Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?

Vierailija
12.03.2023 |

Harva on nykyisin.

Kommentit (915)

Vierailija
881/915 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään nykyään tarvitse olla mitään sukupuolisidonnaista. Hyvien käytöstapojen pitäisi kuulua kaikkien elämään ihan yhtä lailla.

Vierailija
882/915 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan joskus noin viisi vuotta sitten 23-vuotiaana treffatessani vanhemman, mutta ikäistään nuoremman näköisen ja lihaksikkaan miehen kanssa, ja oltiin yhdessä mökillä. Veneellä mentiin sinne saarelle ja saarelle päästyämme hän ojensi minulle käden. Ihan kauniita tapoja, muistelen lämmöllä. Osasi myös hieroa, mikä oli tällaiselle fyysistä työtä tekevälle palvelualan ammattilaiselle bonusta. Olen kuitenkin siro nainen ja vieläpä reumasairas, että kyllä vain kelpaa, kun mies kantaa ne kauppakassit. Tuli viimeksi kirpputoria kiertäessä tuskailtua, että kantaisipa joku tuon kauppakassin :D Ehkä sitten olen jossain määrin vanhanaikainen, vaikka olen luonteeltaani työorientoitunut nainen. Ainahan sitä voisi suunnata Venäjälle tai Ranskaan, mutta kielimuuri tulisi vastaan osatessani vain englantia.

Minulla on juuri tuollainen mies, joka automaattisesti kantaa kauppakassit, hieroo iltaisin harteitani ja auttaa kädellä vaikkapa korkean rapun päältä. Pidän sitä ihanana. Mies ei ole suomalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/915 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä edes ollaan herrasmiehiä, jos ei edes näytetä herroilta? Kohteliaan eleen kun tekee niin heti epäillään jotain tämän havittelevan. 

Ylimukavan oloinen tyyppi kuvitellaan useimmiten myös epäilyttäväksi. Röyhkeyksistä on tullut normia, mikä on valitettavaa.

Vierailija
884/915 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi perussuomalainen mies ei osaa olla herrasmies? Koska vanhempien sivistymättömyys periutyy isältä pojalle.

Vierailija
885/915 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmies on jo niin sukupuolittunut termi, että ihan oksettaa.

Vierailija
886/915 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olemme olleet jo pitkään yhdessä, mieheni ja minä; on mieheni edelleen vähän sellainen "vanhanajan herrasmies.." Hän on muuten ihan nykyaikainen mies kaikessa;.jotkut herrasmiesmäiset tavat ovat hänelle periytyneet kuitenkin jo suvusta. Hänen isänsä, isoisänsä jne. ovat olleet todellisia, hyvin elämässään muutenkin onnistuneita/ pärjänneitä herrasmiehiä. (Ulkomailta)

Vierailija
887/915 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstapojen puute on laiskuutta ja tyhmyyttä.

Nuo ovat ikäviä ominaisuuksia naisilla jopa siinä määrin, että hyväkäytöksiset naiset eivät uskalla sanoa sanaakaan.

Vierailija
888/915 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?"

Osaa se olla, et vain ole sen arvoinen.

Vierailija
889/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?

-Kukaan ei opettanut, isäni oli aina töissä eikä meiltä lapsilta vaadittu mitään käytöstapoja.

-Kaveripiirissä ja sukulaisissa ei ollut herrasmiehiä.

-Alaspäin vetäminen, jos yrität olla jotain muuta kuin ympärilläsi olevat ihmiset niin he vetävät sinut alas.

Kukaan ei vieläkään opeta, tietoa pitää etsiä ilman että on hajuakaan mitä edes etsii. Sirkka Lassila: Uusi käytöksen kultainen kirja tuli vastaan kirpparilla viime kesänä, hitaasti mutta varmasti selailen sitä kahvia juodessa.

Kukaan ei vieläkään vaadi sitä. Tilaisuuksia joissa pukeutumisella tai käytöstavoilla on merkitystä ei tule vastaan. Tyttöystäväni pääsi aika nopeasti jyvälle kun aloin autolle mennessä avata hänelle oven. Nykyään hän sujuvasti hieman hidastaa kävelyään ja antaa minun kävellä oville ensin.

Hän antaa minulle mahdollisuuden olla herrasmies.

Kahvilassa käydessä autan hänelle takin päälle jos se on tilanteeseen nähden käytännöllistä, tosin missään ei opeteta sitä joten olen aika kömpelö sen suhteen. Kävellessä hän kulkee rinnallani, kuljen sillä puolella mikä mielestäni on vähemmän turvallinen. Tosi pieniä juttuja mutta hän pitää siitä kun huomioin hänet, minä pidän siitä ja tunnen olevani ihan ripauksen parempi mies.

Tuttavapiirissä ei vieläkään ole herrasmiehiä. Museoissa ja taidenäyttelyissä heitä näkee luonnollisessa elinympäristössään. Minusta on ihan kiva käydä sellaisissa paikoissa vaikka en ymmärrä taiteesta mitään, historia kyllä kiinnostaa. Noissa paikoissa tunnen sulautuvani joukkoon. Tanssiaisissa myös, jotkut tapahtumat oikein toivovat parempaa pukeutumista, käytöstavoista puhumattakaan.

Alaspäin vetäminen, siihen olen törmännyt koko elämäni. Ysäriltä yläasteelta tähän päivään asti, työelämässä vielä nykyäänkin.

Minä haluan olla parempi versio itsestäni, koen että olen onnellisempi kun yritän edes.

-Keski-ikäinen, -tuloinen ja -luokkainen herrasmies light versio.

Vierailija
890/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten omat vanhemmat puhuvat toisilleen, muille ihmisille ja muista ihmisistä on äärimmisen ratkaisevaa.

Jos ei ole voimakkaasti opetettu ja näytetty käytösesimerkkiä ikävuosien 5-20 välillä, on varsin epätodennäköistä, että kukaan alkaa aikuisiällä ankarasti itse koulia toimintaansa.

Joka suunnasta toitotettavan käsityksen mukaan jokainen yli 10 v miespuolinen henkilö on oletysarvoisesti paha, epäilyttävä ja varsin todennäköisesti väkivaltainen. Ainakin häneen kannattaa suhtautua näin. Tämä ei ole erityisen kannustava ympäristö muut ihmiset aktiivisesti huomioimaan pyrkivän käytöksen opettelulle ja harjoittelulle... johon väistämättä kuuluu myös epäonnistumisia ja virheitä.

Jos käy niin hyvä tuuri, että ajautuu itseään fiksumpaan seuraan JA on itse halukas kehittämään toimintaansa, kaikki on toki mahdollista.

Vierailija
891/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä pitää puhua herrasMIEHESTÄ? Eikö naisilla ja transuill ole mitään käytöstapavaatimuksia? Ihan yhtä kohteliaita pitää kaikkien sukupuolten edustajien olla.

Vierailija
892/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori mies kaupan kassana. Oletan että kun olen asiakas vuorollani, hän keskittyy tavaroihini ja minun palvelemiseen, eikä naureskele ja juttele jälkeeni tulevan kaverinsa kanssa. Olin hämmentyny ja pettyny eilen Prismassa tästä asiasta. Olin kuin ilmaa kaikin puolin. Rahat prismalle kelpasi. Ei mitään käytöstapoja!

Vierailija
893/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet ovat kohteliaita vain kauniille naisille siksi, etteivät ole tajunneet kauniiden naisten huomaavan sitä, miten he kohtelevat muita naisia. Monen muun maan miehet tajuavat, miten peliä pelataan ja hyvä käytös rumilusta kohtaan voi poikia palkintoja.

Vierailija
894/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo estää.

Miten ne liittyy keskenään? Toinen on käytöstapoja ja toinen ihmisarvoa.

Epätasa-arvoiset käytöstapavaatimukset loukkaavat sitä "ihmisarvoa".

Vierailija
895/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta pelkkää tyhjyyttä hyvillä käytöstavoilla riitti.

Vierailija
896/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on naisellinen normaalissa painossa oleva  nainen kyseessä, niin jokainen mies osaa olla herrasmies.

Ei sitä ovea virtahevoille availla,koskaan.

Vierailija
897/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse melko rankalla kädellä kasvatettuna, jolloin käytöstavat on asennettu takaraivoon, olen huomannut, että miehiltä saa enemmän kiitosta arkipäivän kohteliaisuudesta, kuin naisilta. Naisilta itseasiassa ei juuri saa, kun taas miehillä hyvä käytös on selkeästi merkki kunnioituksesta, jota me kaikki tarvitsemme. Paitsi naiset, naiset kunnioittavat vain itseään.

Vierailija
898/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia naiselle avataan ovi ensin? Koska tämä on lähtenyt siitä, että nainen laitetaan tiedustelemaan huone/rakennus onko siellä varasta/murhaajaa, jotta nainen ottaa ensin tikarista tai ryöstetään ja mies pääsee luikkimaan karkuun. True story.

Terveisiä feministien tietotoimistosta, täytyyhän tämän olla totta!

Vierailija
899/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin, eli tasa-arvo. Jos miehet ja naiset kerran ovat tasa-arvoisia niin ei naisia tarvitse kohdella sen hienommin kuin miehiäkään.

Herrasmiehen tunnistaa hyvistä käytöstavoista. Osaa syödä hienommillakin illallisilla, osaa valita oikeat veitset ja haarukat. Samaa sarjaahan se on avata naiselle ovea tai auttaa takkia päälle. Hyviä käytöstapoja on myös pukeutua siististi ja pitää huolta hygieniastaan.

Mikäs on naisen vastine sille jos mies käyttäytyy kuin herrasmies? Vai onko tämä höveliäisyys yksipuolista?

Vierailija
900/915 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet ovat kohteliaita vain kauniille naisille siksi, etteivät ole tajunneet kauniiden naisten huomaavan sitä, miten he kohtelevat muita naisia. Monen muun maan miehet tajuavat, miten peliä pelataan ja hyvä käytös rumilusta kohtaan voi poikia palkintoja.

Olipa nappi vastaus! Perseilystä tietää melko nopeasti, että mies ei arvosta eikä pidä kauniina. Jos vielä huomaa, että _muille_ kyllä käyttäydytään ja ollaan valkoritareina, on homma selvä. Tämä on uskomaton piirre suomalaisessa miehessä!