Pirkanmaan alueen vaaligallup
Aamulehti on tehnyt gallupin pelkästään Pirkanmaalla
SDP 23,5%
PS 20,4%
KOK 17,8%
Mielenkiintoista 🤔
Kommentit (16)
SDP kannatus nousut mittauksissa n.1,2%
P,S kannatus sama
Kokoomus laskenut 2%
Miksi sdp + ps hallitus piti sulkea pois jo ennen vaaleja. Eikö se ole demokratian vastaista? Jos kansa haluaa nämä puolueet, niin sitten neuvotellaan ja tehdään hallitus.
Pirkanmaalla Marinin henkilökohtainen kannatus on niin valtavaa, että se todennäköisesti nostaa siellä demareidenkin kannatusta. Mutta persujenkin kannatus näköjään varsin vahvaa kyllä.
Äänestän Perussuomalaisia, inhoan Demareita. Ovat paskoneet Tampereen kaupungin tyhmillä päätöksillään. Demarit anna mulle sun rahat, korruptio, hyväveliverkosto, minä minä minä mulle mulle mulle Demari - oksettavia.
Vanhaa kommarialuetta. Ei todellakaan kuvaa Suomea.
Perussuomalaiset voittaa.
Vuoden 2019 vaalien lopulliset äänethän olivat:
SDP 22,1
Kok 18,5
PS 17,3
Eli persut ovat kasvattaneet kannatustaan 3,1 %-yks, demarit 1,4 ja kokoomus menettänyt 0,5. Ja koko maan paikathan olivat SDP 40, PS 39, Koko 38.
Jos noista pitää vetää jokin johtopäätös koko maan tulokseen, niin saamme selkeästi Purran pääministeriksi. Lisäksi kannattaa huomata että pirkanmaan tilanne on demarien kannalta poikkeuskellisen valoisa koska Marin on siellä hyvin suosittu ja häntä voi siellä myös äänestää. Koko maan tilanne on toinen. Hyvältä näyttää, p e r s k u t a r a l l a a.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 2019 vaalien lopulliset äänethän olivat:
SDP 22,1
Kok 18,5
PS 17,3
Eli persut ovat kasvattaneet kannatustaan 3,1 %-yks, demarit 1,4 ja kokoomus menettänyt 0,5. Ja koko maan paikathan olivat SDP 40, PS 39, Koko 38.
Jos noista pitää vetää jokin johtopäätös koko maan tulokseen, niin saamme selkeästi Purran pääministeriksi. Lisäksi kannattaa huomata että pirkanmaan tilanne on demarien kannalta poikkeuskellisen valoisa koska Marin on siellä hyvin suosittu ja häntä voi siellä myös äänestää. Koko maan tilanne on toinen. Hyvältä näyttää, p e r s k u t a r a l l a a.
Nuo ovat siis kannatuksen toteutuneet prosenttiluvut 2019 vaaleissa pirkanmaalla.
KOK näyttää olevan laskusuunnassa ennen vaaleja?
Vierailija kirjoitti:
KOK näyttää olevan laskusuunnassa ennen vaaleja?
Aika mitätön lasku viime vaaleihin verrattuna ja kannattaa tosiaan muistaa että nyt puhutaan marinin kotikentästä, jossa demarit ovat vahvoilla. Tulipunainen Tampere on muutenkin heidän vahvaa aluettaan.
Muuten, vihreät -2,7% yksikköä edellisiin vaaleihin, keskusta -1,4, kommarit +2,3.
AL on myös laskenut mitä galluptulos tarkoittaisi edustajapaikkoina Pirkanmaalla. Persut ja vasemmistoliitto saisivat yhden paikan lisää ja keskusta menettäisi yhden.
Näin ollen koko maan tilanteessa PS nousee jo tämän Marinin vaalipiirin perusteella demarien rinnalle paikkamäärässä. Edellisissä vaaleissahan tilanne oli dem 40, ps 39 ja kok 38.
Hämeen median kannatusmittaus ennustaa persuille lisäpaikkaa myös Hämeessä ja kannatusprosentti huikea 24,7. Dem 23,1 ja kok 21,4%.
Pirkanmaalla kannatetaan demareita yhtä paljon kuin paikallista kaatopaikkaa. Voit jatkaa messuasi jossain muualla. Demareiden aika on ohi.
JYTYM JYTYM JYTYM
Leikkaa tämä teksti
katkoviivasta ja
liimaa se jääkaapin-
oveesi. Näin muistat
että ulkona raikaava
jytkytys vaalipäivänä
tulee PS puolueen
massiivisesta ääni-
saaliista, vaali-
voitostaan ja
vyöryvän kansal-
lismielisen politiikan
raikkaasta noususta
----------------------------
Hyvältä näyttää, persut nappaavat Marinin kotikentällä ainakin yhden lisäpaikan ja nousevat demarien rinnalle. Olisi mielenkiintoista nähdä suurimpien äänestysalueiden paikkaennuste. Siis Uusimaa (Purra) ja Helsinki (Halla-aho sekä Rydmanin mukanaan tuomat 6000 ääntä).
Kokoomus takana