Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, elatusvelvollisuuden loppu, pois muutto yhteisomisteinen asunto

Vierailija
12.03.2023 |

Miten toimitaan? Maksanko edelleen osani veloista? Mutta asumiskulut jää maksettavaksi sille, joka tähän jää asumaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä on yhteinen laina? Et tietenkään maksa velkaa asunnosta, jota et enää omista. Jos toisella osapuolella on varaa lunastaa asunto kokonaan itselleen, niin hän myös maksaa jäljellä olevan velan. Tai sitten myytte asunnon ja maksatte velan pois ja jaatte mahdollisen voiton.

Vierailija
2/6 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan aikaa milloin toinen jää asuntoon asumaan eikä sitä vielä ole saatu myydyksi/toinen ei ole sitä vielä pystynyt lunastamaan, eli laina vielä yhteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan aikaa milloin toinen jää asuntoon asumaan eikä sitä vielä ole saatu myydyksi/toinen ei ole sitä vielä pystynyt lunastamaan, eli laina vielä yhteinen.

No neropatti totta kai sinä maksat oman osasi lainasta koska edelleen omistat puolet asunnosta ja nimesi on lainapapereissa. HALOO??

Ei avioero ja pois muuttaminen vapauta maksuvastuusta. Oman osuuden pois myyminen vapauttaa.

Vierailija
4/6 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat oman osuuden lainasta, mutta se joka jää asumaan asuntoon myynnin ajaksi maksaa sitten vuokraa siitä asumisesta.

Vierailija
5/6 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään vapauta lainan maksusta. Entä muut asumiskulut? Voidaanko minulta edelleen vaatia niihin osallistumista, vaikka muuttaisin pois?

Olen myös kuullut, että elatusvelvollisuuden loputtua, eli avioeron tultua voimaan, voi asuntoon asumaan jäänyt olla pois muuttaneelle korvausvelvollinen. Esim. Puolet vastaavan asunnon vuokrasta.

Vierailija
6/6 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex jatkuvasti toppuuttelee pois muuttoa. "Turha haaveilla pikaisesta muutosta" jne. Itse halusi eron, ja nyt hankaloittaa kaikin tavoin pois muuttoani. En ymmärrä. Haluan tietää miten tämä menee virallisesti, että pääsen lähtemään täältä pois. Kaupaksi tämä ei mene. Ex ei suostu hinnanalennukseen, että joku tästä kiinnostuisi. Itse käy lainaneuvotteluja tämän lunastaakseen, mutta en saa selvää vastausta missä niissä mennään.

Lapsistahan hän tappelee seuraavaksi. Ilmeisesti jos lasten osoite jää tänne, ja minä muutan pois. Saa ex oikeuskulut ns lasten nimiin? Vai olenko väärässä? Eli hän ajaa samasta osoitteesta lasten asiaa lasten puolesta ja minä eri osoitteesta olen ns vastapuoli joka maksaa itse omat kulunsa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi