Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen onnellinen 25v kotiäiti lasten kanssa! Eipä ole työssäkäyvien sunnuntai- eikä maanantaiahdistusta, kun voin jäädä kotiin! :)

Vierailija
12.03.2023 |

Eikä haitannut ollenkaan se puolitoista viikkoa sitten ollut bussilakko. Ei mun tarvinnut silloin päästä mihinkään, joten se ei vaikuttanut mun elämään mitenkään. Se on yksi kotiäitielämän hyvistä puolista. :)

Lapset on nyt jo nukkumassa. Esikoinen menee huomenna normaalisti kouluun. Kahden muun lapsen kanssa sitten mietitäänkin, mitäs kivaa tehtäisiin.

Oltiin helmikuussa hiihtolomalla tuetulla perhelomalla. Kesällä, kun esikoinenkin on kesälomalla koulusta, reissataan sitten paljon enemmän.

Musta tuntuu, että elämä on ihanaa just näin. Mä en kaipaa työelämään nyt enkä myöhemminkään. Musta on ihanaa viettää aikaa miehen ja lasten kanssa koko perheellä!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään hienoa siinä, että 25-vuotiaalla on jo koulussa oleva lapsi.

Vierailija
2/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hyvinvointivaltio romahtaa joskus tulevina vuosikymmeninä, niin kylläpä sitten eräänlainen "lakko" koskettaa suakin, kun tukienmaksu sulle menee "lakkoon". Se lakko onkin sitten todella pysyväkestoista sorttia. Miten ajattelit sitten pärjätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sitten toivoa, ettei mies kyllästy. Voi muuten tulla köyhä elämä.

Vierailija
4/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein 👍🏻. En näe mieltä siinä, että elämä ja parhaat vuodet tuhlataan töissä. Kunhan talon saan maksettua ja muut lainat, niin sitten sitä joutaisi jäädä pois nauttimaan elämästä.

Vierailija
5/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin loppui työsopimus ja nukun huomenna pitkään.

Vierailija
6/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu hei!!

Vierailija
7/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorenahan ne on lapset tehtävä eikä vasta sitten keski- iän kynnyksellä.

Vierailija
8/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa minäkin.

t.työkyvytön n29

Vierailija
9/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa, en kyllä itse ole tuntenut kotiäitejä joiden ei tarvitse päästä koko viikon aikana mihinkään, ja minä olen tiennyt elämässäni paljon eri ikäisiä kotiäitejä. Ei siinä kotona kökkimisessä ole mitään hienoa, vaikka ns. kotiäiti olisikin. 

Vierailija
10/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorenahan ne on lapset tehtävä eikä vasta sitten keski- iän kynnyksellä.

Niin, että tuossa välissä ei ole muita vaihtoehtoja? Ei ole mitenkään tavoiteltavaa saada lapsi 18-vuotiaana jos oletetaan ap:n esikoisen olevan ekalla luokalla. 

Olen itse saanut lapsen 24-vuotiaana ja se on huomattavasti parempi ikä kuin 18v. Tiedoksi myös se, että kaikilla se ei todellakaan ole oma valinta, että lapsia ei tule nuorena. 

Vierailija
11/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikkotasoinen provo. Yritäpä ap vähän parempi keksiä. 

Vierailija
12/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuule haitannut minuakaan se lakko. On näet työssäkäyvänä vara hankkia ja ylläpitää omaa autoa :) Ei myöskään ahdista yhtään mennä töihin. Tulisin hulluksi, jos pitäisi maata viikosta toiseen kotona. Sori siitä. 

Vierailija
13/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis molemmat työttömiä. No ei kyllä kateutta herätä ollenkaan. 

Vierailija
14/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan hyvinvointivaltio romahtaa joskus tulevina vuosikymmeninä, niin kylläpä sitten eräänlainen "lakko" koskettaa suakin, kun tukienmaksu sulle menee "lakkoon". Se lakko onkin sitten todella pysyväkestoista sorttia. Miten ajattelit sitten pärjätä?

Ei ne kadonneet eläkkeet sinuakaan silloin pelasta. Harvalla on niin isoja summia omassa jemmassa, että elelisivät jossain lyxyksessä sen jälkeen, ainakaan kauaa.

Vierailija
15/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotiäitinä jotain 25 vuotta.

Vierailija
16/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ollut kahteen otteeseen kolme vuotta lasten kanssa, heillä siis sen verran ikäeroa että kun kuopus syntyi niin ensimmäinen meni kouluun. Helpotti sitäkin isosti että sai olla kotona kun pieni koululainen tuli jo yhdeltä, nyt ollaankin sitten taas jo normiarjessa kiinni ja nuorempi päiväkodissa ja arki pitkälti suorittamista. Ikuisesti kiitollinen siitä että tämä jälkimmäinen kotiäitiyspätkä oli juuri sen koronahelvetin aikana, ei ollu pakko käydä missään eikä juuri omaa elämää hetkauttanut.

Ymmärrän aloittajaa mutta tommosen 3veen kanssa on kyllä välillä hermot niin piukassa että ihan kiva viedä se aamuisin (oikeasti tosi hyvään) päiväkotiin ja mennä itse päiväksi aikuisten keskelle käyttämään aivojaan. Ja siitä vielä maksetaan :D 

Vierailija
17/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolainen?

Vierailija
18/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein 👍🏻. En näe mieltä siinä, että elämä ja parhaat vuodet tuhlataan töissä. Kunhan talon saan maksettua ja muut lainat, niin sitten sitä joutaisi jäädä pois nauttimaan elämästä.

Millä kotiäiti talonsa maksaa?

Vierailija
19/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolainen?

Viidesläinen.

Vierailija
20/33 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaa, en kyllä itse ole tuntenut kotiäitejä joiden ei tarvitse päästä koko viikon aikana mihinkään, ja minä olen tiennyt elämässäni paljon eri ikäisiä kotiäitejä. Ei siinä kotona kökkimisessä ole mitään hienoa, vaikka ns. kotiäiti olisikin. 

Oletko kuullut, että ihmisiä on erilaisia? Jotkut saattaa vaikka tykätä rilluttelun sijaan kotona lukemisesta, käsitöistä ja sen semmoisesta? Happihyppelyt tai satunnainen kahvittelu riittää ihan hyvin. Vai mitä oikein tarkoitit, että ei tarvitsisi päästä, niin mihin pitäisikään päästä? Viikon lomalle Espanjaan ilman vaippaikäisiä? Sehän tuntuu olevan joku trendi nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän