Myssyfarmi menossa konkkaan eikä ihme
Helsingin Sanomissa surkutellaan, kun Myssyfarmi on menossa konkkaan ja niitä pipoja neulovilta mummoilta loppuu ompeluseurat.
Surullista toki, mutta: Ne pipothan ovat ihan poskettoman kalliita. Nyt puhutaan siis ei mistään uniikkikäsitöistä vaan jostain yksi oikein kaksi nurin -tyyppisistä, yksivärisistä pipoista. Kuka hullu sellaisista maksaa luokkaa satasen?
Käsityöstä pitää maksaa, mutta on siinäkin nyt joku kohtuus huomioitava, jos haluaa yrityksen kannattavan. Ei tästä maasta löydy kuin hyvin rajallinen joukko ihmisiä, jotka ostaa yksinkertaisen pipon kalliilla eivätkä nekän osta niitä joka toinen viikko uusia.
Kommentit (574)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myssyfarmin ajatus on kaunis ja käyttäisin itsekin oikein mielelläni jonkun tuntemattoman mummon kutomaa pipoa, kun sukulaiseni tai ystäväni ei kudo sellaisia. Hinta on kuitenkin este. Kaupasta saa viitosella kelpo pipon ja 20 eurolla jo oikein hyvän sellaisen, jos malttaa ja pystyy odottamaan hyvää tarjousta. Aina ei pysty, kun pipo katoaa johonkin ja on pakko ostaa äkkiä uusi tilalle.
Vitosella kelpo pipo? Joo, jos haluaa 100% akryylia olevan, kiinalaisessa hikipajassa kyhätyn. Ei voi verrata 100% villaa olevaan, Suomessa käsintehtyyn pipoon. Kai sille kutojamummollekin pitää kunnon palkka maksaa vai miksi te kitisette hinnasta?
Villalankaa ja puikot voi hankkia itsekin ja kutoa iltapuhteina haluamansa värisen ja mallisen myssyn. Onnistuu ei-niin-käsityöihmiseltäkin helposti ja nopeasti. Ei siihen tarvita Myssyfarmin mummoja.
No just näin. Ketsupinkin voi tehdä itse, ostaa vaan tomaatteja, sokeria ja etikkaa. Siihen mitään Heinzeja tarvita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myssyfarmin ajatus on kaunis ja käyttäisin itsekin oikein mielelläni jonkun tuntemattoman mummon kutomaa pipoa, kun sukulaiseni tai ystäväni ei kudo sellaisia. Hinta on kuitenkin este. Kaupasta saa viitosella kelpo pipon ja 20 eurolla jo oikein hyvän sellaisen, jos malttaa ja pystyy odottamaan hyvää tarjousta. Aina ei pysty, kun pipo katoaa johonkin ja on pakko ostaa äkkiä uusi tilalle.
Vitosella kelpo pipo? Joo, jos haluaa 100% akryylia olevan, kiinalaisessa hikipajassa kyhätyn. Ei voi verrata 100% villaa olevaan, Suomessa käsintehtyyn pipoon. Kai sille kutojamummollekin pitää kunnon palkka maksaa vai miksi te kitisette hinnasta?
Paljonko sinun mielestäsi on kohtuuhinta villapiposta, sellainen jonka olet valmis myös itse maksamaan useammankin kerran kun haluat asuun värivaihtelua tai jos edellinen pipo katoaa, kutistuu pesussa tmv?
10-20 e.
Kiinnostaisi tietää tuon edellisen kommentoijan kohtuuhinta, jonka mielestä villapiposta pitäisi olla kitisemättä valmis maksamaan lähemmäs sata euroa tai jopa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinun mielestäsi on kohtuuhinta villapiposta, sellainen jonka olet valmis myös itse maksamaan useammankin kerran kun haluat asuun värivaihtelua tai jos edellinen pipo katoaa, kutistuu pesussa tmv?
No mulla on pari myssyfarmin pipoa, balmuiria, mocleria. Eli ihan mitä vaatii kun kivan löydän. Puolisolle tilasin juuri viime viikolla tuolta myssyfarmilta Nobles mallin pipon.
Ostin kirpparilta paksun ja lämpimän pipon parilla eurolla. Pipossa oli lapun mukaan villaakin mukana ja minulle enemmän kuin tarpeeksi. En maksa kymppejä enkä satasia piposta, vaikka olisivat perulaisen laaman kerittyä luksuskarvaa aidolla kultasäikeellä, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ylitarjontaa käsitöistä. Eläkeläismummoja on niin valtava määrä. Itsekin olen ostanut monet lapaset, myssyt ja sukat käytännössä pelkkien lankojen hinnalla.
Naapurimummokin tekee kahdet villasukat viikossa, jonnekin nekin pitää laittaa ettei hukkaan mene.
Oikeastaan vähän pahaa tekee kun joulumyyjäisissä villasukat maksaa vitosen. Mutta näillä eläkeläisillä saattaa olla vaatekomerot täynnä niitä ja haluavat vain eroon niistä.
Johtuu osaltaan siitä, että myyjäisissä ne myydään ilman mitään veroja tai sivukuluja. Kun taas oikeasti liiketoimintana homma pyörittävä taho joutuu maksamaan kaikki verot, vakuutukset, sivukulut, yms. Joilla tämä valtio pyörii.
Niin? Tämä liiketoiminta nyt ei vaan selvästikään kannata koska puikot viuhuu niin monessa tuvassa ihan harrastusmielessä. Kannattaa kokeilla jotain muuta kun villamyssyjen myyntiä satasen hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10-20 e.
Kiinnostaisi tietää tuon edellisen kommentoijan kohtuuhinta, jonka mielestä villapiposta pitäisi olla kitisemättä valmis maksamaan lähemmäs sata euroa tai jopa enemmän.
Ei pidä ostaa jos ei ole varaa tai ei halua. Ne ostaa ketkä haluaa ja varaa on, ei silti tarvitse haukkua koko yritystä ja heidän tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut tyytyväinen Myssyfarmin pipoon. Näytti paksulta, mutta oli niin harvaa neulosta, että korvat paleli aina.
Olisit ottanut eri mallisen pipon sieltä ja sisävuoren.
Tämäkö on Myssyfarmin asiakaspalvelua? Eipä ihmetytä, että asiakkaat kaikkoaa.
Vaikkei olisikaan, niin mitä järkeä on myydä ja markkinoida villamyssyjä, jotka ei tee sitä mitä niiden pitäisi eli suojaa päätä ja korvia kylmältä?
Jos haluan kartuttaa Suomen veroeuroja niin en mä nyt hyvänen aika tee sitä ostamalla rumaa satasen myssyä. Ennemmin menen vaikka kampaajalle tai hierojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut tyytyväinen Myssyfarmin pipoon. Näytti paksulta, mutta oli niin harvaa neulosta, että korvat paleli aina.
Olisit ottanut eri mallisen pipon sieltä ja sisävuoren.
Tämäkö on Myssyfarmin asiakaspalvelua? Eipä ihmetytä, että asiakkaat kaikkoaa.
Vaikkei olisikaan, niin mitä järkeä on myydä ja markkinoida villamyssyjä, jotka ei tee sitä mitä niiden pitäisi eli suojaa päätä ja korvia kylmältä?
Kaikki ei halua sitä vuorta. Minulla on Nobles sarjan pipo ja se on kyllä ihan tosi lämmin ilman erillistä vuorta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Voglian kalliin villapion sekä Balmuirin. Tuo nyt vaan ei sovi ainakaan omaan tyyliin. Voisin ostaa paketin ja neuloa itse, jos hinta olisi 35-40 e Yläne-pipolle.
Joo Yläne knitkit taitaa maksaa sen 46 euroa. Pelkät langat saat kyllä halvemmalla.
Mä olen ostanut tuolta pipon, kotimaista villaa ja kotimaista käsityötä, mielelläni kannatan. Mutta en mä niitä enempää tarvitse, tuohan on käytännössä ikuinen. Sitä hattumallia olen talven kuolannut, mutta ei oo saatavilla mustana...
Niin kuin kaikissa tuotteissa, ne ostaa ketkä tykkää ja haluaa ja ne ei ketkä ei. Mitä sitä firmaa turhaan lyttäämään kun ei aihetta ole. Kaikki veroeurot on tällle maalle plussaa tässä maan tilassa. Kohta meillä ei ole varaa koulutukseen ja päivähoitoon, sairaanhoito taisi mennä jo.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin kaikissa tuotteissa, ne ostaa ketkä tykkää ja haluaa ja ne ei ketkä ei. Mitä sitä firmaa turhaan lyttäämään kun ei aihetta ole. Kaikki veroeurot on tällle maalle plussaa tässä maan tilassa. Kohta meillä ei ole varaa koulutukseen ja päivähoitoon, sairaanhoito taisi mennä jo.
Tottakai mutta eikö ketjun otsikko ole, että on menossa konkkaan? Eli liikeidea ei toimi, eikä tästä firmasta sitten tullutkaan hyvää veronmaksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villalankaa ja puikot voi hankkia itsekin ja kutoa iltapuhteina haluamansa värisen ja mallisen myssyn. Onnistuu ei-niin-käsityöihmiseltäkin helposti ja nopeasti. Ei siihen tarvita Myssyfarmin mummoja.
No just näin. Ketsupinkin voi tehdä itse, ostaa vaan tomaatteja, sokeria ja etikkaa. Siihen mitään Heinzeja tarvita!
Felix on parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Voglian kalliin villapion sekä Balmuirin. Tuo nyt vaan ei sovi ainakaan omaan tyyliin. Voisin ostaa paketin ja neuloa itse, jos hinta olisi 35-40 e Yläne-pipolle.
Joo Yläne knitkit taitaa maksaa sen 46 euroa. Pelkät langat saat kyllä halvemmalla.
55 euroa on sen listahinta ja se on kyllä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ostanut tuolta pipon, kotimaista villaa ja kotimaista käsityötä, mielelläni kannatan. Mutta en mä niitä enempää tarvitse, tuohan on käytännössä ikuinen. Sitä hattumallia olen talven kuolannut, mutta ei oo saatavilla mustana...
Monia hattumalleja oli kyllä mustina kun itse selasin valikoimaa. Mutta joo jos ei useamman väristä pipoa kaipaa niin yksi riittää pitkäksi aikaa.
Nythän nämä yrittää saada varastot myytyä. Näiden kannattaisi tehdä jatkossa tuotteitaan enempi tilauksesta kuin isoja varastoja näinä inflaation aikoina.
Ei suomalaiset arvosta suomalaista käsintehtyä ja laatua. Halvalla kiinakrääsää jota voi ostaa joka viikko uutta. Suomessa suomalaisen ei valitettavasti ole sellaista mahdollista tuottaa verojen ja muiden maksujen kalleuden vuoksi.
Pöytyällä kyllä aika hyvin pääsee lääkäriin.