Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettikää millainen sattuma jokaisen syntymä on. Jos vanhempasi olisi tehnyt yhdenkin asian toisin, sinua ei olisi.

Vierailija
11.03.2023 |

Yksikin toinen päätös olisi riittänyt siihen, ettet sinä olisi syntynyt.
Kenties äitisi tai isäsi ei olisikaan mennyt paikkaan x juuri sinä hetkenä kun he tapasivat, sinua ei olisi.
Jos he eivät olisi juuri silloin harrastaneet seksiä, sinua ei olisi välttämättä.

Yksikin pieni liike/hetki vaikuttaa koko elämään.
Jos joku olisi jäänyt syntymättä historiassa elämä ei olisi välttämättä tällaista kuin se on. Yksikin syntymättä jäänyt tiedemies joka vaikka keksi jotain mullistavaa, joka näkyy ympärillä jatkuvaan, elämä olisi tyystin erilaista.
Yksikin hetki ja kaikki olisi toisin ja sinua, ystävääsi, puolisoasi, vanhempaasi etc ei olisi syntynyt.

Voiko kaikki olla vain sattumaa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisivatkin...

Vierailija
42/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, nyt sitten tällainen uskonto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin! Kehitelläänpäs tästä mojovat traumat ihan jokaiselle! Olemattomasta, juuri niin, sitähän täällä tuotetaan muutenkin, voivoi!

Vierailija
44/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Nonniin! Kehitelläänpäs tästä mojovat traumat ihan jokaiselle! Olemattomasta, juuri niin, sitähän täällä tuotetaan muutenkin, voivoi!

Vierailija
45/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. 12-vuotiaana juteltiin parhaan kaverin ja sitten äidin kanssa siitä ihmeestä että juuri Minä olen syntynyt.

Yleensä eksistentiaalinen hämmästely viriääkin juuri lapsuusiässä, mutta parempi myöhään...

Niin, kyllä varmasti jokainen ymmärtää, että juuri itsensäkin syntyminen on ollut todellinen sattuma eikä mikään itsestäänselvyys lähellekään. Siitä huolimatta on hauska pohtia miten ihan jokainen liike joka menee tässä elämässä suuntaan tai toiseen vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti. Elämä voisi olla tyystin erilaista ja sitä on absurdia ajatella miten jokainen liike on merkittävä meidän elämässä. Harvemmin tuollaisia tulee pohdittua ja antaa vähän näkökulmaa monenlaisiin asioihin. Mikään ei ole lopulta itsestäänselvyys. 

Sekin millaiset ajatusmallit täällä yhteiskunnassa on syvälle iskostettuja vaikka oikeastaan ja joita pidetään täysin oikeanlaisina vaikka oikeastaan ne ovat pelkästään sanoja ja toisten asettamia manipulaatioita meissä. Asiat voisivat olla niin monin eri tavoin aivan päälaellaan tai mahdollisuuksia, joista emme edes osaa uneksiakaan. Siitä taas tulee mieleen, että mikä on se meidän syvin olemus, kaikkien niiden normien ja ajatusmallien takana. Tällaisia on mielestäni hauska pohtia. -ap 

Vierailija
46/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummilla oli lippu laivalla Amerikkaan. Oli lähdössä siskonsa kanssa sinne töihin.

Syttyi sota ja laiva ei lähtenytkään. Muutto peruuntui.

En olisi siis syntynyt, jos laivaa ei olisi peruttu, koska mummini ei olisi tavannut ukkiani.

Vierailija
47/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mummilla oli lippu laivalla Amerikkaan. Oli lähdössä siskonsa kanssa sinne töihin.

Syttyi sota ja laiva ei lähtenytkään. Muutto peruuntui.

En olisi siis syntynyt, jos laivaa ei olisi peruttu, koska mummini ei olisi tavannut ukkiani.

Täsmennän, että eka maailmansota.

Vierailija
48/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekunti, murto-osakin siitä, myöhemmin lasti sisään ja sinua ei olisi. Faktaa.

Vierailija
49/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-vuotiaana olin hengenvedon päässä kuolemasta, niin lähellä on ollut lasteni syntymättömyys.

Vierailija
50/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan johdatusta se on.

Ei ole olemassa vain sattumia.

Vierailija
51/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutiobiologian tarjoama tarkoitus elämälle: lisääntyminen ja toki myöls hengissä pysyminen.

Toki voidaan aina keskustella siitäkin, onko ylipäätään mitään tarkoitusta. Kuitenkin luonnontutkijat ovat tällaiseen havaintoon päätyneet muitakin eliöitä tutkimalla kuin vain ihmisiä.

Vierailija
52/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa syntyy heti synnyttyään oman onnen sepäksi. Valitsi hyvän syntymäajan ja/ tai syntymäluokan.

Vierailija
53/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun faija on sanonut, että olisi ollut parempi, jos olisin ollut läntti lakanassa. Vuosikymmenet myöhemmin olen samaa mieltä, silloin lausahdus järkytti.

"Sä olit vahinkolaukaus" "ois pitäny päästää lakanoille" äidille olin "iloinen yllätys"

Vierailija
54/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. 12-vuotiaana juteltiin parhaan kaverin ja sitten äidin kanssa siitä ihmeestä että juuri Minä olen syntynyt.

Yleensä eksistentiaalinen hämmästely viriääkin juuri lapsuusiässä, mutta parempi myöhään...

Niin, kyllä varmasti jokainen ymmärtää, että juuri itsensäkin syntyminen on ollut todellinen sattuma eikä mikään itsestäänselvyys lähellekään. Siitä huolimatta on hauska pohtia miten ihan jokainen liike joka menee tässä elämässä suuntaan tai toiseen vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti. Elämä voisi olla tyystin erilaista ja sitä on absurdia ajatella miten jokainen liike on merkittävä meidän elämässä. Harvemmin tuollaisia tulee pohdittua ja antaa vähän näkökulmaa monenlaisiin asioihin. Mikään ei ole lopulta itsestäänselvyys. 

Sekin millaiset ajatusmallit täällä yhteiskunnassa on syvälle iskostettuja vaikka oikeastaan ja joita pidetään täysin oikeanlaisina vaikka oikeastaan ne ovat pelkästään sanoja ja toisten asettamia manipulaatioita meissä. Asiat voisivat olla niin monin eri tavoin aivan päälaellaan tai mahdollisuuksia, joista emme edes osaa uneksiakaan. Siitä taas tulee mieleen, että mikä on se meidän syvin olemus, kaikkien niiden normien ja ajatusmallien takana. Tällaisia on mielestäni hauska pohtia. -ap 

Kyllä . mietitään usein miehen kanssa sitä että meidän kaksoset ei ois syntynyt jos kumpikin ei olisi mennyt citymarkettiin euron päiville kun molemmat kävi aina yleensä Prismassa :D

Vierailija
55/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan johdatusta se on.

Ei ole olemassa vain sattumia.

Minäkin uskon näin.  Moni asia on ollut niin ihmeellistä ettei voi mitenkään järkeillä sattumilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi