Oletko tehnyt nikkarinvuokaa?
Kommentit (23)
En ole edes kuullut nikkarinvuoasta. Nyt katsoin ohjeen, eikä mene kokeiluun.
En, mutta voisihan tuota joskus kokeilla. Harvoin vaan tulee keitettyä niin paljon perunoita, että jäisi yli.
Aivan karsean näköinen epäterveellinen mättö.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Harvoin vaan tulee keitettyä niin paljon perunoita, että jäisi yli.
Niitä voi keittää myös ihan pelkkää vuokaa varten.
En ole mutta isäni teki sitä tosi usein kun olin lapsi. Joskus olen miettinyt että vosihan sitä joskus tehdä mutta ei ole vielä tullut tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö näitä pipipäitä saada mitenkään poistettua tältä palstalta?! Viittaan siis tuohon "shirly-aliciaan", joka spämmää joka ketjuun. Hitto tää on niin sairas palsta!
Enkä siis tarkoituksella lainannut hänen laittamaansa viestiä. Toivottavasti se poistetaan pikimmiten, että tämäkin ruokakeskustelu voisi jatkua normaalina. Valvooko tätä palstaa kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Harvoin vaan tulee keitettyä niin paljon perunoita, että jäisi yli.
Niitä voi keittää myös ihan pelkkää vuokaa varten.
Totta toki. Pikaisesti vaan vilkaisin, mitä on nikkarinvuoka ja mainittiin edelliseltä päivältä jääneet keitetyt perunat. Mutta voihan perunat tosiaan keittää ihan vaan nikkarinvuokaa varten.
En ole tehnyt, mutta voisin kokeilla.
Tein omalla twistillä. Mättöä, menettelee kylläkin, harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta maistui aika puulta. Laitoin siihen liikaa kutterinpurua ja muutama isompikin lastu tuli mukaan. Eikä ollut kunnollista hammeria jolla sekoittaa.
Olipa *paska vitsi, älä jätä päivätyötäsi!
tosiaan perunoista vielä että voi käyttää eilen keitettyjä tai ihan tänään keitettyjä
ootteko käyttäny millasia perunoita ? vuokaan
tuli perunoista mieleen että mulla on timo niminen serkku
uuttapottua jo odotellessa ei sillä ettei vanha kelpais peruna on aina hyvää.
Peruna-makkaravuokaa olen tehnyt, mutta vasta tänään luin, että sitä kutsutaan nikkarinvuoaksi.
Vierailija kirjoitti:
uuttapottua jo odotellessa ei sillä ettei vanha kelpais peruna on aina hyvää.
Uudet perunat eivät sovi kovin hyvin vuokiin.
tosiaan perunavuuaksi aina kutsuttu täälä suomen maassa missä perunat on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Aivan karsean näköinen epäterveellinen mättö.
Ei sitä tarvitse joka viikko syödä.
En, enkä tee. Kolesteroliarvot hipovat taivaita, ettei tässä uskalla syödä enää kuin salaattia ja oliiviöljyä. No, kalaa ehkä vähän. Vi. . . aa!