Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettikää millainen sattuma jokaisen syntymä on. Jos vanhempasi olisi tehnyt yhdenkin asian toisin, sinua ei olisi.

Vierailija
11.03.2023 |

Yksikin toinen päätös olisi riittänyt siihen, ettet sinä olisi syntynyt.
Kenties äitisi tai isäsi ei olisikaan mennyt paikkaan x juuri sinä hetkenä kun he tapasivat, sinua ei olisi.
Jos he eivät olisi juuri silloin harrastaneet seksiä, sinua ei olisi välttämättä.

Yksikin pieni liike/hetki vaikuttaa koko elämään.
Jos joku olisi jäänyt syntymättä historiassa elämä ei olisi välttämättä tällaista kuin se on. Yksikin syntymättä jäänyt tiedemies joka vaikka keksi jotain mullistavaa, joka näkyy ympärillä jatkuvaan, elämä olisi tyystin erilaista.
Yksikin hetki ja kaikki olisi toisin ja sinua, ystävääsi, puolisoasi, vanhempaasi etc ei olisi syntynyt.

Voiko kaikki olla vain sattumaa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä surkeaa syntyä. Rahaa ei ole ja töitä ei ole. Ihan surkeaa. Olispa jäänyt syntymättä niin eipähän tarttis kärsiä.

Vierailija
22/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se olisikin ollut hyvä juttu.

Vanhempanikin toivoivat että olisin jäänyt syntymättä, eivätkä olisi joutuneet pakolla naimisiin.

Siitä yhdestä virheestä seurasi paljon pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Jos eivät olisi juuri sinä jonakin vuorokautena harrastaneet seksiä, minua ei olisi olemassa.

Vierailija
24/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja yksikin hetki ja huono valinta voi aiheuttaa kuolemasi. Kaikki on pienestä kiinni.

Tämä on totta.

Äitini oli meinannut hukkua nuorena, mutta hänet oltiin saatu pelastettua. Joskus olen miettinyt, että jos olisi käynyt huonosti, ei minua tai sisaruksia olisi tässä maailmassa.

Vierailija
25/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aatelkaas kaikkia niitä, jotka OVAT jääneet syntymättä jonkin mitättömän sattuman takia. Kuinka monta paria onkaan jäänyt muodostumatta, koska heidän kohtaamisensa jäi muutamasta sekunnista kiinni. Ja mitä heidän lapsistaan ehkä olisikaan tullut!

Vierailija
26/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta aatelkaas kaikkia niitä, jotka OVAT jääneet syntymättä jonkin mitättömän sattuman takia. Kuinka monta paria onkaan jäänyt muodostumatta, koska heidän kohtaamisensa jäi muutamasta sekunnista kiinni. Ja mitä heidän lapsistaan ehkä olisikaan tullut!

Tai sitten sellaiset parit, jotka eivät syystä tai toisesta voi saada lapsia. Mitä niistä lapsista olisi voinut tulla?

Vierailija
27/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ja kuinka erilainen tämä maailma voisi olla jos juuri ne syntymättä jääneet olisivat syntyneet. Maailma voisi olla hyvässä tai pahassa hyvin erilainen. Sitäkin miettii, että hyvän ja pahankin määrittelee ihminen. Sinänsä tyhjä käsite ja vain tämän aikakauden määritelmää. Toisessa ulottuvuudessa "säännöt" ja arvomaailma olisi voinut olla hyvin erilaista tai kenties olisiko sellaista ollenkaan. Olisiko töitä tai rahaa tai jos olisi millaista se olisi. Mitä syntymättömiå ammattejakin on jäänyt, mahdollisuuksia on lukemattomia miten tämä maailma voisi toimia. Me vain satuimme syntymään ja maailma sattuu olemaan tällainen.

Jokainen asia vaikuttaa kaikkeen. Minä ja sinä, kaikki, jokainen energian liike.

-ap

Vierailija
28/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
29/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. 12-vuotiaana juteltiin parhaan kaverin ja sitten äidin kanssa siitä ihmeestä että juuri Minä olen syntynyt.

Yleensä eksistentiaalinen hämmästely viriääkin juuri lapsuusiässä, mutta parempi myöhään...

Vierailija
30/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut ihana olla vain hetken siittiönä.

Eipä ollut herkkua, kavereilla oli aina hirmu kiire pussista ulos, pidin kynsin hampain kiinni moneen otteeseen.

Kerran oli sitten rauhallisempaa niin läksin kömpimään kolostani putkea pitkin ja pääsinkin liukkaaseen lämpimään käytävään josta meni käytävä isompaan tilaan. Siellä aikani kyhjötin ja kasvoin kunnes oleskelutilan omistaja pakotti minut tänne kylmään maailmaan.

Vierailija
31/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born. The potential people who could have been here in my place but who will in fact never see the light of day outnumber the sand grains of Arabia. Certainly those unborn ghosts include greater poets than Keats, scientists greater than Newton. We know this because the set of possible people allowed by our DNA so massively exceeds the set of actual people. In the teeth of these stupefying odds it is you and I, in our ordinariness, that are here.We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?"

-Richard Dawkins

Vierailija
32/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun faija on sanonut, että olisi ollut parempi, jos olisin ollut läntti lakanassa. Vuosikymmenet myöhemmin olen samaa mieltä, silloin lausahdus järkytti.

Vierailija
33/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla.

Heitä noppaa 6 kertaa peräkkäin ja merkitse luvut muistiin.

Laske todennäköisyys sille, että saat juuri tuon lukusarjan.

Se on häviävän pieni.

Voiko tulos olla sattumaa?

Tuskin kukaan epäilee, tottakai se oli sattumaa!

Korvaa nopanheitot ihmiselämän valinnoilla ja sattumilla, saa ainutkertainen ja ihmeellisiä sattumia sisältävä tarina...

Vierailija
34/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen on elämä.

Vierailija
35/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mietin ajoittain mitä jos en olisi valinnut miestäni ja muuttanut takaisin, vaan jatkanut matkaa. Sitten minulla ei olisi ihania lapsiani jotka ovat juuri meidän kahden tuotoksia. Surullinen ajatus eikä sitä viitsi ajatella pidemmälle.

Vierailija
36/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni muukin asia on ihme. Millaiseksi jokainen ihminen syntyy terveeksi, sairaaksi tai vammaiseksi. Joku syntyy terveenä ja saattaa menestyä elämässään ihmeellisen hyvin. Kunnes joku kaunis päivä hänellä todetaan jokin vakava sairaus tai hän joutuu onnettomuuteen. Kaikella on todellakin määräaikansa ja pitkäkin elämä on loppujen lopuksi lyhyt.

Se kellä menee tosi hyvin harmittelee kuolemaansa ainakin enemmän kuin se jonka elämä ihan pielessä.

Vierailija
37/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinnyt. Käytännössä jos yksikin isoanhempieni ketjussa edes jommalta kummalta puolen olisi ollut joku eri tyyppi niin  minua eikä koko sukuani mahtaisi olla. Mitä pidemmälle mennään sukupolvtten ketjussa sitä epätodennäköisempiä ihmisiä tänne ilmaantuu

Vierailija
38/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotias poikanikin esittää filosofisempia pohdintoja kuin tämä ketju. En jaksa edes aloittaa mikä logiikassa mättää.... tämä on aikuisten naisten ajattelun taso Suomessa 2023, surullista.

Vierailija
39/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattumaa.

Vierailija
40/55 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. 12-vuotiaana juteltiin parhaan kaverin ja sitten äidin kanssa siitä ihmeestä että juuri Minä olen syntynyt.

Yleensä eksistentiaalinen hämmästely viriääkin juuri lapsuusiässä, mutta parempi myöhään...

Tämähän vain todistaa palstailijoiden henkisen iän :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme