Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myssyfarmi menossa konkkaan eikä ihme

Vierailija
13.03.2023 |

Helsingin Sanomissa surkutellaan, kun Myssyfarmi on menossa konkkaan ja niitä pipoja neulovilta mummoilta loppuu ompeluseurat.

Surullista toki, mutta: Ne pipothan ovat ihan poskettoman kalliita. Nyt puhutaan siis ei mistään uniikkikäsitöistä vaan jostain yksi oikein kaksi nurin -tyyppisistä, yksivärisistä pipoista. Kuka hullu sellaisista maksaa luokkaa satasen?

Käsityöstä pitää maksaa, mutta on siinäkin nyt joku kohtuus huomioitava, jos haluaa yrityksen kannattavan. Ei tästä maasta löydy kuin hyvin rajallinen joukko ihmisiä, jotka ostaa yksinkertaisen pipon kalliilla eivätkä nekän osta niitä joka toinen viikko uusia.

Kommentit (574)

Vierailija
481/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka haukkuvat pipoa kalliiksi. Kuinka monta euroa sinun pitäisi saada palkkaa jotta tekisit tuollaisen? Tuon hinnan voit kertoa kahdella, jolloin saat myyntihinnan. Kävisikö kauppa? Jos ei, niin rupeatteko ymmärtämään miksi suomalaisten on nykyisin vaikeata kilpailla globaalissa kilpailussa? Orjat tekevät aina halvemmalla.

Ehkä kympin puhtaana käteen palkkaa. Aika menisi noin 2h. Tein meinaan kerran enkä edes ollut kutonut 20 vuoteen. 

Sinulle riitää 750e netto palkka kuukaudessa. Ethän laske mitään tukia tuon päälle, vaan tuolla maksat vuokrat, ruuat, ...

Just katselin kokemattomien kesätyöläisten palkkoja hanttihommissa, tuota samaa 10€/h ja vajaat viikot monessa työssä. Eli ei tuo eläkkeen päälle olisi edes huono palkka.

Ei sitten muuta kuin töihin eläkkeellä, tuolla hinnalla. 

Vierailija
482/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa pipoa kutoa enkä viitsi edes opetella. 50-100€ pipoa en todellakaan osta, minulla kun ei sellaiseen ole varaa. Kuljen siis 20€ pipossa tai pipoissa niitä mulla tosin on useampi. Valitan ei ole varaa moisiin pipohintoihin mutta munko syy se sitten on että firma menee konkurssiin, outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en osaa pipoa kutoa enkä viitsi edes opetella. 50-100€ pipoa en todellakaan osta, minulla kun ei sellaiseen ole varaa. Kuljen siis 20€ pipossa tai pipoissa niitä mulla tosin on useampi. Valitan ei ole varaa moisiin pipohintoihin mutta munko syy se sitten on että firma menee konkurssiin, outoa.

Niin. Entistä harvemmalla on varaa ostaa suomessa tehtyjä tuotteita, kun halvemmalla saa orjilla teetettyjä. Kierre on valmis.

Vierailija
484/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka haukkuvat pipoa kalliiksi. Kuinka monta euroa sinun pitäisi saada palkkaa jotta tekisit tuollaisen? Tuon hinnan voit kertoa kahdella, jolloin saat myyntihinnan. Kävisikö kauppa? Jos ei, niin rupeatteko ymmärtämään miksi suomalaisten on nykyisin vaikeata kilpailla globaalissa kilpailussa? Orjat tekevät aina halvemmalla.

Ehkä kympin puhtaana käteen palkkaa. Aika menisi noin 2h. Tein meinaan kerran enkä edes ollut kutonut 20 vuoteen. 

Sinulle riitää 750e netto palkka kuukaudessa. Ethän laske mitään tukia tuon päälle, vaan tuolla maksat vuokrat, ruuat, ...

Just katselin kokemattomien kesätyöläisten palkkoja hanttihommissa, tuota samaa 10€/h ja vajaat viikot monessa työssä. Eli ei tuo eläkkeen päälle olisi edes huono palkka.

Jos osaisin.... mutta mä olen katsonut parhaaksi tehdä aktiivivuodet työtä josta saa aikanaan ihan kelvollisen eläkkeen ja kerännyt säästöjä särpimiksi. Mutta meidän perheessä on jo 3 myssyä.

Teini on etsimässä kesätöitä, tuon niistä saa tai sitten kunnan sponsoroimista töistä vielä vähemmän. Sillä erotuksella ettei ehdi kesässä tienata niin paljoa että veroja menisi.

Vierailija
485/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myssyfarmin ajatus on kaunis ja käyttäisin itsekin oikein mielelläni jonkun tuntemattoman mummon kutomaa pipoa, kun sukulaiseni tai ystäväni ei kudo sellaisia. Hinta on kuitenkin este. Kaupasta saa viitosella kelpo pipon ja 20 eurolla jo oikein hyvän sellaisen, jos malttaa ja pystyy odottamaan hyvää tarjousta. Aina ei pysty, kun pipo katoaa johonkin ja on pakko ostaa äkkiä uusi tilalle.

Vitosella kelpo pipo? Joo, jos haluaa 100% akryylia olevan, kiinalaisessa hikipajassa kyhätyn. Ei voi verrata 100% villaa olevaan, Suomessa käsintehtyyn pipoon. Kai sille kutojamummollekin pitää kunnon palkka maksaa vai miksi te kitisette hinnasta?

Näin neulootikkona huomauttaisin, että se lankakin maksaa.

Ei niille mummoille taida kovin suurta palkkaa jäädä maksettavaksi kulujen jälkeen.

Vierailija
486/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka haukkuvat pipoa kalliiksi. Kuinka monta euroa sinun pitäisi saada palkkaa jotta tekisit tuollaisen? Tuon hinnan voit kertoa kahdella, jolloin saat myyntihinnan.

Kahdella kertominen ei mitenkään riitä, pelkkä arvonlisävero on neljännes myyntihinnasta.

Viidennes.

Vierailija
487/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaisin.... mutta mä olen katsonut parhaaksi tehdä aktiivivuodet työtä josta saa aikanaan ihan kelvollisen eläkkeen ja kerännyt säästöjä särpimiksi. Mutta meidän perheessä on jo 3 myssyä.

Teini on etsimässä kesätöitä, tuon niistä saa tai sitten kunnan sponsoroimista töistä vielä vähemmän. Sillä erotuksella ettei ehdi kesässä tienata niin paljoa että veroja menisi.

Eikö siis työ eläkkeellä maita 750 euron kuukausipalkalla, mutta muille pitäisi maittaa? Sellaista settiä

Vierailija
488/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somehenkilöt voisi pitää firman pystyssä jos se on niin tärkeää. Kannatan kyllä mummojen työllistämistä sitten kun tulee oikeanlainen formaatti. Kunnollinen lopputuote ja tiedän että raha menee mummolle.

Vierailija
489/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni nuo pipot ovat sen verran rumia, etten haluaisi niitä päähäni pistää - maksoivat ne sitten 

vaikka paljon vähemmänkin.

Vierailija
490/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo.. Kävin kts nettisivut ja tuotteet. En ole aiemmin kuullut näistä. Joku vetää nyt välistä, ja rahastaa mummoilla, tuli vaan semmoinen fiilis. Niinhän ne aina, joku tekee työt ja joku toinen käärii voitot. Mummot tuskin saavat kuin pikku siivun tekemistään töistä. Nyt sitten ovat hinnoitelleet itsensä konkan partaalle. Juuri kellään ole tänä päivänä varaa/intressiä maksaa 400-500e neulepaidasta. Ahneen loppu on se mikä on. Mummot voisivat alkaa tekemään tilaustöitä niille jotka haluavat tietynlaisen neuleen, tietyistä langoista ja väreistä, mutta eivät itse osaa/viitsi tehdä.tekopalkat suoraan itselle. Onneksi mummoilla on eläkkeensä etteivät jää tyhjän päälle.

Jos teet kunnon tavarasta villapaitaa, niin langat maksaa noin 100e. Sitten nykerrät sitä vaikka 3 viikkoa ja myyt sen 450€, niin sun viikon palkkaa on 87,60€. Miinus tulovero. Ai että.

Vierailija
491/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni nuo pipot ovat sen verran rumia, etten haluaisi niitä päähäni pistää - maksoivat ne sitten 

vaikka paljon vähemmänkin.

Kaikki mallit?

Vierailija
492/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaus tehty, perheelle pipot ja isovanhemmille myös.

Vierailija
493/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita pipoja ovat kutoneet. Minäkin ostin yhden, vaikka en pipoja käytäkään. Hintava oli ja katselin kaupassa halvempia pipoja mutta en löytänyt yhtä kivaa.

Vierailija
494/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniita pipoja ovat kutoneet. Minäkin ostin yhden, vaikka en pipoja käytäkään. Hintava oli ja katselin kaupassa halvempia pipoja mutta en löytänyt yhtä kivaa.

Minäkin käytän peflettinä.

Vierailija
495/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nobles pipon tilasin. Nopeasti tuli ja on kyllä hyvä ja nätti.

Vierailija
496/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäänettä on erilaisia, mallisia ja värisiä, pipoja eri asuihin. Myssyfarmin pipoja mulla on kaksi erilaista.

Vierailija
497/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken voi toki tehdä itse ja hankkia pihalle lehmät, lampaat ja kanat ja tehdä itse vaatteet ja kasvattaa tomaatit ja viljat. Itse mielelläni käytän palveluita ja tuen yrityksiä ostanmalla heidän tuotteita

Mutta mietipä asettelua. Hellyyttävä mummo neuloo kötöstyksen, samalla rahalla saisit yhtä laadukkaan (=villaisen) pipon, paljon siistimmän vain. Siinä maksetaan vain ja ainoastaan siitä tarinasta.

Vierailija
498/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken voi toki tehdä itse ja hankkia pihalle lehmät, lampaat ja kanat ja tehdä itse vaatteet ja kasvattaa tomaatit ja viljat. Itse mielelläni käytän palveluita ja tuen yrityksiä ostanmalla heidän tuotteita

Mutta mietipä asettelua. Hellyyttävä mummo neuloo kötöstyksen, samalla rahalla saisit yhtä laadukkaan (=villaisen) pipon, paljon siistimmän vain. Siinä maksetaan vain ja ainoastaan siitä tarinasta.

Kyllä meillä olevat myssyfarmin pipot on siistejä ja hyvin tehty.

Vierailija
499/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiennytkään näistä myssyistä. Ajattelin ihan toisenlaista myssyttelyyfirmaa kun vaimo pyysi hakemaan Myssyfarmin hamppurouhetta tuolta Ruohonjuuresta. Mutta saattoi olla niin että hamppurouhe oli jostain muusta kaupasta ja Myssyfarmilta tuli jotain muuta, ruokatavaraa kuitenkin, ja naureskelin vain mielessäni että Myssyfarmin hamppurouhe.

Myssyttelystä puhui kannabistuotteita käyttänyt ystäväni aikoinaan.

Myssyfarmi ei tuota hamppurouhetta, hernerouhetta kyllä.

Vierailija
500/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaapissa paljon kalliimpiakin pipoja eikä nämä niille häviä. Hyviä ovat.