Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sairaalasta alushousut vai otanko omat mukaan?

Vierailija
12.03.2023 |

Mulla on tulossa leikkaus, jonka jälkeen olen viikon sairaalassa 500 km:n päässä kotoa. Sain omasta sairaalasta hyvät ohjeet, mutta yhden asian unohdin kysyä. Kuuluuko sairaalapukuun alushousut vai käytetänkö niitä ylipäätänsä? Otan ainakin puhtaat kotiinpaluualkkarit, mutta minkälainen arsenaali niitä muuten pitää olla? :D

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee hiiva takuuvarmasti jos pitää jonkun toisen käyttämiä, vaikka olisi pesty keittäen.

Hiiva on sisäinen vaiva, ei ulkonaisesti tarttuva.

Siksi se hoituu tablettihoidolla.

Vierailija
22/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sellainen ihminen jonka jalat/varpaat palelee helposti niin ota mukaan myös omia sukkia. Ne sairaalan putkisukat ei lämmitä yhtään. Itse sain ainakin pitää omia sukkia sairaalan sukkien alla sekä leikkauksessa että sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin aamulla ennen leikkausta sairaalan vaippahousut. Pidin sellaisia koko sairaalassa oloajan.Huonessa oli kaappi ja hain sieltä itse heti kun pystyin kävelemään.

Vierailija
24/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla sanottiinkin jo sukista. Minulla oli myös mukana kahdet villasukat. Olikin hyvä, että sain vaihdettua välillä puhtaat jalkaan.

Vierailija
25/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut isossa leikkauksessa ja sairaalassa reilut 2viikkoa. Oli omat kalsarit ja sukat mukana ja käytössä.

Vierailija
26/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin HUS-alueella asuna on pyjama, värit on koon mukaan, harmaan sininen on yleisin miehille. Omat pikkukalsarit kannattaa ottaa mukaan (1/pv). Jos/kun pääset liikkumaan pyydä kylpytakki, sininen puuvillatakki, lämmin ja se päällä on mukavampi käydä kahviossa.

HUS-alueella useisiin leikkauksiin saa nallepuvun päälle, siinä on vetoketjuja eri paikoissa, reidessä, käsivarressa, vatsan kohdalla. Se on lämmin kun hyriset jäisenä leikkauksen jälkeen heräämössä.

Muista, leikkauspaikasta riippumatta  pian liikkeelle. Jos fyssari tulee kävelyttämään, niin mene, tarvitset liikuntaa toipumiseen.

Vierailija
27/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen aikana oli sairaalan

Mutta sen jälkeen omat

Vierailija
28/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu osastosta, tilataanko sinne alushousuja vai ei. Esimerkiksi psykiatrisella osastolla suurin osa potilaista on työikäisiä, joten heille löytyy tietysti alushousuja. Sen sijaan tukisairaalan vuodeosastolla potilaat ovat pääsääntöisesti vaippoja käyttäviä vanhuksia, joten osastoilla harvemmin on isoa valikoimaa alusvaatteita, ehkä korkeintaan parit bokserit sepaluksella koossa L. Varaa siis omat alushousut mukaan varmuuden vuoksi.

Vierailija
29/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siinä kutsussa ole mainittu nuo asiat. Omia housuja ei luultavasti pidetä kovin hygieenisinä.

Ne sairaalan huonosti pestyt rutakalsarithan niitä varsin hygieenisiä puolestaan ovatkin.

Vierailija
30/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siinä kutsussa ole mainittu nuo asiat. Omia housuja ei luultavasti pidetä kovin hygieenisinä.

Ne sairaalan huonosti pestyt rutakalsarithan niitä varsin hygieenisiä puolestaan ovatkin.

Ne pestään ammattipesulassa. En tiedä miksi mustamaalaat taas.

Vierailija
31/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne pestään ammattipesulassa. En tiedä miksi mustamaalaat taas.

Ma ole ammatipesulan amatipesuja ahmed. Hauska etta sa anta sun kalsari mun pestava!

Vierailija
32/38 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sairaalassa on sairaala-alkkareita, olin jalkaleikkauksessa niin en saanut omia edes pitää vaan sairaalan alkkarit piti vaihtaa.

Miksi?

Vierailija
33/38 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaalassa alushousuja käytetä. Tai no, kertakäyttöisiä toki. Ne on kyllä tyypillisesti samaa merkkiä, niitä on kahta kokoa (M ja L) mutta niiden malleja voi olla useampia ja paksuuskin vaihtelee. Mulle laitettiin heräämössä sellaiset teipeillä kiinnitettävät. Astronautit käyttää vastaavia.

Vierailija
34/38 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa on alushousuja. Sellaisia verkkoalkkareita. Venyvät vaikka kuin isoksi ja tarvittaessa sinne sopii vaikka vaippa.

Toivottavasti ne ovat kertakäyttöisiä.

Vierailija
35/38 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee hiiva takuuvarmasti jos pitää jonkun toisen käyttämiä, vaikka olisi pesty keittäen.

Vanhan paapan ripulialkkarit menee kierrossa lapselle. Onhan ne venyvää materiaalia.

Vierailija
36/38 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen ollut 2 viikkoa osastolla ja en yhtään muista oliko alushousuja. Ei varmaan ollut jos en sellaisia muista. 2 osainen housut + paita ainakin oli. 

Synnytyksessä saanut verkkoalushousut kaavun kanssa

Vierailija
37/38 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Purjeenkokoisia, puuvillaa, "miesten" ja "naisten" mallit muutamassa koossa. Pesulan vuokratekstiilejä. -sahu

Vierailija
38/38 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen käsi leikattiin ja omat bokserit jätti jalkaan sairaala vaateiden alle. Muistan tämän kun autoin pukemaan leikkauksen jälkeen omat vaatteet päälle.