Suomi oli viisas, kun lopetti sähköisen äänestyksen valmistelun
Voipa vaan kuvitella, millainen disinformaatiomyrsky näissä vaaleissa nähtäisiin, jos olisi myös sähköinen äänestys. Sen lisäksi erilaisia palvelunestohyökkäyksiä, ja itse asiassa riittäisi pelkät huhut niistä ja epäonnistuneista äänistä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
39: En ole koskaan kuullut, että olisi ollut vaikeuksia lipukkeiden laskijoiden värväämisessä. Monille kyseessä ihan lisätienestitkin.
Niin? Näinhän juuri sanoin? Olen siis itse ollut useita kertoja niitä lipukkeita laskemassa nimenomaan lisätienestien vuoksi. En oikein ymmärrä mikä pointtisi on. Vastasin käyttäjälle, joka uhosi, että laskijat olisivat jotain kokoomuksen värväämiä.
Äänestämistä tehdään tavalla tai toisella, sinänsä melko sama. Minun mielestä isompi ongelma on pien puolueiden syrjintä.
Äänestysaktiivisuus ei ole noussut niissä harvoissa maissa, joissa on otettu sähköinen äänestys rinnalle.
Se on vähän sama kuin että minulla olisi nyt 24/7 mahdollisuus ostaa kuntosalille kausikortti, kun ennen piti mennä salilta fyysisesti ostamaan. En ole silti ostanut, koska kiinnostus kuntoiluun ei synny siitä sähköisestä mahdollisuudesta, vaan muista syistä.
Edellinen hallitus teki jo päätöksen sähköisen äänestyksen käyttöönotosta, mutta perui saatuaan asiantuntijoiden työryhmän näkemyksen. Tuon jälkeen syitä olla ottamatta käyttöön on tullut vielä lisää (hyökkäys kongressiin USAssa, rokotedisinformaatio ja Venäjän palvelunestohyökkäykset).
Eli kuopattu on pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
39: En ole koskaan kuullut, että olisi ollut vaikeuksia lipukkeiden laskijoiden värväämisessä. Monille kyseessä ihan lisätienestitkin.
Niin? Näinhän juuri sanoin? Olen siis itse ollut useita kertoja niitä lipukkeita laskemassa nimenomaan lisätienestien vuoksi. En oikein ymmärrä mikä pointtisi on. Vastasin käyttäjälle, joka uhosi, että laskijat olisivat jotain kokoomuksen värväämiä.
Lisätienestit moninkertaisena voi houkuttaa laskemaan jonkun eduksi. Pitäisi olla tussi tai kuulakärkikynä äänestyskopeissa.