Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myssyfarmi menossa konkkaan eikä ihme

Vierailija
13.03.2023 |

Helsingin Sanomissa surkutellaan, kun Myssyfarmi on menossa konkkaan ja niitä pipoja neulovilta mummoilta loppuu ompeluseurat.

Surullista toki, mutta: Ne pipothan ovat ihan poskettoman kalliita. Nyt puhutaan siis ei mistään uniikkikäsitöistä vaan jostain yksi oikein kaksi nurin -tyyppisistä, yksivärisistä pipoista. Kuka hullu sellaisista maksaa luokkaa satasen?

Käsityöstä pitää maksaa, mutta on siinäkin nyt joku kohtuus huomioitava, jos haluaa yrityksen kannattavan. Ei tästä maasta löydy kuin hyvin rajallinen joukko ihmisiä, jotka ostaa yksinkertaisen pipon kalliilla eivätkä nekän osta niitä joka toinen viikko uusia.

Kommentit (574)

Vierailija
461/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka haukkuvat pipoa kalliiksi. Kuinka monta euroa sinun pitäisi saada palkkaa jotta tekisit tuollaisen? Tuon hinnan voit kertoa kahdella, jolloin saat myyntihinnan. Kävisikö kauppa? Jos ei, niin rupeatteko ymmärtämään miksi suomalaisten on nykyisin vaikeata kilpailla globaalissa kilpailussa? Orjat tekevät aina halvemmalla.

Vierailija
462/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plä plä plä. Ainoa mikä kiinnosta, on, kuinka monta euroa yksi mummo saa yhdestä piposta. How many euros???? Miksi tätä tietoa pimitetään????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään hyvä neuloja, mutta olen tehnyt noita samanlaisia pipoja itselle ja muillekin. Pipo valmistuu nopeasti ja siihen ei mene paljon lankaa. Tuohon hintaan en ostaisi yhtään mitään pipoa.

Vierailija
464/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörineuloja kirjoitti:

Mä en ole mikään hyvä neuloja, mutta olen tehnyt noita samanlaisia pipoja itselle ja muillekin. Pipo valmistuu nopeasti ja siihen ei mene paljon lankaa. Tuohon hintaan en ostaisi yhtään mitään pipoa.

Paljonko menee aikaa? Jos satasen piposta tekijälle jää 50e niin riittäisikö sinulle tuntipalkaksi + materiaalikuluihin?

Vierailija
465/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mun lempiargumentti on ollu ketjussa kovassa käytössä. Miksi ostaa mitään tai maksaa mistään mitään kun voi tehdä itse. Neuloa myssyn, keittää kahvit, tehdä ruoat. Tutulla on vanhemmat jotka ei ole syöneet ravintolassa yhtään kertaa koko elämässään. Syy: "Ei ole tarvinnut vielä koskaan ravintolaan mennä kun on tehty ruuat kotona itse (eli vaimo on tehnyt)."

Vierailija
466/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörineuloja kirjoitti:

Mä osaan kans keittää kahvit itelleni ja kaikille tutuille kotona. Ei mene paljoa kahvinpuruja, eikä rahaa tarvitse jaella kaiken maailman huijarikahviloille jotka vaan ottaa itelleen siitä välistä. Siis mähän saan S-ryhmältä kokonaisen kahvipaketin yhden latten hinnalla. S-ryhmälle kannan rahani paljon mieluummin!

Vierailija
467/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tästä maasta löydy kuin hyvin rajallinen joukko ihmisiä, jotka ostaa yksinkertaisen pipon kalliilla eivätkä nekän osta niitä joka toinen viikko uusia."

Mutta tästä maasta löytyy kyllä yksinkertaisia ihmisiä, jotka ostavat esim. iPhonen joka vuosi. Tiedätkö muuten millainen kate noissa luureissa on?

Vierailija
468/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan älyvapaata hinnat. 85 euroa myssystä. Varsinkin kun tuo työnjälki on semmoista, jota kuka tahansa pystyy tekemään.

20 eurolla saa muualta neulepaketin pipoa varten, jos haluaa itse tehdä. Tuolla 55 €. Joka toki sisältää kaikki laput, jotka voit kiinnittää pipoon, jotta kaikki näkevät, että se on Myssyfarmin pipo.

Hinta tulee pelkästä brändistä, että onpas nyt hienoa kun ostan mummon kutoman pipon.

Ongelma vaan on, että kuka tahansa osaa neuloa ja pystyy tekemään itselleen kotikutoisen näköisen myssyn.

Lisäksi toreilta ja markkinoilta voi saada hienompia pipoja käsityöläisiltä halvempaan hintaan. Jossa voi olla kirjoneulettakin.

Suomessa moni firma rahastaa pelkällä brändillä. Katso kun olemme hienoja ja ekologisia. Ihminen ostaa jonkun ideologian vuoksi, vaikka tuote itse ei ole hintansa väärti.

Jossain tutkimuksessa oli, että ihmiset sanovat kannattavansa ekologisia ym kotimaisia tuotteita. Mutta eivät kuitenkaan käytännössä osta niitä.

Todellakaan neulominen ei ole taito jonka kaikki osaa.

Vierailija
469/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei kyllä osaa neuloa eikä moni viitsi tai ehdi edes neuloa saati opetella. Ihan turha yleistää että kyllä kuka tahansa voi tehdä kympillä itse.

Vierailija
470/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka haukkuvat pipoa kalliiksi. Kuinka monta euroa sinun pitäisi saada palkkaa jotta tekisit tuollaisen? Tuon hinnan voit kertoa kahdella, jolloin saat myyntihinnan. Kävisikö kauppa? Jos ei, niin rupeatteko ymmärtämään miksi suomalaisten on nykyisin vaikeata kilpailla globaalissa kilpailussa? Orjat tekevät aina halvemmalla.

Ehkä kympin puhtaana käteen palkkaa. Aika menisi noin 2h. Tein meinaan kerran enkä edes ollut kutonut 20 vuoteen. 

Vierailija
471/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken voi toki tehdä itse ja hankkia pihalle lehmät, lampaat ja kanat ja tehdä itse vaatteet ja kasvattaa tomaatit ja viljat. Itse mielelläni käytän palveluita ja tuen yrityksiä ostanmalla heidän tuotteita

Vierailija
472/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kympin puhtaana käteen palkkaa. Aika menisi noin 2h. Tein meinaan kerran enkä edes ollut kutonut 20 vuoteen. 

Sinulle riitää 750e netto palkka kuukaudessa. Ethän laske mitään tukia tuon päälle, vaan tuolla maksat vuokrat, ruuat, ...

Vierailija
473/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kympin tuntipalkkaa, piti siis kirjoittaa. Yhteensä noin 20e piposta. Josjoku muu hankkisi materiaalit.

Vierailija
474/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän paljon tuokin yritys on syyttänyt rahaa vaikuttajamainontaan. Oli niin kovaa hehkutusta.

Vierailija
475/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljollako te itse myisitte neulomianne pipoja ansaitsemismielessä?

Vierailija
476/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän paljon tuokin yritys on syyttänyt rahaa vaikuttajamainontaan. Oli niin kovaa hehkutusta.

Kaikki mainonta on hehkutusta.

Vierailija
477/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo on muutenkin epäimartelevia. Hassu villitys, mutta en olisi tietenkään toivonut talousvaikeuksia firmalle.

Vierailija
478/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plä plä plä. Ainoa mikä kiinnosta, on, kuinka monta euroa yksi mummo saa yhdestä piposta. How many euros???? Miksi tätä tietoa pimitetään????

Se vaihtelee mallin mukaan. Mummot ja farmari ovat sopineet ettei tietoa julkaista. Vauvapalstalla vuonna 2019 arveltiin että 15€. Muutamassa mummohaastattelussa vuoden neulottu myssymäärä on ollut jopa 800-900. 1 sanoi tekevänsä 4 päivässä.

Tämä ihan googlella alle 10 min löytynyttä tietoa.

Vierailija
479/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle riitää 750e netto palkka kuukaudessa. Ethän laske mitään tukia tuon päälle, vaan tuolla maksat vuokrat, ruuat, ...

Just katselin kokemattomien kesätyöläisten palkkoja hanttihommissa, tuota samaa 10€/h ja vajaat viikot monessa työssä. Eli ei tuo eläkkeen päälle olisi edes huono palkka.

Vierailija
480/574 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka haukkuvat pipoa kalliiksi. Kuinka monta euroa sinun pitäisi saada palkkaa jotta tekisit tuollaisen? Tuon hinnan voit kertoa kahdella, jolloin saat myyntihinnan.

Kahdella kertominen ei mitenkään riitä, pelkkä arvonlisävero on neljännes myyntihinnasta.