemmin määrätty tapaamispäivä työkkäriin päivää töiden alkamista edeltävälle päivälle jotta työnhakuani voitaisiin jatkaa jos olisin tuolloin työttömänä ja työkkärin omavirkailija todellakin tiesi että olin aloittamassa ne työt hänen osoittamassaan paikassa seuraavana aamuna. No kuvittelin tietenkin, että se työkkärin eukko ymmärtäisi etten turhaan ilmoittaudu läsnäolollani työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi kun työt seuraavavana aamuna alkaisi siellä hänen minulle osoittamassaan työpaikassa. No ei tietenkään mennyt noin vaan antoi sille yhdelle päivälle vielä karenssin. 

Vierailija
7/7 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin työttömänä joskus 90- luvun lopussa ja sain työhönosoituksen työkkäristä työpaikkaan joka siis piti ottaa vastaan. Mulle oli aiemmin määrätty tapaamispäivä työkkäriin päivää töiden alkamista edeltävälle päivälle jotta työnhakuani voitaisiin jatkaa jos olisin tuolloin työttömänä ja työkkärin omavirkailija todellakin tiesi että olin aloittamassa ne työt hänen osoittamassaan paikassa seuraavana aamuna. No kuvittelin tietenkin, että se työkkärin eukko ymmärtäisi etten turhaan ilmoittaudu läsnäolollani työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi kun työt seuraavavana aamuna alkaisi siellä hänen minulle osoittamassaan työpaikassa. No ei tietenkään mennyt noin vaan antoi sille yhdelle päivälle vielä karenssin. 

Tuota aiemmin samainen virkailija kysyi, että onko mitään työtä mitä en voisi tehdä johon vastasin, että kaikki puutarha-alan työt pitää unohtaa koska olen allerginen suunnilleen kaikelle mikä on vihreää ja kasvaa maasta. No yllättäen viikko tuon jälkeen sain töihin osoituksen kaupungille puutarhojen hoitoon. Tuollaisia kuspäitä oli työkkärin virkailijat 90-luvulla