Onko epänormaalia haluta 50-vuotiaana pois työelämästä?
Kommentit (161)
En ihmettele lainkaan. Olen itse halunnut pois työelämästä noin 30-vuotiaasta lähtien. Nyt täytin 60 ja vielä täytyisi jaksaa 6 ja 1/2 vuotta, jotta saisin kunnollisen eläkkeen. Päivä kerrallaan tuskailen ja tuskailen työn raskautta. Nythän ei ole mitenkään toivottavaa, että jäädään eläkkeelle kovin aikaisin, koska muutenkin eläkeläisten määrä on nousussa. Minua nuoremmilla eläkeikä nousee pikkuhiljaa lähemmäs 70 vuotta.
Olen kanssa ollut töissä pieniä pausseja lukuunottamatta vähän yli 20-vuotiaasta lähtien. Kesätöissä olin jo ennen sitä.
itse ainakin kävin töissä pelkästään rahan takia se että työ olisi ollut kivaa tai mielnkiintoista niin ei mun kohdalla vaan mielenkiinnon kohteet löytyy pakko aikataulun ulkopuolelta.
Itse työn tekeminen ei vituttanut vaan se kaikki muu,aikataulut,heräämiset, kulkeminen töihin.
Vierailija kirjoitti:
itse ainakin kävin töissä pelkästään rahan takia se että työ olisi ollut kivaa tai mielnkiintoista niin ei mun kohdalla vaan mielenkiinnon kohteet löytyy pakko aikataulun ulkopuolelta.
Itse työn tekeminen ei vituttanut vaan se kaikki muu,aikataulut,heräämiset, kulkeminen töihin.
Sama juttu. On raskasta herätä varsinkin pimeään aikaan ja työmatkakaan ei ole mikään lyhyt.
Tuossa vaiheessa varmaan jyvät erottuu akanoista eli kuinka mielekkäänä pitää työtään.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa varmaan jyvät erottuu akanoista eli kuinka mielekkäänä pitää työtään.
Tuppaa kyllästymään kaikkeen parissa viikossa joten eläke oli paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppaa kyllästymään kaikkeen parissa viikossa joten eläke oli paras vaihtoehto.
Miten pääset tuossa iässä eläkkeelle? Monet vielä uudelleenkoulutetaan tuossa iässä.
Ensimmäinen kesätyö oli jo niin prseestä, että olen siitä lähtien halunnut pois työelämästä.
M55
Tuossa iässä viimeistään se kumppanin valinta konkretisoituu. Itse jäin pois 54-vuotiaana, koska mies on miljonääri. Matkustelemme ja harrastetaan.
Olen kohta 58 vuotta ja mies suunnilleen saman ikäinen. Kaksi vuotta pitäis vielä jaksaa raskaalla työvoimapula-alalla. Teen omasta halustani määräaikaisuuksia.
Sitten sanon se on moro🙋.Raha-asiat hoidettu siihen malliin.
Ehkä käyn joskus keikalla toteamassa miten rasittavaa se työ olikaan.
Kauheita ovat pomoiksi hakeutuvat, jotta pääsisivät pois käytännön töistä. Sitten voivat toimia mielivaltaisesti, vokotella nuoria ym. Kerrankin pääsevät nuorta silmänruokaa valitsemaan tai mikä onkaan syynä. Naiset ja miehet yhtä pahoja.
Riippuu henkilöstä. Itse kyllästyin eläkkeellä oloon kahdessa vuodessa ja palasin töihin, kun homma tarjoutui. Aikaa riittää harrastuksiin hyvinkin 8h/vrk. M66
Pois voi jäädä kun haluaa ja on varaa henkisesti ja taloudellisesti. Se taas edellyttää hyvää itsetuntemusta ja onnistuneita aiempia valintoja. Itse yritän vielä muutaman vuoden löytää mielekkäitä palkkatöitä ja jos ei millään löydy, on downshiftattava kunnes itsemaksettu eläke alkaa juosta 61v. Pointti on mielekäs arki ja riittävä talous sekä hyvä terveys.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeen ohessa voi myös tehdä töitä jos niin haluaa vaikka vain osa-aikaisesti.
Pääomatuloille tai muille kuin työtuloille ei ole rajaa voi hankkia vaikka miljoonan kuukaudessa sen vaikuttamatta eläkkeeseen joten vaihtoehdot eläkkeellä kasvaa huomattavasti tai perustaa yrityksen...its up to you.
Jep, eikä tarvitse ottaa osaa yt-neuvotteluihin , nykyisin tunnetaan nimellä muutosneuvottelut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin, jos joku haluaisi olla työelämässä yli 50-vuotiaana.
Täytin juuri 60v ja todellakin haluan olla työelämässä vielä ainakin 8v. Mikä teitä vaivaa, jotka ette halua?
Ei ole kyse siitä, etteikö h a l u a työelämässä pysymiseen olisi, vaan
j a k s a m i s e s t a .
Toki se vaikuttaa, millä alalla työskentelee, onko vuorotyö vai säännöllinen vuorokausirytmi, onko työ fyysisesti tai psyykkisesti kuormittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu henkilöstä. Itse kyllästyin eläkkeellä oloon kahdessa vuodessa ja palasin töihin, kun homma tarjoutui. Aikaa riittää harrastuksiin hyvinkin 8h/vrk. M66
Näissä olisi aina hyvä kirjoittaa millä alalla tehdään työtä.
Olen kohta 27-vuotias ja kyllä jäisin omatoimiselle eläkkeelle vaikka heti, jos esim. lottovoitto tulisi. Työelämä on täyttä kuraa. Ihmiset nähdään koneina, joiden pitäisi venyä äärimmilleen ja aina lyödään kovempia tavotteita eteen.
Ei ole. Minä halusin työelämästä pois jo yläasteella. Tosin muutamia kertoja sen jälkeen kokeillut erilaisia töitä, eri mittaisissa pätkissä. Nyt ikää 50+ eikä ole haluja vieläkään rasittaa itseäni työnteolla, eikä tässä iässä ja tällä työhistorialla ole pelkoa töihin joutumisesta.
Ei ole. Itse aion työllistää itseni niin, ettei tarvitse olla enää työsuhteessa viisikymppisenä. Saati 67-vuotiaana!
Ei. Moni alkaa masentua 50v tieno ja saa siitä eläkkeen joku 55v-60v haitarilla.