Miksi kukaan ei kertonut, että teini-ikä on yhtä h*lv*ttiä?!
Vauvan kanssa valvominen, tissimaratonit, tiheän imun kaudet, hampaat, uhma ikä. Kaikki tuo oli niin pientä verrattuna teini-ikään. Ottaisin niin mielellään pikakelauksen siihen, kun tuo teini on 18v ja sillä ehkä on jo järkeä päässä ja enimmät höyryt laantuneet ja aivojen puoliskot juttelevat keskenään.
Tosin, tämä on vasta alkusoittoa, kun seuraavienkin lasten teini-ikä odottaa.
Taidan teleportata itseni suoraan vuoteen 2034. Silloin nuorimmainenkin on jo 18v.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monelta murheelta olis selvitty, kun olis jättänyt lapset tekemättä. Näin se vaan on.
Kyllä monelta ilosta ja onnesta olis paitsi jääty, jos lapset olisi jätetty tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole itse ollut teini?
Mulla sama kuin ap:lla. Olin varsin kiltti teini. Tytär oli ihan itse piru teini-iässä.
Olen lapseton ja jopa minä tiesin, että teini-ikä on joillekin h'lvetillinen. Miten tämä tieto on voinut mennä ohi perheelliseltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monelta murheelta olis selvitty, kun olis jättänyt lapset tekemättä. Näin se vaan on.
Kyllä monelta ilosta ja onnesta olis paitsi jääty, jos lapset olisi jätetty tekemättä.
Mitä ne ilot ja onnet on? Vielä ei ole vastaan tullut vai olenko nyt liian vaativa?
"Nuoruus on vaikeaa", kuten laulussa sanotaan. Pienillä lapsilla on pienet murheet ja isoilla isot. Niin se elämä vain menee. Vanhemman tehtävä on kannatella niiden murheiden yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne ilot ja onnet on? Vielä ei ole vastaan tullut vai olenko nyt liian vaativa?
Miksi sinulla on lapsia, jos et koskaan ole iloinen tai onnellinen heidän kanssaan? Vai oletko vain lapseton provoilija?
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja jopa minä tiesin, että teini-ikä on joillekin h'lvetillinen. Miten tämä tieto on voinut mennä ohi perheelliseltä?
Joo, kyllähän kaikki tämän tietää mutta silti se on yllätys miten montaa kimuranttia tilannetta voi tulla eteen kun teinillä hormoonit hyrrää.
Itse muistan nuoruudesta että kaksi kaveria teki itsemurhan rakkaussurun vuoksi. Voi miten turhaa, elämä edessä ja satoja uusia mahdollisuuksia joka rintamalla.... 😩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllähän kaikki tämän tietää mutta silti se on yllätys miten montaa kimuranttia tilannetta voi tulla eteen kun teinillä hormoonit hyrrää.
Itse muistan nuoruudesta että kaksi kaveria teki itsemurhan rakkaussurun vuoksi. Voi miten turhaa, elämä edessä ja satoja uusia mahdollisuuksia joka rintamalla.... 😩
Eiköhän taustalla ollut muutakin. Tasapainoinen teini ei noin pienestä itseään hengiltä ota. Ei, vaikka teini-iässä seukkailun päättyminen onkin maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on lapsia, jos et koskaan ole iloinen tai onnellinen heidän kanssaan? Vai oletko vain lapseton provoilija?
Ei niitä omaksi iloksi hankita. Ne vain tehdään ja sitten ne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän taustalla ollut muutakin. Tasapainoinen teini ei noin pienestä itseään hengiltä ota. Ei, vaikka teini-iässä seukkailun päättyminen onkin maailmanloppu.
Kuule näiden teinien perheet ihan varmasti tasapainoisimmat. Tunsin molemmat. Sehän meitä hämmensikin todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä omaksi iloksi hankita. Ne vain tehdään ja sitten ne on.
Kyllä ne vaan normaalin tunne-elämän omaavilla vanhemmilla ovat iloksi, vaikka ei niitä ilon takia olisi hankittukaan. Sinulla on pahoja ongelmia mt-puolella, jos et kykene tuntemaan iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule näiden teinien perheet ihan varmasti tasapainoisimmat. Tunsin molemmat. Sehän meitä hämmensikin todella paljon.
Kuule kun se perheen tasapaino ei tarkoita automaattisesti sitä, että teinin mieli olisi tasapainossa. Ihmistä ei tunne koskaan niin hyvin, että voisi 100% varmuudella tietää, mitä hän tuntee sisällään. Ne, joilla on niin paha olo, että suunnittelevat lopullista ratkaisua, osaavat taitavasti hämätä jopa kaikkein läheisimpiään. Tasapainoinen koti ei suojaa masennukselta yms. vaikka mt-ongelmia onkin enemmän epätasapainoisten kotien lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole itse ollut teini?
Mulla sama kuin ap:lla. Olin varsin kiltti teini. Tytär oli ihan itse piru teini-iässä.
Ovatko vanhempasi samaa mieltä?
Murjaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskompa että tässä on kyse siitä mitä vanhemmat sallii ja kuinka kova kuri käytössä
Nimenomaan. Kova kuri aiheuttaa kapinointia.
Se kuri ei ole riittävän kova, jos lapsi uskaltaa kapinoida. Meillä ei ole suvaittu minkäänlaista kapinointia ja vastaansanomista lapsilta.
Jaa, minusta tuntuu, että sinä olet yksi styranki!
Mikä on styranki?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 20 v. ja 15 v. pojat. Ja ei oo mitään vaikeaa eikä rankkaa.
Vauva- ja pikkulapsiajat sen sijaan olivat ihan järkyttäviä, voi sitä valvomisen, univelan, sotkun ja jatkuvan perässä juoksemisen määrää...
Jotenkin naurattaa kun niin moni silloin sanoi, kun väsyneenä tuskailin, että "odotapa teini-ikää" ja mä ajattelin kauhunsekaisesti ettei se mitenkään voi olla pahempaa. Eikä todellakaan ole ollut, vaan helppoa, hauskaa ja mukavaa!
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Murjaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskompa että tässä on kyse siitä mitä vanhemmat sallii ja kuinka kova kuri käytössä
Nimenomaan. Kova kuri aiheuttaa kapinointia.
Se kuri ei ole riittävän kova, jos lapsi uskaltaa kapinoida. Meillä ei ole suvaittu minkäänlaista kapinointia ja vastaansanomista lapsilta.
Jaa, minusta tuntuu, että sinä olet yksi styranki!
Mikä on styranki?
Googlaa Tiernapojat ja opi.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se kun ihmiselle kehittyy oma tahto ja itsenäisyys. Mieluummin pitäisin sylissä ja tuuppaisin vankkureissa vauvaa jonka vaatteet ja sijainnin saa itse päättää.
Oma tahto ja itsenäisyys voivat kehittyä niin monella tapaa. Itse olin suht helppo ja vastuullinen teini, vaikka toki kiukutteluakin silloin tällöin oli. Sen sijaan paras kaverini karjui ja kiroili vanhemmilleen, vittuili opettajille, paiskoi ovia, otti luvatta lävistyksiä, ryyppäsi, karkaili kotoa, lintsasi koulusta ja antoi kaikkien arvosanojensa tippua kiitettävistä seiskoihin ja vitosiin. Että kyllä minä ihan ymmärrän, että hänen vanhempiaan välillä ärsytti.
Lapsilla ja nuorilla on tänä päivänä todella paljon mt- ongelmia. Some lienee yksi "syyllinen".
Joo. Kuule teininä on vaikeaa ja ahdistaa, päästävät höyryjä ulos. Sun pitää keksiä se teleporttaus. :)
Luulin otsikon perusteella, että tämä on jonkun teinin aloitus. Sympatiani ovat teini-ikäisten puolella. Nuoruus on rankkaa aikaa.