Riikka Purran mielestä Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa
Ylen vaalikoneessa Riikka Purra oli puolueiden puheenjohtajista ainoa, joka oli Täysin samaa mieltä väittämästä "Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa".
Jokseenkin samaa mieltä olivat Orpo, Saarikko, Essayah, Harkimo.
Kommentit (954)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purrahan on tuossa vain rehellinen. Tuohan on täyttä totta. Eihän tukielättien elintaso toki ylellinen ole, mutta korkea elintaso kuitenkin, ja kuka vaan halukas voi jäädä tukielätiksi.
Mikset jää itse?
Ei se uskalla. Se on luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pystyy aivan liian helposti elämään veronmaksajien kustantamana ja täällä on aivan liian avokätiset sosiaalituet
Kokeile olla vuosi työttömänä pk-seudulla ja tule sitten kommentoimaan uudestaan.
Miks helkkarissa sinne pitäisi tulla? Elämää on muuallakin ja juurikin pääkaupunkiseudulle muutenkin uppoaa asumistukirahat. 40% talouksista siellä saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pystyy aivan liian helposti elämään veronmaksajien kustantamana ja täällä on aivan liian avokätiset sosiaalituet
Kokeile olla vuosi työttömänä pk-seudulla ja tule sitten kommentoimaan uudestaan.
Helsingissä on 34000 työtöntä. Laitetaan ne kaikki töihin myyjäksi Alepaan.
Tampereella on yli 20 000 työtöntä. Ne Prisman kassatyöt on pian haettu.
Elän tuilla eikä kiinnosta mennä töihin. Ihan sama mitä muut sanoo ei kiinnosta työläisten meilipiteet.
Meidän kaupungissa tuli Prismaan 6 työpaikkaa auki 30 viikkotunnilla ja työttömiä on 6000.
Mikä olikaan Riikka Purran oma työkokemus?
Kaiketi Purra ei ole ollut palkkatyössä päiväkään.
Ikuinen yliopisto-opiskelija ja siirtyi yliopistolta kotiin tekemään lapsia ja politiikkaan.
Puolueen puh.johtaja tai kansanedustajan tehtävä on luottamustoimi, eikä siihen sovelleta työlainsäädäntöä eli Riikka Purralta on kokematta palkkatyö.
Vierailija kirjoitti:
Kehitysapua, kehitysapua. Lähetetään vuosikymmenet maihin joissa ei tapahdu kehitystä kuin pahempaan suuntaan. Pohjaton rahakaivo tämä Suomi kun lähtee rahaa maihin joissa aidsit jyllää ja voodoouskonnot kukoistaa. Aina vaan kehitysmaa.
Varmasti niidenkin, Keniasta tänne haalattujen sairaanhoitajopiskelijoitten, koulutus jää meidän suomalaisten veronmaksajien maksettavaksi. Saisivat itse henkilökohtaisesti maksaa, jotka ovat heidät tänne haalineet. Kukahan niittenkin kukkahattujen matkakulut Afrikkaan maksoi, jotka menivät sinne neuvottelemaan maksuista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa tuli Prismaan 6 työpaikkaa auki 30 viikkotunnilla ja työttömiä on 6000.
Ehkä voisi jakaa kaikille työttömille minuutin työtä.
Vierailija kirjoitti:
Millä paikkakunnalla?
Meidän Prismaan jos haetaan vaikka kassalle työntekijää, yleensä kymmeniä hakijoita. Sen lisäksi henkilöstöpankki käytössä, jotka ovat halukkaita töihin ja uusia hakemuksia tulee jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysapua, kehitysapua. Lähetetään vuosikymmenet maihin joissa ei tapahdu kehitystä kuin pahempaan suuntaan. Pohjaton rahakaivo tämä Suomi kun lähtee rahaa maihin joissa aidsit jyllää ja voodoouskonnot kukoistaa. Aina vaan kehitysmaa.
Varmasti niidenkin, Keniasta tänne haalattujen sairaanhoitajopiskelijoitten, koulutus jää meidän suomalaisten veronmaksajien maksettavaksi. Saisivat itse henkilökohtaisesti maksaa, jotka ovat heidät tänne haalineet. Kukahan niittenkin kukkahattujen matkakulut Afrikkaan maksoi, jotka menivät sinne neuvottelemaan maksuista.
Vuosi sitten sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki 27678 ja pääsi 2773
Onko purra sellainen palstamiehen halveksima käsien heiluttaja? Onko missään ollut edes nuorena töissä. esim kassalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten on ? Kertokaa te jotka ette käy töissä vaan nostatte niitä tukia.
Saan työmarkkinatukea 760e ja tällä rahalla osallistun perheen elätykseen. Ei paljon naurata.
Sulla on asiat hyvin! Mulle jää käteen 450€.
Jos kaikki Suomen te-toimistot suljettaisiin ja te-väki potkittaisiin pellolle, niin jokaiselle työttömälle voitaisiin jakaa tonni käteen. Ymmärrätte mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purrahan on tuossa vain rehellinen. Tuohan on täyttä totta. Eihän tukielättien elintaso toki ylellinen ole, mutta korkea elintaso kuitenkin, ja kuka vaan halukas voi jäädä tukielätiksi.
Mikset jää itse?
Olen jo ja jää kuukaudessa siitäkin 100€ säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää, mitä Riikka Purra on tehnyt työkseen ja opiskellut ennen ministeriyttä?
Käynyt koulut ja hankkinut pätevyyden.
Tekee töitä suomen hyväksi.
Jos valtio tukis yliopistokoulutuksen mist pääsis tutkijaks johinki mielekkääsee ni menisin. Mut ei maksa koulutusta,eikä sit välttämättä saa edes työpaikkaa kun valmistuu.
Nykynen ihmisten velkaan ajo opintotuel/lainal ei toimi,varsinkaa köyhillä. Eihän rikkail väliä oo ku ei velkaa tarvi ottaa. Ja sit valmistuu,ni on vaa velkaa/lainaa,eikä saa töitä.
Kävin koulun aikoinaan vieläpä ihan normiduunari töihin,joutu fyysistäki tekee,vuorotyötä,lainaa tuli opintolaina+tuet takas maksettavaks,ku kesätöis olin ja töis samal. Työt loppu. Mitä jäi ? Velkaa. Ihan turhaa itteesä rasitti.
Yhteiskunnan pitää muuttaa systeemiä,tukee koulutukseen enemmän. Eikä vaa ajaa ihmisiä velkaantuu. Ei siihe pidä lähtee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten on ? Kertokaa te jotka ette käy töissä vaan nostatte niitä tukia.
Saan työmarkkinatukea 760e ja tällä rahalla osallistun perheen elätykseen. Ei paljon naurata.
Sulla on asiat hyvin! Mulle jää käteen 450€.
Asiat hyvin rahat ei riitä? Puolisoni on pienipalkkainen.
Työtön mies 47 kirjoitti:
Purra voisi kokeilla elää 600 eurolla kk pari vuotta josta vielä maksetaan vuokraa, nettii , vaatteet, harrastukset. ja muita laskuja.
Purra ei tainnut puhua meistä työhaluisista työttömistä jotka kitkutellaan pelkällä työmarkkinatuella, koska joko työssäkäyvä puoliso tai sitten omistusasunto estää erinäisten lisätukien saamisen.
Olen työtön kolmen lapsen yksinhuoltaja. Vuoden alussa kelan maksama elatustuki ja työmarkkinatuki taas nousi ja tällä hetkellä saan tukia reilu 2400€/kk ja olen kyllä sitä mieltä, että tukien varassa on helppo elää, etenkin lapsiperheiden. Pystyn halutessani laittamaan 500-1000€ kuukaudessa säästöön, joten tuon verran on mielestäni "löysää" tämän hetkisissä tuissa. Jos menisin koulutustani vastaavaan työhön, minulle jäisi 200-300€ kuukaudessa enemmän käteen. Tuo summa tietenkin sitten valuisi polttoainekuluihin ja varhaiskasvatusmaksuihin.
Mikset jää itse?