Kuinka moni valittava kotiäiti olisi oikeasti valmis vaihtamaan osia miehensä kanssa?
Eli että mies jäisi kotiin, ja sinä menisit töihin?
Kommentit (24)
Tätä minä juuri pelkään, koska nykyään teen yksin kaikki siivoamiset. Entä sitten kun menen töihin. Ja millä ajalla sitä ehtii sitten harrastamaankaan, kun nykyäänkään ei ehdi!? Lapsia ihanat 3....
Jos miehenne jäisivät kotiin, niin kai te sopisitte, mitä kotona tehdään? Pari päivää ei vielä kerro mitään siitä, miten miehenne arjen rakentaisivat. Vai onko niin, että olette sitä mieltä, että te tiedätte paremmin kuinka kotona pitää asioiden olla ja kuinka mikäkin asia pitää tehdä?
Ehkä sun kotona on sun mielestä kaikki ok jos ei ole imuroitu kolmeen viikkoon eikä kaapista löydy yhtäkään puhdasta astiaa koska ne on likaisina tietokonetasolla, sohvapöydällä, kirjahyllyssä(?!) ja tiskialtaassa, ja kaikki vaatteetkin on likaisina pyykkikopassa ja ympäri taloa niin ettei ole puhdasta päällepuettavaa. Mutta mä en halua elää niin enkä varsinkaan halua että lapset oppivat sellaisille tavoille ja elävät sikolätissä.
Vierailija:
Jos miehenne jäisivät kotiin, niin kai te sopisitte, mitä kotona tehdään? Pari päivää ei vielä kerro mitään siitä, miten miehenne arjen rakentaisivat. Vai onko niin, että olette sitä mieltä, että te tiedätte paremmin kuinka kotona pitää asioiden olla ja kuinka mikäkin asia pitää tehdä?
En oleta miehen tekevän suursiivousta töistä kotiin tullessaan, mutta jos se omat vaatteensa laittaisi pyykkikoppaan ja veisi astiansa tiskialtaaseen niin ettei mun tarttisi niitä etsiä ympäri taloa kun alan tiskamaan niin se olisi jo helpotus. Tai ulos meneessään ottaisi sen roskapussin eteisestä mukaansa kun kerran roskiksen ohi kävelee niin ettei mun tarvitse pukea kolmea lasta ja lähteä rattaiden ja lasten kanssa viemään sitä erikseen jos en jaksa paskavaippojen hajua nuuhkia...
Valitettavasti silloin kun mies oli kotona työttömänä ja mä kävin töissä, kotiin tullessa mua odotti edelleen kaikki kotityöt. Mies ei pyykännyt, tiskannut, imuroinut, vienyt roskia, käynyt kaupassa ja monesti lapset olivat yöpuvussa vielä mun kotiin tullessa :O
Mun mies siis ei tee yhtikäs mitään muuta myöskään koti-isänä kuin lämmittää lapsille mikrossa pakkasesta ruokaa.
Eli jos mies tekisi kotona ollessaan suurimman osan kotitöistä kuten mä teen kun olen kotona, niin menisin heti töihin! Mieheltä kun edellytän lähinnä omien jälkien siivoamista, en varsinaisia kotitöitä.
Ja mies käy kyllä töissä nykyisin, ja töistä tullessaan sotkee koko taloan kymmenessä minuutissa lattialle heitetyillä sukilla, pöydille jätetyillä margariinirasioilla, ympäri taloa jätetyillä astioilla ja menee sen jälkeen päiväunille, työ nääs väsyttää... ja lähtee sen jälkeen treeneihin ja treeneistä kotiin tullessaan menee suihkuun, syö ja menee nukkumaan. Mulla ei ole vapaa-aikaa ollenkaan, ei edes aikaa plastailla täällä ilman että on lapsi sylissä samalla, miehellä sen sijaan on aikaa pelata tietsikkaa jos siltä tuntuu, mutta sukkia ei kerkeä nostaa lattialta pyykkikoriin. Suihkuunkaan mä en pääse yksin koskaan vaan lapset pitää ottaa mukaan, tai ainakin yksi niistä jos muut on nukkumassa. kun mies ei kerkeä hoitamaan lapsia sillä aikaa kun tuikitärkeä netissä roikkuminen vie aikaa, pitäähän sitä työpäivän jälkeen saada lepoa.