Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä niitä töitä saa? Olen tehnyt vain keikkatöitä ja sijaisuuksia viime aikoina

Vierailija
13.03.2023 |

Koska muutakaan työtä ei ole tarjolla. Minulla on AMK-tutkinto. Opiskelen tällä hetkellä myös yliopistossa.

Tukia ollaan vähentämässä, mutta työtä ei saa mistään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa se

Vierailija
2/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en voi alkaa bussikuskiksi tai lähihoitajaksi, koska ei ole koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä firmoista joissa olet tehnyt keikkaa, siellähän sinun taitosi ja kykysi tiedetään. Jos siellä ei ole vakituista työtä, eikä toiminimelläkään ole tulevaisuutta, on muutettava työn perässä muualle.

Vierailija
4/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin hauskaa kun aina vedotaan siihen että työttömien pitää mennä töihin. Noh, Suonessa on kyllä työvoimapula. Mutta ei niitä ammatteja voi harjoittaa ilman koulutusta.

Vierailija
5/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä firmoista joissa olet tehnyt keikkaa, siellähän sinun taitosi ja kykysi tiedetään. Jos siellä ei ole vakituista työtä, eikä toiminimelläkään ole tulevaisuutta, on muutettava työn perässä muualle.

En voi muuttaa. Minulla on lapsi, jonka isä, kaverit ja kolo elämä täällä. Ja niin on kyllä omakin elämäni täällä.

Voisitko sinä samanlaisessa tilanteessa riistää lapseltani oikeuden isään ja kavereihin ja tuttuun kouluun? Siis ihan oikeasti?

Vierailija
6/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää löytää työnsyrjä ja ottaa siitä kiinni.

Vierailija
7/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin hauskaa kun aina vedotaan siihen että työttömien pitää mennä töihin. Noh, Suonessa on kyllä työvoimapula. Mutta ei niitä ammatteja voi harjoittaa ilman koulutusta.

Hoitajista on pulaa. Sehän olisikin hienoa jos minä täysin hoitoalasta tietämättömänä menisi hoitamaan katetreja sun muita

Vierailija
8/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää löytää työnsyrjä ja ottaa siitä kiinni.

🤡

Vierailija
9/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsit työharjotteluun?

Vierailija
10/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei löydy niin voithan opetella taas uuden alan. Tosin ei tiedä onko sillä töitä valmistuttuasi. Semmoista tää nykyajan maailma on työoimapulapuheista huolimatta. 

Vierailija
11/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydy niin voithan opetella taas uuden alan. Tosin ei tiedä onko sillä töitä valmistuttuasi. Semmoista tää nykyajan maailma on työoimapulapuheista huolimatta. 

Olen juuri opettelemassa uutta alaa kuten aloituksessa mainitsin.

Vierailija
12/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä annetaan jatkossa vain eniten tarjoavalle, on niin kova kysyntä paikoista, että niistä joutuu maksamaan.

Minä tyydyn näihin 2600e suuruisiin tukiini ja jätän ne pienipalkkaiset työt niiden tehtäväksi, jotka haluavat pärjätä vähemmällä.

Vierailija
13/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta. Täälläpäin pääsee helposti ainakin feissariksi, puhelinmyyjäksi, päiväkotiavustajaksi ja tarjoilijaksi. Kaupan kassalle on vaikea päästä, olen hakenut vaikka kuinka monta kertaa mutta eivät ota. Ovat niin suosittuja työpaikkoja opiskelijoiden keskuudessa.

Vierailija
14/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi muuttaa. Minulla on lapsi, jonka isä, kaverit ja kolo elämä täällä. Ja niin on kyllä omakin elämäni täällä.

Voisitko sinä samanlaisessa tilanteessa riistää lapseltani oikeuden isään ja kavereihin ja tuttuun kouluun? Siis ihan oikeasti?

Riistää oikeuden isään - no huh huh. Ei kai se isä mihinkään häviä, ehkä tapaamiset harvenee (ja pitenee) mutta aika monet eronneet asuvat eri paikkakunnalla. 

Itse kasvoin Hämeenlinnassa, sotilaspaikkakunta, ja joka vuosi meidän luokan kokoonpano osin vaihtui kun kapiaiset vaihtoivat paikkakuntaa perheineen. Itse menin neljänteen kouluun 10 -vuotiaana. Tottakai siinä entiset koulukaverit usein jäi kokonaan (osa pysyi) mutta ei se maailmaa kaada, uusia löytyi. Oma poikanikin vaihtoi koulua ja paikkakuntaa heti tokalla luokalla ja ei ole siitä traumaa saanut (nyt 38 v.). Nykyään lapset ei saisi saada yhtään mitään muutosta elämään, ei mitään "ikävää" eikä pettymyksiä. Lapsilta kysytään liikaa mielipiteitä, pumpulissa pitäisi kasvattaa. Varmaan olisi parempi lapsille, jos äidillä olisi työpaikka ja vakituiset tulot.

Vierailija
15/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikkakunnasta. Täälläpäin pääsee helposti ainakin feissariksi, puhelinmyyjäksi, päiväkotiavustajaksi ja tarjoilijaksi. Kaupan kassalle on vaikea päästä, olen hakenut vaikka kuinka monta kertaa mutta eivät ota. Ovat niin suosittuja työpaikkoja opiskelijoiden keskuudessa.

Itse menisin paljon mieluummin kaupan varastoon ja hyllyjä täyttämään kuin kassalle.

Vierailija
16/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta entäs tilanne Suomessa, onko sulla siitä...Suonen markkinat ei kiinnosta, millään tasolla.

Vierailija
17/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikkakunnasta. Täälläpäin pääsee helposti ainakin feissariksi, puhelinmyyjäksi,

Kuinka usein itse ostat feissarilta tai puhelinmyyjältä?

Vierailija
18/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri opettelemassa uutta alaa kuten aloituksessa mainitsin.

Menet ja teet niitä keikkatöitä. Pistä osa palkasta säästöön! mä tein koko ajan keikkatyötä ja sijaisuuksia, se on parasta.  Ei tarvitse riidellä eikä mitään kuppikuntia sietää, tekee vaan oman tonttinsa.

Kato kuntarekry, onko se vielä olemassa, seure jne.

Vierailija
19/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikkakunnasta. Täälläpäin pääsee helposti ainakin feissariksi, puhelinmyyjäksi,

Kuinka usein itse ostat feissarilta tai puhelinmyyjältä?

En ikinä mutta molempia töitä olen tehnyt. Feissaamisessa parempi palkka, puhelinmyynti sisätyötä. Puhelinmyynnissäkin taitaa nykyään olla pohjapalkka 10e + provikat myynneistä. Jos ei muuta työtä saa niin ei ole varaa nirsoilla.

Vierailija
20/26 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riistää oikeuden isään - no huh huh. Ei kai se isä mihinkään häviä, ehkä tapaamiset harvenee (ja pitenee) mutta aika monet eronneet asuvat eri paikkakunnalla. 

Itse kasvoin Hämeenlinnassa, sotilaspaikkakunta, ja joka vuosi meidän luokan kokoonpano osin vaihtui kun kapiaiset vaihtoivat paikkakuntaa perheineen. Itse menin neljänteen kouluun 10 -vuotiaana. Tottakai siinä entiset koulukaverit usein jäi kokonaan (osa pysyi) mutta ei se maailmaa kaada, uusia löytyi. Oma poikanikin vaihtoi koulua ja paikkakuntaa heti tokalla luokalla ja ei ole siitä traumaa saanut (nyt 38 v.). Nykyään lapset ei saisi saada yhtään mitään muutosta elämään, ei mitään "ikävää" eikä pettymyksiä. Lapsilta kysytään liikaa mielipiteitä, pumpulissa pitäisi kasvattaa. Varmaan olisi parempi lapsille, jos äidillä olisi työpaikka ja vakituiset tulot.

Kuulostat jotenkin ilkeältä ja toksiselta persoonalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän