Muita sotealalla uupuneita?
Minä jo kolmatta vuotta pois töistä enkä tiedä yhtään mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Pitkä ura sotessa, 20 vuotta, takana mutta eläkeikään saman verran.
Mikä tilanne teillä muilla on ja mitä aiotte tulevaisuudessa?
Kommentit (29)
Uudellen kouluttautuminen tai vaihto johonkin siedettävämpään sote-alan sisällä?
Uraa takana 20 vuotta. Sairasloman jälkeen paluu samaan uuvuttavaan oravanpyörään. Ei mikään muukaan ala kiinnosta sen kummemmin ja olen aivan liian uupunut opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Uudellen kouluttautuminen tai vaihto johonkin siedettävämpään sote-alan sisällä?
Ei sitä enää. Jätän mielellään niille jotka luulevat alan olevan mahdollisuus auttaa toisia.
- ohis
Kiitos vastauksista. Mulla myös ongelmana se, että olen liian uupunut opiskelemaan. Samaan paluu taas ahdistaa niin, että yöunet lähtee pelkästään siitä ajatuksesta. Oli se niin raskasta ja kamalaa. Johtajakin oli pershäiriöinen sanonko mikä. En tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä.
Tsemppiä muille uupuneille. <3
- ap
Tsemppiä ap. Olet selvästi herkkä ja empaattinen, se sopii sotealalle hyvin, vaikka ymmärränkin, että se tekee kaikesta raskaampaa.
Minä uupunut myös. Uuvuin jo sote alan opiskeluaikana.
Amiksessa on paljon helppoja aloja. Voi tuntua kevyeltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä uupunut myös. Uuvuin jo sote alan opiskeluaikana.
Mitä aiot tehdä?
Tiina44 kirjoitti:
YHYY YHYY OLEN NIIIIIN UUUPUNUT YHYY😫😩
Pomo taisi tulla tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Tiina44 kirjoitti:
YHYY YHYY OLEN NIIIIIN UUUPUNUT YHYY😫😩
Pomo taisi tulla tähän ketjuun.
Tyyppi ei kestäisi kokonaista viikkoakaan näissä hommissa
Niinpä. Harva kestää. Joku päivä luin, että eniten uupuneita (masennus-ahdistus) on sotealalla.
-ap
Menkää uupuneet töihin ahtaajiksi. Ei pitkää koulutusta, hyvä palkka ja saa tehdä töitä omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan koronapiikit uuvuttaa. Myrkkyä. #herätkää
Hölöhölö taas. Kyllä siellä vähän muut asiat uuvuttaa.
Uuvuin koronasekoilussa ja vaihdoin kaupan kassalle. Rentoa hommaa vaikka liksa onkin hiukan pienempi.
Viimeisen vuoden ajan ruuvia on vain kiristetty, samat työt pitäisi ehtiä tehdä puolta vähemmällä määrällä hoitajia. Alkaa pikkuhiljaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Harva kestää. Joku päivä luin, että eniten uupuneita (masennus-ahdistus) on sotealalla.
-ap
Näin on. Lääkärit tekee eniten itsemuehiay, perässä tulee hoitsut.
Poliittinen pandemia - Asko Järvinen
Koskeeko myös liha-alalle uupuneita?
.