Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen onnellinen 25v kotiäiti lasten kanssa! Eipä ole työssäkäyvien sunnuntai- eikä maanantaiahdistusta, kun voin jäädä kotiin! :)

Vierailija
12.03.2023 |

Eikä haitannut ollenkaan se puolitoista viikkoa sitten ollut bussilakko. Ei mun tarvinnut silloin päästä mihinkään, joten se ei vaikuttanut mun elämään mitenkään. Se on yksi kotiäitielämän hyvistä puolista. :)

Lapset on nyt jo nukkumassa. Esikoinen menee huomenna normaalisti kouluun. Kahden muun lapsen kanssa sitten mietitäänkin, mitäs kivaa tehtäisiin.

Oltiin helmikuussa hiihtolomalla tuetulla perhelomalla. Kesällä, kun esikoinenkin on kesälomalla koulusta, reissataan sitten paljon enemmän.

Musta tuntuu, että elämä on ihanaa just näin. Mä en kaipaa työelämään nyt enkä myöhemminkään. Musta on ihanaa viettää aikaa miehen ja lasten kanssa koko perheellä!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole kakaroita rääkymässä nurkissa, vaan saa tehdä ihan mitä itse haluaa. Ei tarvitse myöskään miettiä riittääkö rahat asiaan x. 

Vierailija
22/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään hienoa siinä, että 25-vuotiaalla on jo koulussa oleva lapsi.

Nuorenahan ne on lapset tehtävä eikä vasta sitten keski- iän kynnyksellä.

Niin, että tuossa välissä ei ole muita vaihtoehtoja? Ei ole mitenkään tavoiteltavaa saada lapsi 18-vuotiaana jos oletetaan ap:n esikoisen olevan ekalla luokalla. 

Olen itse saanut lapsen 24-vuotiaana ja se on huomattavasti parempi ikä kuin 18v. Tiedoksi myös se, että kaikilla se ei todellakaan ole oma valinta, että lapsia ei tule nuorena. 

Naurettavaa päteä jossain vauvapalstalla omaa paremmuuttaan siitä kun sai lapsen "vasta" 24-vuotiaana eikä 18-vuotiaana :D Naurahdin ihan ääneen vuoksesi, niin huvittava juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun mies häipyy / kuolee / on työkyvytön niin ei yhtäkkiä olekaan kivaa kun mitään ei osaa tehdä eikä rahaa ole.

Vierailija
24/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Hoida kotiäitiys hyvin, niin saadaan uusia tasapainoisia lapsia yhteiskuntaan.

T. Koti-isänä (3 lasta) aikanaan 2,5 vuotta

Vierailija
25/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään hienoa siinä, että 25-vuotiaalla on jo koulussa oleva lapsi.

Ja että joudutaan lomailemaan tuetulla lomalla.

Vierailija
26/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Hoida kotiäitiys hyvin, niin saadaan uusia tasapainoisia lapsia yhteiskuntaan.

Jos perhe joutuu käymään tuetuilla lomilla, ei ole todennäköisesti luvassa kovin tasapainoisia lapsia. 

Vierailija
27/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan hyvinvointivaltio romahtaa joskus tulevina vuosikymmeninä, niin kylläpä sitten eräänlainen "lakko" koskettaa suakin, kun tukienmaksu sulle menee "lakkoon". Se lakko onkin sitten todella pysyväkestoista sorttia. Miten ajattelit sitten pärjätä?

Silloin menee niin moni muukin asia pieleen vähän kaikilla ettei sitä kannata nyt miettiä. 

Vierailija
28/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla soittaa aamulla ensimmäinen herätys 7:40. Seuraava 7:50.

Klo 8:00 puoliso laittaa kahdeksan uutiset kuulumaan. Kuuntelemme ne lähekkäin vielä makaillen. Olemme molemmat saaneet nukkua yön yli ilman häiriöitä.

8:10 nousen sängystä, laitan vedenkeittimen päälle ja kaksi leipää leivänpaahtimeen. Puoliso lähtee koiran kanssa aamulenkille. Minä käyn vessassa, huuhtaisen kasvot ja pesen hampaat. Noin 8:20 on aamiainen (teekupillinen + kaksi leipää) lautasella, kirjaudun työpäivään Neptonilla (ajanhallintaohjelma) samalla kun avaan tietokoneen.

Klo 13-14 aikoihin pidän puolen tunnin lounastauon, muuten teen töitä. Palavereja Teamsissa, itsenäistä työskentelyä, tavoitteiden saavuttamista, onnistumisen kokemuksia. Omassa työhuoneessani täällä kotona ilman häiriötekijöitä.

16-18 välillä lopetan työt. Koiran kanssa lenkille. Sen jälkeen täysin vapaa ilta. Noin klo 21 päivällinen. Sen jälkeen Netflixiä tai joskus tällä palstalla surffaamista.

23-01 välillä nukkumaan. Jälleen häiriötön yö.

Ja jokaisesta tällaisesta päivästä nettona noin 130 euroa pankkitilille.

Vierailija
29/33 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis olla vielä nuori ja vapaa.

Vierailija
30/33 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 8:00 puoliso laittaa kahdeksan uutiset kuulumaan. Kuuntelemme ne lähekkäin vielä makaillen. Olemme molemmat saaneet nukkua yön yli ilman häiriöitä.

8:10 nousen sängystä, laitan vedenkeittimen päälle ja kaksi leipää leivänpaahtimeen. Puoliso lähtee koiran kanssa aamulenkille. Minä käyn vessassa, huuhtaisen kasvot ja pesen hampaat. Noin 8:20 on aamiainen (teekupillinen + kaksi leipää) lautasella, kirjaudun työpäivään Neptonilla (ajanhallintaohjelma) samalla kun avaan tietokoneen.

Klo 13-14 aikoihin pidän puolen tunnin lounastauon, muuten teen töitä. Palavereja Teamsissa, itsenäistä työskentelyä, tavoitteiden saavuttamista, onnistumisen kokemuksia. Omassa työhuoneessani täällä kotona ilman häiriötekijöitä.

16-18 välillä lopetan työt. Koiran kanssa lenkille. Sen jälkeen täysin vapaa ilta. Noin klo 21 päivällinen. Sen jälkeen Netflixiä tai joskus tällä palstalla surffaamista.

Kuulostaa tylsältä, kaikki menee jokaikinen päivä samaa kaavaa. Huh, en jaksaisi tai ainakin tylsistyisin.

Vierailija
31/33 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perhe joutuu käymään tuetuilla lomilla, ei ole todennäköisesti luvassa kovin tasapainoisia lapsia. 

Eivät ns. tuetut lomat lasten tasapainoisuuteen vaikuta, päinvastoin! Suosittelen jokaiselle, joka täyttää kriteerit.

Vierailija
32/33 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi mahdollisuus aloittaa päivä noin hitaasti, satsaisin kyllä monipuolisempaan aamiaiseen!

Vierailija
33/33 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sana kirjoitti:

Parempi sitten toivoa, ettei mies kyllästy. Voi muuten tulla köyhä elämä.

Mies voi kyllästyä uraputkikiitäjäänkin. Aika usein valitettavasti käy näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme