8 hengen perhe - 200 euroa viikossa ruokaan
Kommentit (14)
Nyt on mammat innoissaan kun on elämänhallinta kohdillaan, jääkaapissa oli satokauden kasviksia!
Muutama vuosi eteenpäin ja ei riittä 200€/vko ruokaan, hinnat toki nousevat mutta niin kasvaa myös kulutus.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaksi aikuista ja ruokakauppaan menee 800€. En todellakaan säästä ruuasta.
Meillä menee myös lähes 800 €, ja syöjiä minä ja 6- ja 8-vuotiaat lapset. Toki summa sisältää pesuaineet, leivinpaperit ja muut.
Mä en säästä ruuissa terveyden kustannuksella. Mulle se tarkoittaa sitä, että lihan määrää ei vähennetä, margariinilla ei voita korvata eikä viljalla täytetä mahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyneuvolaan NYT.
Miksi? Miten se auttaa siinä, että hintoja nostetaan poliittisilla päätöksillä ja kansa ryöstetään sähkölaskuilla, koronnousuilla, polttoaineen hinnoilla, maatilojen ja pienyritysten konkursseilla, ilmastovedätyksellä jne.
Siis nykyinen eduskunta ja ennen kaikkea hallituspuolueet pitäisi vaihtaa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi eteenpäin ja ei riittä 200€/vko ruokaan, hinnat toki nousevat mutta niin kasvaa myös kulutus.
Kyllä pystyy nipistämään vielä. Lihan kun vaihtaa soijaan, niin ruokalasku kevenee. Toki se kustannus siirtyy sairaatamiskuluihin kymmenkertaisena, mutta sitä ei tokikaan lasketa.
Aika pieni makaronilaatikko 8 ihmiselle.
Lapset syövät ilmaiseksi kouluruokailussa. Ainakin muutama vuosi sitten kirjoittivat, että maanantaisin koululaiset olivat kovin nälkäisiä.
Vähän keinotekoisia esittää väitteitä, kuinka pienellä summalla yksi ihminen pärjää kuukauden ruokahankinnoissa, kun työpaikkaruokailua tai kouluruokailua ei huomioida lainkaan. Ja, jos todella pärjäisi liian pienillä kustannuksilla, niin lastensuojelun pitäisi tutkia, miten mahdoton onnistuu. Kuten muistetaan, niin raskaana olevan äidin niukka ravinto johti saksassa tulokseen, jossa heidän lapsillaan oli vanhana enemmän sairauksia kuin lihavempina vuosina syntyneiden lapsien. Mitenkähän se lapsuuden niukka ravinto vaikuttaa myöhempiin terveysongelmiin - ainakin tilastojen valossa hyvätuloiset elävät pidempään ja terveenpää elämää, vaikka eivät mitään terveysintoilijoita olisi.
Eihän ihmisen tarvitse käyttää lainkaa rahaa ruokaan, jos joku toinen sen tarjoaa. Pitää vain olla hiton tyhmä, että tuosta vetäisi johtopääteöksen ettei ihminen tarvitse rahaa saadakseen ruokaa.
Yök, mikä perhe. Nainen kotona lasten kanssa.
25 euroa per henkilö. No kaikki sitten tekemään samoin niin köyhyys ja valitus ruuan hinnasta loppuu!
Hyviä vinkkejäkin oli tuossa jutussa mutta harvalla on kaupungissa kanoja taikka tilaa kasvattaa kasviksia (no ehkä parvekkeella jotain pientä). Yleensä perheen molemmat vanhemmat ovat töissä >> jää vähemmän aikaa ruuanlaittoon. Kun vuodet vierivät ja pojista tulee teinejä niin tämäkin äiti ehkä huomaa että hups kylläpä meneekin ruokaa. Luin taannoin samanlaisen jutun, siinä yksi ruoka oli pinaattikeitto + puolikas kananmuna. Jos tällaisen tekisin omalle urheilevalle nuorelleni niin nälkä tulisi takaisin n. 0.01 sekunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pystyy nipistämään vielä. Lihan kun vaihtaa soijaan, niin ruokalasku kevenee. Toki se kustannus siirtyy sairaatamiskuluihin kymmenkertaisena, mutta sitä ei tokikaan lasketa.
Ai kun vaihtaa lihan soijaan, sairastaa kymmenen kertaa enemmän kuin lihaa syövänä? Heh.
Mulle muuten kävi toisin päin. Sairastin jatkuvia suolistotulehduksia ja kärsin aivan hirveästä ummetuksesta jne. Olin tosi huonossa kunnossa. Kun jätin pois lihan ruokavaliosta, se auttoi, ja olen nykyisin kuin eri ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 6v on kotona?
Alkuvuodesta syntynyt ja menossa syksyllä eskaan?
150g jauhelihaa per naama per viikko. Joo ei onnistuisi kyllä meillä.
Meillä kaksi aikuista ja ruokakauppaan menee 800€. En todellakaan säästä ruuasta.