Työtön työnhakija ei tarkoita huonoa työntekijää
Todennäköisesti on ollut huono tuuri tai headhunterit eivät ole löytäneet.
Kommentit (33)
Harvoin headhunterit kaupan kassoja tai lähihoitajia edes etsivät.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan alasta. Jos sosiaalialalla et sijaisuuden jälkeen uusia sijaisuuksia/työpaikkaa saa, on sinussa joku vika.
Kuulostaa lähinnä siltä, että sosiaalialalla on jotain vikaa, jos aina tarjotaan vain sijaisuuksia.
Itse olen töissä ja ihmettelen heitä, joilla on energiaa ja mahdollisuutta hakea työn ohessa töitä. - No ehkä tilanne olisi toinen jos olisi siisti sisätyö....
On se vaan. Itse en meinannut millään löytää töitä. Sitten kävi säkä kun yhdellä firmalla oli kiire palkata joku ja osuin oikeaan aikaan ovesta sisään ja pääsin hommiin. 5v päästä sain valita työpaikkani ja sanella palkkani:) toki saattoi vaikutttaa se että ammattitaitoisia tukkiautojen kuskeja ei kasva puissa eikä semmoiselsi tulla tavaraliikenteessä
Vierailija kirjoitti:
HR-jakkukalkkunan versio: Työtön? Siis alkoholisti. Ei voi palkata.
No sinun työttömyys johtuu v*ttumaisesta asenteesta.
Mutta joo, eihän se työttömyys yleensä tarkoita muuta kuin organisaatiomuutosta edellisellä työnantajalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen töissä ja ihmettelen heitä, joilla on energiaa ja mahdollisuutta hakea työn ohessa töitä. - No ehkä tilanne olisi toinen jos olisi siisti sisätyö....
No niinpä! Saati sitten miten päästä työhaastatteluun kesken työpäivän. Kaikki työt eivät ole joustavia ja liukuvalla työajalla. Olen ollut työssä jossa työntekijän lääkärikäyntikin vaatii hirveää säätämistä pomolta ja monesti tarkoittaa sijaisen hankkimista. Olepa siinä sitten aktiivinen työnhakija ja käy haastatteluissa.
Iso osa työttömistä on urautunut siihen sohvalla sluibailuun, ja tuntuma työntekoon tai jopa ylipäätään omaan elämänhallintaan on saattanut kadota. Tästä syystä työttömän palkkaaminen on iso riski, ja riskejä työnantajat pyrkivät välttämään, koska jokainen realisoitunut riski tietää kuluja firmalle.
Ajattelin nyt itse niin, että otin osa-aikaisen työn vastaan, SEN VUOKSI, että olisi helpompi hakea töitä, kun "on jo työpaikka", enkä ole täysin "työtön". Saa nähdä, onko tällä oikeasti vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa työttömistä on urautunut siihen sohvalla sluibailuun, ja tuntuma työntekoon tai jopa ylipäätään omaan elämänhallintaan on saattanut kadota. Tästä syystä työttömän palkkaaminen on iso riski, ja riskejä työnantajat pyrkivät välttämään, koska jokainen realisoitunut riski tietää kuluja firmalle.
Näinhän monet on aivopesty ajattelemaan. Kovin on mustavalkoista ajattelua ja suoranaista järjen köyhyyttä. Toki tuollaisiakin on mutta yleistäminen on yksinkertaisuutta.
Ainakin suurinosa kavereistani jotka ovat työttömiä, oikeasti etsivät töitä! Mutta jos tarjotaan vain 0-sopparia, niin eipä se varmaan houkuta.
Noh. Tilanne on kuitenkin tämä.
Tammikuun lopussa oli tilastojen mukaan työnhakijoita kaikkiaan 480 400. Tilanne parempi kuin ennen, mutta huono edelleen.
Laajan työttömyyden eli työttömien työnhakijoiden ja te:n palveluissa olleiden yhteismäärä oli tammikuun lopussa 369 500. Työttömiä työnhakijoita tammikuussa oli 258 000. Näistä pitkäaikaistyöttömiä oli lähes 90 000.
Kaikkiaan tammikuussa avoinna oli 176 500 työpaikkaa.
Niitä sitten nämä osittain tai kokonaan työttömät hakivat, lähes puoli miljoonaa hakijaa. Lisäksi työpaikkoja tietenkin hakivat ja saivat työssä jo olevat työpaikkaa vaihtavat.
Ei hymyilytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma varmaankin on siinä, että työtön hakee johtajan hommiin, jos on ennenkin sitä tehnyt.
Anteeksi vaan, mitta minulla on kokemusta vaativista töistä ulkomailla, ei Espoon Prisman hyllyttäjän tehtävistä.
Eipä ole tällä nenä pystyssä eeiii 🥱
Miksi sä jtn.Prismalaista haukut, sillä sentäs on töitä 👏