Myssyfarmi menossa konkkaan eikä ihme
Helsingin Sanomissa surkutellaan, kun Myssyfarmi on menossa konkkaan ja niitä pipoja neulovilta mummoilta loppuu ompeluseurat.
Surullista toki, mutta: Ne pipothan ovat ihan poskettoman kalliita. Nyt puhutaan siis ei mistään uniikkikäsitöistä vaan jostain yksi oikein kaksi nurin -tyyppisistä, yksivärisistä pipoista. Kuka hullu sellaisista maksaa luokkaa satasen?
Käsityöstä pitää maksaa, mutta on siinäkin nyt joku kohtuus huomioitava, jos haluaa yrityksen kannattavan. Ei tästä maasta löydy kuin hyvin rajallinen joukko ihmisiä, jotka ostaa yksinkertaisen pipon kalliilla eivätkä nekän osta niitä joka toinen viikko uusia.
Kommentit (574)
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin halunnut ostaa myssyfarmin tuotteita, kun on niin kiva idea ja ilmeisesti aitoa villaa eikä mitään akryyliä. Mutta kyllä itselleni keskitulosenakin oli liian kallista, lähes 100 euroa piposta. Ja jos olisinkin sen raaskinut ostaa, en vähään aikaan olisi todellakaan ostanut uutta.
Ymmärrän että käsityö maksaa, lisäksi tulee verot, kuljetuskustannukset, markkinointikulut jne, mutta olikohan ihan loppuun asti yrittäjät laskeneet kannattavuuden? Suomi on kyllä monin tavoin pa-ka maa yrittää.
Suomi ei ole mitenkään p-ka maa yrittää. T. Yrittäjä
Tätä surkuttelevat ihmiset: MIKSI ette etsi käsintekijää ja maksa TEKIJÄLLE työstä suoraan? Näin raha leviää yhteiskunnassa eikä mene muutamalle yritykselle ja siitä lopulta yrityskauppojen kautta vielä suuremmille yrityksille ja sijoittajille, jotka eivät ole tuotteen eteen laittaneet tikkua ristiin.
Esimerkiksi facen käsityöryhmät ovat näitä tekijöitä väärällään ja heillä on useimmiten näyttää, mitä ovat tehneet. Meidän perhe on teettänyt mm. villapaitoja, pipoja jne. ja toki kaikenlaista vaatetta.
Tämä on hyvin yksinkertainen yksilön tapa muuttaa maailmaa. Lisäksi on aivan meistå, kuluttajista kiinni, miten vaikeaa mikäkin yrittäminen on.
Mut K-kauppiailla ja sähköfirmoilla menee sentään loistavasti. Helei 💵 💵 💰
Vierailija kirjoitti:
Porukka jauhaa siitä, että ostetaan tekokuitupipoja. Itse viimeksi maksoin 20 euroa 100% merinovillapiposta kun oli kevään poistoalennuksessa marketissa. Ei todellakaan mikään akryylipipo. Eikä kallis kun kestää käytössä monta vuotta.
Monelle on tärkeää myös se, että vaate kestää konepesua. Siis pesukoneen villaohjelmaa. Joskus 80-luvulla asunnoissa oli kylpyamme ja sen päällä voi kuivattaa vettä tippuvia, käsinpestyjä villavaatteita, jos ne eivät kestäneet konepesua. Mutta nykyisin vaatteita pestään usein ja kylpyhuoneessa on vain suihku, joten käsinpesu ei innosta. Ajatelkaa lapsiperhettä, jossa on työssäkäyvät vanhemmat ja 2-3 lasta. Ostetaanko sinne käsinpesua vaativia vaatteita? Muuten: yllättävän monissa vaatteissa on nykyään pesumerkintö, että pitää pestä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi nyt lukea tätä ketjua, mutta mun kommentti on tässä:
Raivostuttaa, että Hesari ja vastaavat aivan kritiikittä lähtevät tukemaan kaatuvaa firmaa tällaisin surkuteltavin mummotarinoin. Tuo ei ole mitään journalismia. Mikä suhde Hesarilla on tähän yritykseen? Miksi juuri tätä nostetaan, koska ei ole ensimmäinen juttu? Voisiko joku valottaa tätä? MOT?
Tuolla on nimittäin vaikka kuinka monta firmaa, jotka taistelevat olemassa olostaan ja vain muutamista kirjoitetaan näitä juttuja. Kyllä on hyvä, että mummot saavat töitä ja rahaa käsitöistä. Ei muuta kuin osuuskunta pystyyn ja kaikki raha niille mummoille eikä välikäsille. Ja loppu tälle epäjournalismille.
Kyllähän Myssyfarmi on ollut tunnettu ilmiö. Siksi nousee esiin.
Voi olla tunnettu ilmiö ja niitäkin ilmiöitä on pilvin pimein. On ihan heidän hommansa viestiä tästä ahdingosta eikä Hesarin koittaa pelastaa heitä, koska se ei ole tasapuolisesti pelastamassa muitakin yrityksiä surullisilla mummotarinoilla.
Edelleen kiinnostaa, miksi juuri tästä firmasta monta juttua Hesarissa.
Huh huh, johan oli hintoja. Peruskoulussa on opetettu neulomaan ja muistiaan voi virkistää youtubessa jos ei silmukoita osaa enää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa hypistelin mutta oli jotenkin epätasaista jälkeä, näytti liian kotikutoiselta.
Nehän on kotikutoisia.
Kyllä kotikutoisen saa siistimmän näköiseksi. Liekö sitten osa brändiä että tehdään vähän hutaisten että näyttää rouhealta. Olen ihmetellyt että eikö mummot muka tee siistimpää jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ne kehtaa. "Nyt on oikea hetki lopettaa sukanvarteen säästäminen ja auttaa meitä." Häh. Eli lopeta nousevien hintojen keskellä vähäinenkin oman tulevaisuutesi turvaaminen ja anna rahasi meille.
Tuskin nyt kuitenkaan vaativat viimeisiä ropoja antamaan. Mutta tottahan se on jos kaikki lopettaa kuluttamisen ja hilloaa rahojaan ollaan kusessa.
Tämän myssyfirman kohtalo on kuin kouluesimerkki siitä, että taloudellisesti vaikeina aikoina ihmiset lakkaavat ostamasta ja käyttämästä palveluja. Se johtaa sitten tällaiseen lopputulokseen. Vain ruokaa ostetaan, koska on pakko. Samanlainen karu kohtalo osuu varmasti muihinkin firmoihin. Ikävä kyllä.
Pipojen hinnassa on myös ALV!
Verkkokaupan hinnat sisältävät siis 24 % arvonlisäveron, joka menee suoraan verottajalle.
Jos asiakas maksaa tuotteesta 100 €, myyjä saa 80,65 €.
Jos asiakas maksaa tuotteesta 50 €, myyjä saa 40,32 €.
Jos asiakas maksaa tuotteesta 30 €, myyjä saa 24,19 €.
Laadukkaat paksut villapipot maksavat sen 50 €. En ole itse tilannut Myssyfarmista, mutta käytän toisen suomalaisen firman Superyellown pipoja ja ne maksavat mallista riippuen 50-60 €. Asun kylmässä vanhassa talossa ja meillä on hevosia, joten elän käytännössä pipo päässä lokakuulta toukokuulle, eli niiden pitää olla hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi nyt lukea tätä ketjua, mutta mun kommentti on tässä:
Raivostuttaa, että Hesari ja vastaavat aivan kritiikittä lähtevät tukemaan kaatuvaa firmaa tällaisin surkuteltavin mummotarinoin. Tuo ei ole mitään journalismia. Mikä suhde Hesarilla on tähän yritykseen? Miksi juuri tätä nostetaan, koska ei ole ensimmäinen juttu? Voisiko joku valottaa tätä? MOT?
Tuolla on nimittäin vaikka kuinka monta firmaa, jotka taistelevat olemassa olostaan ja vain muutamista kirjoitetaan näitä juttuja. Kyllä on hyvä, että mummot saavat töitä ja rahaa käsitöistä. Ei muuta kuin osuuskunta pystyyn ja kaikki raha niille mummoille eikä välikäsille. Ja loppu tälle epäjournalismille.
Kyllähän näistä kaatuvista firmoista kirjoitellaan ihan jatkuvasti. Ihan kaikista. Myös yritykset itse nostaa toisiaan esiin somessa että auttakaa nyt on tiukat ajat.
No ei todellakaan kirjoiteta Hesarissa ihan kaikista, kun ovat kaatumaisillaan. Se on täysin mahdotonta. Siksi on silmiin pistävää, että muutamista kirjoitellaan lyhyen ajan sisällä monta juttua. Edelleen, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ylitarjontaa käsitöistä. Eläkeläismummoja on niin valtava määrä. Itsekin olen ostanut monet lapaset, myssyt ja sukat käytännössä pelkkien lankojen hinnalla.
Naapurimummokin tekee kahdet villasukat viikossa, jonnekin nekin pitää laittaa ettei hukkaan mene.
Kyllä niitä tarvitsijoita on. Juuri pari päivää sitten luin jutun mummoista, jotka ovat kutoneet 5000 paria villasukkia ukrainalaissotilaille. Nämäkin mummot varmaan saadaan sukkaprojektiinkin mukaan.
Voisiko ajatella, että käytetään mieluummin termiä "vanha nainen" tai "vanhempi nainen"? Kun kaikilla iäkkäillä naisilla ei ole lapsenlapsia. Ei sitä ensimmäistäkään. Tässä maassa on valtavasti nuoria ja keski-ikäisiä, jotka eivät ole halunneet lapsia. Niinpä todella monet vanhat naiset ja miehet eivät ole mummoja ja vaareja.
Ei tarvitse olla lapsenlapsia, kyllä voidaan puhua vaikka kouluvaareista ja naapurinmummoista vaikkei heillä olisi jälkeläisiä.
Mutta kun monilla vanhoilla ihmisillä nimenomaan on jälkeläisiä. Kirjoitin, että heillä ei ole lapsenlapsia. Silloin ei ole mukavaa, jos henkilöstä käytetään nimitystä, joka tarkoittaa isovanhempaa. Jos joku on vastoin tahtoaan lapseton (ei ole saanut lasta, vaikka kovasti toivoi sitä) , hän pahastuisi varmasti, jos häntä väenväkisin alettaisiin sanoa äidiksi tai isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pipojen hinnassa on myös ALV!
Verkkokaupan hinnat sisältävät siis 24 % arvonlisäveron, joka menee suoraan verottajalle.
Jos asiakas maksaa tuotteesta 100 €, myyjä saa 80,65 €.
Jos asiakas maksaa tuotteesta 50 €, myyjä saa 40,32 €.
Jos asiakas maksaa tuotteesta 30 €, myyjä saa 24,19 €.
Laadukkaat paksut villapipot maksavat sen 50 €. En ole itse tilannut Myssyfarmista, mutta käytän toisen suomalaisen firman Superyellown pipoja ja ne maksavat mallista riippuen 50-60 €. Asun kylmässä vanhassa talossa ja meillä on hevosia, joten elän käytännössä pipo päässä lokakuulta toukokuulle, eli niiden pitää olla hyviä.
Katsoin nuo Superyellown pipot ja nehän on ihan eri maailmasta. Koneella tehtyjä tasaisen siistejä ja näyttävät lämpimiltä ja ovat puolet halvempia.
Voihan pipo toki olla kotikutoisen näköinen, ei siinä. Olen itsekin tehnyt itselleni muutaman kotikutoisen pipon hintaan noin 5 euroa.
Kiitos tästä ketjusta, tilasin tuolta pari tuotetta. Joskus ennenkin on pitänyt, mutta unohdin koko yrityksen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myssyfarmin ajatus on kaunis ja käyttäisin itsekin oikein mielelläni jonkun tuntemattoman mummon kutomaa pipoa, kun sukulaiseni tai ystäväni ei kudo sellaisia. Hinta on kuitenkin este. Kaupasta saa viitosella kelpo pipon ja 20 eurolla jo oikein hyvän sellaisen, jos malttaa ja pystyy odottamaan hyvää tarjousta. Aina ei pysty, kun pipo katoaa johonkin ja on pakko ostaa äkkiä uusi tilalle.
Vitosella kelpo pipo? Joo, jos haluaa 100% akryylia olevan, kiinalaisessa hikipajassa kyhätyn. Ei voi verrata 100% villaa olevaan, Suomessa käsintehtyyn pipoon. Kai sille kutojamummollekin pitää kunnon palkka maksaa vai miksi te kitisette hinnasta?
Villalankaa ja puikot voi hankkia itsekin ja kutoa iltapuhteina haluamansa värisen ja mallisen myssyn. Onnistuu ei-niin-käsityöihmiseltäkin helposti ja nopeasti. Ei siihen tarvita Myssyfarmin mummoja.
Niin kaikenhan voi tehdä itse. Mutta sitten turha itkeä kun on työttömiä ja verot nousee eikä mitään saa enää ostettua kaupasta kun kaupat menneet konkkaan.
Myssyfarmi ei ole kaikki kaupat vaan yksittäinen, melko kapea-alaiseen liikeideaan perustuva verkkokauppa. Itse hinnoittelitte itsenne ulos markkinoilta, ei perustallaajilla ole enää varaa ostella satasen pipoja nyt kun kaikki elinkustannukset nousevat nousemistaan. Sähkölasku ja ruoka on tärkeämpää kuin myssyfarmin tukeminen.
Varsinkin kun ne myssyt ovat sellaisia, jotka jokainen 3-4 luokkalainen osaa itse värkätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myssyfarmin ajatus on kaunis ja käyttäisin itsekin oikein mielelläni jonkun tuntemattoman mummon kutomaa pipoa, kun sukulaiseni tai ystäväni ei kudo sellaisia. Hinta on kuitenkin este. Kaupasta saa viitosella kelpo pipon ja 20 eurolla jo oikein hyvän sellaisen, jos malttaa ja pystyy odottamaan hyvää tarjousta. Aina ei pysty, kun pipo katoaa johonkin ja on pakko ostaa äkkiä uusi tilalle.
Vitosella kelpo pipo? Joo, jos haluaa 100% akryylia olevan, kiinalaisessa hikipajassa kyhätyn. Ei voi verrata 100% villaa olevaan, Suomessa käsintehtyyn pipoon. Kai sille kutojamummollekin pitää kunnon palkka maksaa vai miksi te kitisette hinnasta?
Villalankaa ja puikot voi hankkia itsekin ja kutoa iltapuhteina haluamansa värisen ja mallisen myssyn. Onnistuu ei-niin-käsityöihmiseltäkin helposti ja nopeasti. Ei siihen tarvita Myssyfarmin mummoja.
Niin kaikenhan voi tehdä itse. Mutta sitten turha itkeä kun on työttömiä ja verot nousee eikä mitään saa enää ostettua kaupasta kun kaupat menneet konkkaan.
Tässä ei varmaan ollut todellista toimeentulotaistelua. - nuoremmalla ikäluokalla oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ylitarjontaa käsitöistä. Eläkeläismummoja on niin valtava määrä. Itsekin olen ostanut monet lapaset, myssyt ja sukat käytännössä pelkkien lankojen hinnalla.
Naapurimummokin tekee kahdet villasukat viikossa, jonnekin nekin pitää laittaa ettei hukkaan mene.
Oikeastaan vähän pahaa tekee kun joulumyyjäisissä villasukat maksaa vitosen. Mutta näillä eläkeläisillä saattaa olla vaatekomerot täynnä niitä ja haluavat vain eroon niistä.
En ole ikinä nähnyt käsinkudottuja tuoteita noin halvalla myyjäisissä. Hinnat ovat enemmänkin 15-22 €. Siksipä ne jäävätkin minulta sinne pöydälle, kun työeläkkeellä olevana ei ole varaa.
Hinnottelu taitaa muodostua sen perusteella, myykö sukkia niiden tekijä vai ihminen, joka saa sukat ilmaiseksi.
Eihän tuolla viidellä eurolla saa edes lankoja ostettua. Ehkä tilanne olisi hiukan eri, jos joku lahjottaisi ilmaiseksi villalangan loppuja.
Olen itsekin yrittäjä ja harmittaa heidän puolestaan. Jotenkin tuo tuote vaan ei toimi ainakaan itselleni ja jos toimivat vain Suomessa, markkina jää todella kapeaksi, etenkin kun itse olen ostovoimaltani ja tarpeiltani kohderyhmään sopiva potentiaalinen asiakas.
Valmiina pipot ovat suhteettoman kalliita ja sama koskee tuotepaketteja ja lisäksi ne eivät oikein innosta. Googlailin hetken ja tämä neulojana innosti heti, meinasin tilata, mutta vastaavaa tunnetta ei vaan syntynyt heidän tuotteistaan, sääli sinänsä.
https://fi.fazer.com/collections/fazer-x-novita/products/fazer-geisha-n…
Onkohan Tam-silkkin menossa nurin? Nettikaupasta kaikki -30%.
https://tamsilk.fi/?gclid=Cj0KCQjwk7ugBhDIARIsAGuvgPYHtne0fbESZn9jAtJYs…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just näin. Ketsupinkin voi tehdä itse, ostaa vaan tomaatteja, sokeria ja etikkaa. Siihen mitään Heinzeja tarvita!
Felix on parempaa.
Edelliskerralla kun katoin Felix tuli puolasta, viimeksi katsoessa ruotsista... en arvosta moista hinnan perässä juoksemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka jauhaa siitä, että ostetaan tekokuitupipoja. Itse viimeksi maksoin 20 euroa 100% merinovillapiposta kun oli kevään poistoalennuksessa marketissa. Ei todellakaan mikään akryylipipo. Eikä kallis kun kestää käytössä monta vuotta.
Monelle on tärkeää myös se, että vaate kestää konepesua. Siis pesukoneen villaohjelmaa. Joskus 80-luvulla asunnoissa oli kylpyamme ja sen päällä voi kuivattaa vettä tippuvia, käsinpestyjä villavaatteita, jos ne eivät kestäneet konepesua. Mutta nykyisin vaatteita pestään usein ja kylpyhuoneessa on vain suihku, joten käsinpesu ei innosta. Ajatelkaa lapsiperhettä, jossa on työssäkäyvät vanhemmat ja 2-3 lasta. Ostetaanko sinne käsinpesua vaativia vaatteita? Muuten: yllättävän monissa vaatteissa on nykyään pesumerkintö, että pitää pestä käsin.
Omalla riskillä voi pestä myös pesukoneen 30 asteen villaohjelmalla.
Ainakin minulla villavaatteet kestävät paremmin konepesun kuin minun käsinpesun, mutta tärkeää on käyttää oikeaa pesulämpötilaa ja mielellään pestä yksittäin (tai vain samanlaatuisia sekä värisiä vaatteita samaan pesuerään). Käsinpesussa helposti tulee käytettyä liian lämpöistä vettä.
Kun ei ne mummot edes tarvi niitä käsitöitä eläkseen. Meillä on pilvin pimein työttömiä jotka ihan oikeasti tarvitsisi töitä. Ei myssyfarmi heitä palkkaa, joku toinen firma kyllä.