Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkottaa kun herää ovikellon ääneen, vaikkei siellä ole ketään

Vierailija
05.02.2024 |

Tätä on tapahtunut turhan usein viime vuosina. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat, toivot tai pelkäät että ovella olisi joku?

Vierailija
2/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi tarkoittaa, että toivot että joku yrittäisi lähestyä sinua, tulla reviirillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotat, toivot tai pelkäät että ovella olisi joku?

Enpä tiedä. Yksinäinen kyllä olen. 

Vierailija
4/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä räjähtävän pään oireyhtymä. Googlaa.

Mä oon nyt kolme kertaa vajaan kuukauden aikana ilmeisesti hallusinoinut että joku pyrkii mulle kylään. Ovikello soinut kahdesti  ja kerran koputettiin. Eilisiltana käteni osui sängyssä lämpimään kissaan ja tänä aamuna heräsin siihen, että kissa kaapi pellettejä potassaan.

Se vain, että oven takana ei koskaan ollut ketään, ei myöskään rapussa kukaan edes hengittänyt. Ja tuo kissani kuoli uudenvuoden alla.

Neljä näistä neljästä tapauksesta on tapahtunut mielestäni hereillä ollessani, mutta yhteen heräsin. Onko mulla unihäiriö eli nukahtelenko istualleni, lievä psykoosi vai mitä helmettiä? Tää on kamalaa. Huonounisuutta olen potenut pitkään ja nukun vain 5-6 tuntia yössä.

Vierailija
5/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt kolme kertaa vajaan kuukauden aikana ilmeisesti hallusinoinut että joku pyrkii mulle kylään. Ovikello soinut kahdesti  ja kerran koputettiin. Eilisiltana käteni osui sängyssä lämpimään kissaan ja tänä aamuna heräsin siihen, että kissa kaapi pellettejä potassaan.

Se vain, että oven takana ei koskaan ollut ketään, ei myöskään rapussa kukaan edes hengittänyt. Ja tuo kissani kuoli uudenvuoden alla.

Neljä näistä neljästä tapauksesta on tapahtunut mielestäni hereillä ollessani, mutta yhteen heräsin. Onko mulla unihäiriö eli nukahtelenko istualleni, lievä psykoosi vai mitä helmettiä? Tää on kamalaa. Huonounisuutta olen potenut pitkään ja nukun vain 5-6 tuntia yössä.

Unitila lähellä valvetilaa jolloin tuntuu olevan hereillä vaikka nukkuukin.

Vierailija
6/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise puhelimesta virta yöksi ettet alitajuisesti vahdi sitä. 

Vierailija
7/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin käy monesti, että havahdun unesta ovikellon soittoon vaikka se ei oikeasti soikaan.

Vierailija
8/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisus, kuulostaa pelottavalta jo toi vaivan nimikin, räjähtävän pään oireyhtymä.. 😬 Täytyy googlettaa, kiitos.

Jospa kissasi tuli käymään rajan takaa. Kyllä minä henkimaailmaan uskon kun on jotain kokemuksia itselläkin.

Mutta tämä ovikellon pimputuskin kyllä välillä nostaa jo tukan pystyyn, kun se ääni on niin kirkas ja selvä, ja ei siellä käytävällä ikinä ketään ole.

Mullakin ollut unirytmit sekasin pitkään. En ole pitänyt kirjaa soiko kello kun olen nukkunut hyvin vai huonosti ja miten myöhään saanut unta. 

Vierailija
9/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Teen paljon yötyötä. Nukun siis miten sattuu. Joskus herään siihen, että mietin soiko ovikello. Kertaakaan en ole jaksanut käydä katsomassa tai miettiä asiaa sen enempää, käännän vaan kylkeä ja jatkan unia. 

Vierailija
10/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näit unta. Olen monesti herännyt puhelimen herätykseen (vaikka herätys ei ole päällä), ovikellon soittoon tai siihen että joku puhuttelee minua nimeltä.

Vierailija
11/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ärsyttävää. 

Vierailija
12/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pimpottelee ja lähtee samantien karkuun

Vierailija
13/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tapahtunut samaa. Herään ääneen, että joku kevyesti ovikelloa soittaisi. Menen katsomaan ei ketään ovella. 

Joskus ei vaivaa pitkään aikaan, mutta sitten palaa. 

Vierailija
14/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unitila lähellä valvetilaa jolloin tuntuu olevan hereillä vaikka nukkuukin.

Eli ns. valveuni.

Vierailija
15/15 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään sen enempää tarkoita. Hyvin tavallinen ilmiö jota tapahtuu unen ja valveen rajamailla, kun uni- ja valvetilat sekoittuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi